Mikilon 125cc

Dayttoona
Pyörä:
isompi smoto haussa
Paikkakunta:
LemBois
Liittynyt:
25.5.2007 0:32

ViestiKirjoittanut Dayttoona » 28.6.2009 4:23

Niinhän niistä sanotaan, mutta meinataanko kasausta vai valmistusta ;) tai sitten lisenssiä kiinalaisessa tehtaassa? Paha sanoa mutta sieltähän kaikki nykyää tuppaa tulla. Mut joo, Motori Minarelli tosiaan on Italiasta. Aivan sama, samaa paskaa eri pussissa(tarroissa) nuo mopedit.

Onpa muuten tuota klassikkofudeeki/baotiania alettu myymään Peugeottina. Eri tarra, eri hinta. :lol:. Selittäkääs tuo? Nuo pökötit varmaan tehään käsityönä Ranskassa :roll:

Ja jos ny pakko jauhaa viä noista mopoista ja niitten hienosta laadusta, nii on se silti vitun kumma että tietämäni kiinalaiset mopot on kestäny paremmin ku useiden tuttujen pökötit yms. aprilia sr:t, joita pidetty paremminki. Paskaa foorumeissa on silti aina jaksettu jauhaa, kun jollain on joskus kinuski levinny kun ei oo tehny huoltoja tai vieny ajoissa takuuseen.
Asenne tekee motoristin. Reissublogi Ahvenanmaan piikkireissulta!
MIKES_
Pyörä:
Kawasaki Z750 -04
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
17.2.2008 15:10

ViestiKirjoittanut MIKES_ » 28.6.2009 17:30

yzäri_92 kirjoitti:
MIKES_ kirjoitti:
WPWW kirjoitti:
Dayttoona kirjoitti:Mutta se on pitkään ollut tiedossa, että Yamahan mopot (dt, yms, kuten myös samat pyörät eri tarroilla eli MBK ja Malaguti) on tehty Kiinassa. Taitaapi olla että lisenssillä tehdään Kiinassa.


Sori, mutta ihan Euroopassa tehdään valvotuissa olosuhteissa. Konekin on Minarellin joka on eurooppalainen.


Joo mopo dt on tehty ainaki espanjassa.

italiassa

Joo moottori on ainaki italiassa. Mutta muistelin, että putkessa, emäputkessa ja jossain muualla olisi lukenu Made In Espana tai jotain vastaavaa. Tai sitte muistan väärin ku siitä on jo aikaa ku dt:eellä ajelin.
Ja tosta peugeotista näkee ihan selvästi ton kiinalaisuuden, mutta ei esim. dt:eetä voi verratakkaan vastaaviin kiinalaisiin enskoihi ja smotoihi. Eroa on kuin yöllä ja päivällä. :)
samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 28.6.2009 22:27

Voihan mopon eri komponentteja tulla aika laidasta laitaan eri maiden tehtailta. Kootaan sitten tietys maas :roll: Ja ku xt:stä ja ybrrästä oli puhetta niin niis on aika lailla identtinen tekniikka. Samaa yamahan halpaa (mutta kestävää, laiskaa ja taloudellista) konetta käyttää moni muuki merkki..

Menee vähän ohi aiheen nyt tää..
_E_Z_
Pyörä:
FZR 600
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
27.9.2007 0:20

ViestiKirjoittanut _E_Z_ » 30.6.2009 4:06

Hienolta näyttää vehje kyllä, harkitsen tässä ostoa. Hyllyltä löytyisi 28mm Mikuni Kogyo ja vauhtipyörääkin vois käyttää sorvissa, sekä kantea jyrsimessä. Plus nokan hitsautus jollei kaupasta virinokkaa löydy.. Jotain pientä lisähönkää voisi ehkä noilla vermeillä saada. :) Kai nuo jarrut on ihmisillä ruvennut pelittämään? On muuten pienen näköiset männät satuloissa! Jarrulevyjen halkaisijat olisi kanssa kiva tietää? Ja mites, täriseekö katteet irti? :D
Viimeksi muokannut _E_Z_ päivämäärä 1.7.2009 14:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Koneistus- ja hitsaushommia pk-seudulla
YV tai
eppu.rekila@kolumbus.fi
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 30.6.2009 10:23

_E_Z_ kirjoitti:Hienolta näyttää vehje kyllä, harkitsen tässä ostoa. Hyllyltä löytyisi 28mm Mikuni Kogyo ja vauhtipyörääkin vois käyttää sorvissa, sekä kantea jyrsimessä. Plus nokan hitsaus jollei kaupasta virinokkaa löydy.. Jotain pientä lisähönkää voisi ehkä noilla vermeillä saada. :) Kai nuo jarrut on ihmisillä ruvennut pelittämään? On muuten pienen näköiset männät satuloissa! Jarrulevyjen halkaisijat olisi kanssa kiva tietää? Ja mites, täriseekö katteet irti? :D


Ihan mielenkiinnosta, miten meinasit karkaista nokan hitsauksen ja hionnan jälkeen?
dööbi13
Paikkakunta:
oulainen
Liittynyt:
25.5.2008 19:04

ViestiKirjoittanut dööbi13 » 30.6.2009 11:51

Takajarru läpimätä paska,mut etujarru tässä on hyvä.^^
"ainahan sitä täydellisyyttä kohti pyrkii, vaik sitä ei koskaan pysty saavuttaa, siin on se juttu"
csahonen
Liittynyt:
18.3.2009 10:30

ViestiKirjoittanut csahonen » 30.6.2009 21:39

Tuosta voi sulaa toi vilkku tosta pakoputken takaa.
Ainakin puskurissa testasivat mikilon 250cc ja siitä suli oikean puolen taka vilkku.
:D :D :D
Dayttoona
Pyörä:
isompi smoto haussa
Paikkakunta:
LemBois
Liittynyt:
25.5.2007 0:32

ViestiKirjoittanut Dayttoona » 1.7.2009 0:43

Ja muissako pyörissä ei vilkut sula jos ne laittaa putken taakse? Kyllä kaverilla ainakin minivilkut sai vähä käristystä.
Asenne tekee motoristin. Reissublogi Ahvenanmaan piikkireissulta!
_E_Z_
Pyörä:
FZR 600
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
27.9.2007 0:20

ViestiKirjoittanut _E_Z_ » 1.7.2009 14:35

WPWW kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, miten meinasit karkaista nokan hitsauksen ja hionnan jälkeen?


*Hitsautus, kirjoitin väärin tuossa. R-Koneistuksessa tekevät kuulemma helvetin hyviä nokkien hitsaustöitä.
Koneistus- ja hitsaushommia pk-seudulla
YV tai
eppu.rekila@kolumbus.fi
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 1.7.2009 15:02

Juu kyl ne moniin ralliautoihinkin tekee.
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 1.7.2009 17:59

MIKES_ kirjoitti:Joo moottori on ainaki italiassa. Mutta muistelin, että putkessa, emäputkessa ja jossain muualla olisi lukenu Made In Espana tai jotain vastaavaa. Tai sitte muistan väärin ku siitä on jo aikaa ku dt:eellä ajelin.
Ja tosta peugeotista näkee ihan selvästi ton kiinalaisuuden, mutta ei esim. dt:eetä voi verratakkaan vastaaviin kiinalaisiin enskoihi ja smotoihi. Eroa on kuin yöllä ja päivällä. :)

Vitut. detsis lukee made in italy joka paikassa. Ja nii pösöissäkin. Nää mitää fudeja oo :lol:
Skipidiveinau
samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 1.7.2009 18:06

"Ja tosta peugeotista näkee ihan selvästi ton kiinalaisuuden, mutta ei esim. dt:eetä voi verratakkaan vastaaviin kiinalaisiin enskoihi ja smotoihi. Eroa on kuin yöllä ja päivällä. :)"

Pösö missää saatana kiinas oo tehty -.- sama kone, kaasari jousitus yms samaa kuin tuos detukas. Että voin kertoa... :paha: Eiköhän noi uusenskat kaikki aika lailla samaa paskaa oo. Mee mopopuolelle pätee
MIKES_
Pyörä:
Kawasaki Z750 -04
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
17.2.2008 15:10

ViestiKirjoittanut MIKES_ » 1.7.2009 18:12

:lol: :lol: :lol: Voi helvetti! Puhuin tästä peugeotista http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=625179
Lukisitte noita edellisiä viestejä ni ette olis noin pihalla mistä puhutaa :D
samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 1.7.2009 19:58

Vertaa toki jotain halvan luokan skootteria uusenduroon -.-'
anttf
Pyörä:
exc 125
Liittynyt:
26.6.2007 20:18

ViestiKirjoittanut anttf » 1.7.2009 20:45

Miten olis toi mopopuoli noille mopojutuille? :lol:
M: Nikon D40 + objektiivi + akkukahva