Jos käyttää halpaa ja hyvää öljyä niin pitää ostaa kaksi purkkia...
Betan alkuperäiset öljyt on jotain kuraa eikä kytkin/vaihteisto niiden kanssa toiminut oikeastaan millään tavalla. Reilu 100 kilsan kohdalla tein ekan öljynvaihdon ja nyt siellä on Motorex 15W50 ölyt ja vaihteisto/kytkin toimii loistavasti, hintakin on kohtuullinen 13€ purkki:
http://www.supermotocenter.fi/Webshop/p ... php?p=1242Jatkossa varmaan kippaan koneeseen Motorex 10W60 öljyä, siitä on pelkästään hyviä kokemuksia korkeakierroksissa yksipyttyisissä koneissa ja on mun luottoöljy.
Viikonloppuna tuli pyörällä enskailtua, myös mä pääsin muutaman kerran kokeilemaan pyörää, ja kyllä se on hyvä pyörä siihen hommaan vaikka 4T kone vähän laiska onkin. Alusta toimii hienosti ja pyörä on ketterä käsitellä maastossa. Hyvin huomaa että Beta tekee kisapyöriä, samaa ajatusta on käytetty myös Endurossa ja siinä on oikeat enskakumit alla ja vannelukot jotka mahdollistaa pienien rengaspaineiden käytön.
B5 piuha tuli katkaistua ja eipä sillä suurta muutosta tullut, kone reagoi vähän terävämmin kaasuun pienillä kirroksilla mutta huipputehoihin se ei juurikaan vaikuttanut. Samalla napsaisin kytkimen mikrokatkaisijasta kärjen poikki niin pyörän saa käyntiin ilman että pitää olla kytkinkahva pohjassa.
Vaimentimesta sen verran että ei tässä ole kammiovaimenninta vaan absorptio-vaimennin, aivan kuten kisapyörissä. Vaimennin näyttää tulevan samalta tehtaalta mitä käytetään Kawa 250 krossipyörässä, vierekkäin vertailtiin ja saman tehtaan tuotoksia. Katalysaattori on reilun kokoinen ja näillä tehoilla ja virtauksilla sitä ei kannata lähteä poistamaan, ei tuo lisäheposia koneeseen.
Bilteman fättiksen koropalat ei näköjään sovi, mitä paloja ootte käyttäneet, mitkä menee sovittamatta paikalleen?
Etujarru, onko motossa etujarru tunnottoman oloinen ja saa painaa voimalla ennen kun rengas on asfaltilla lukossa?
Pystyykö mittaristossa muutettua renkaan kehän lukemia että saa mittarin näyttämään oikein?
Kilpi ja vilkkutelinettä tuli väkästeltyä, samalla laitettiin OSCO ketjurasvari niin ketjut/rattaat pysyy hyvässä kunnossa. Myös renkaat vaihtui TW301/302 katunappuloihin ja väkästeltiin pohjapanssarin proto paikalleen, siitä kuvia aikanaan kun tehdään proto2 versio.