Sylkkiä on joo useita eri kokoja. En tiiä mitä tietoa haet vakiomännästä mutta kuten jushond sanoi niin koko lukee päällä. Rotaxeissa on vakiona asso werken mäntä, joka toimii 0.03mm välyksillä, vertex vaatii 0.05 ja wössner 0.06. Tässä jottain tietoja välyksistä kun mäntää hommaat.
Otetaan esimerkki, sisällä vakiomäntä kokoa 53.99 jolloin sylinteri on kokoa 54.02. Kun tiedät sylinterin koon osaat valita oikean männänkin. Alkukeräinen kokoa 53.99, vertex 53.97 tai wössner 53.96. Tällainen ajatusleikki
Jos on epävarma onko sisällä eka mäntä vai ei, kannattaa käydä mittauttamassa sylinteri ja sen mukaan valitsee oilean kokoisen männän. Välykset on todella tärkeitä!!!
Oman sylinterini mittautin varmuuden vuoksi läheisellä aerotecnolla ja kustansi 3€, pieni hinta aika kriittisestä tiedosta
Huom. Jos mäntiä vaihdettu aiemminkin ja sylinterillä ajettu ~20tkm on nicasil pinnoite MAHDOLLISESTI kulunut hiukan, jolloin sylinterin koon päättely männän avulla menee väärin ja sylinteri PITÄÄ mittauttaa. Ekalla 10tkm sylinterin ei pitäisi olla kulunut merkittävästi
Sylinterin päällä, läppärungon kohdalla muistaakseni on kirjaimet A, B, AB tai BA (?) joiden avulla voi myös ostaa männän, esim nakkila myy mäntiä noilla kirjaimilla eikä kokoina. Esim sylkässä A niin hommaa A koon männän. Mutta suosittelen silti kattomaan niitä välyksiä ja laskeskelemaan kuin että kirjainten avulla pelailisi