Yamaha DT 125R

Safer
Pyörä:
Masai DB 50, Yamaha DT 125R
Liittynyt:
15.7.2009 18:15
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Safer » 2.7.2012 21:02

Noniin eli lämpenemisestä päästiin haynesin raamatun ohjeiden mukaan. Olin näemmä huonosti täyttäny syylärin. Seuraavana ongelmana olis, että mikähä mahtaa olla vikana kun yläkierroksilla pätkii ja paikkapaikoin pahastikin?
*edit* ei siis vedä piikkiä loppuun asti
iamjani4life
Pyörä:
Husqvarna 610SM
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
23.8.2011 21:57
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut iamjani4life » 3.7.2012 16:59

Safer kirjoitti:Noniin eli lämpenemisestä päästiin haynesin raamatun ohjeiden mukaan. Olin näemmä huonosti täyttäny syylärin. Seuraavana ongelmana olis, että mikähä mahtaa olla vikana kun yläkierroksilla pätkii ja paikkapaikoin pahastikin?
*edit* ei siis vedä piikkiä loppuun asti


liian pieni suutin / pakoaukonsäädin vituilleen säädetty?
Safer
Pyörä:
Masai DB 50, Yamaha DT 125R
Liittynyt:
15.7.2009 18:15
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Safer » 3.7.2012 17:10

iamjani4life kirjoitti:
Safer kirjoitti:Noniin eli lämpenemisestä päästiin haynesin raamatun ohjeiden mukaan. Olin näemmä huonosti täyttäny syylärin. Seuraavana ongelmana olis, että mikähä mahtaa olla vikana kun yläkierroksilla pätkii ja paikkapaikoin pahastikin?
*edit* ei siis vedä piikkiä loppuun asti


liian pieni suutin / pakoaukonsäädin vituilleen säädetty?


Pakoaukonsäädin ei ole minun säätämäni, ainakin vakiona toimi täydellisesti. Suutin on 270 ja musta se tuntuu ehkä hieman liian isolta, voisko olla näin?
iamjani4life
Pyörä:
Husqvarna 610SM
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
23.8.2011 21:57
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut iamjani4life » 3.7.2012 17:12

Safer kirjoitti:
iamjani4life kirjoitti:
Safer kirjoitti:Noniin eli lämpenemisestä päästiin haynesin raamatun ohjeiden mukaan. Olin näemmä huonosti täyttäny syylärin. Seuraavana ongelmana olis, että mikähä mahtaa olla vikana kun yläkierroksilla pätkii ja paikkapaikoin pahastikin?
*edit* ei siis vedä piikkiä loppuun asti


liian pieni suutin / pakoaukonsäädin vituilleen säädetty?


Pakoaukonsäädin ei ole minun säätämäni, ainakin vakiona toimi täydellisesti. Suutin on 270 ja musta se tuntuu ehkä hieman liian isolta, voisko olla näin?


PS on ihan pyöräkohtasta, mitä palikkaa sulla on kiinni? jos vakioputsari vaihettu johonki "piperii" tai vastaavaa ni suutinkoko pomppaa heti 30 numeroo ylöspäin, mulla näin ainakin kävi.
Safer
Pyörä:
Masai DB 50, Yamaha DT 125R
Liittynyt:
15.7.2009 18:15
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Safer » 3.7.2012 21:02

Depin putki ja mikunin 34 kaasari. Ja on vakio putsari, tosin se kumitötsä ei kaikkein kauneiten ole levitetty
Finland744
Pyörä:
Yamaha DT 125R '91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
4.5.2009 16:06
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Finland744 » 3.7.2012 22:02

Semmonen tähän väliin, että miten levitetty? Sen pitäisi lähteä vetämällä kokonaan pois. Sori jos en tajunnut :lol: Sitten jos sitä reikää vähän avartaa niin pitäisi olla hyvä 34 -milliselle kaasarille.
Seoksen laihuutta voi koittaa vaikka kokeilemalla, että pätkiikö silloin kun on ryyppy päällä. Jos ei niin käy laihalla ja jos tämä "pätkintä" sitten vielä korostuu niin se taitaa olla rikkaan seoksen röpötystä.
Työnnän männän uunihin, vedän valmiin takaisin...
Safer
Pyörä:
Masai DB 50, Yamaha DT 125R
Liittynyt:
15.7.2009 18:15
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Safer » 3.7.2012 23:34

Finland744 kirjoitti:Semmonen tähän väliin, että miten levitetty? Sen pitäisi lähteä vetämällä kokonaan pois. Sori jos en tajunnut :lol: Sitten jos sitä reikää vähän avartaa niin pitäisi olla hyvä 34 -milliselle kaasarille.
Seoksen laihuutta voi koittaa vaikka kokeilemalla, että pätkiikö silloin kun on ryyppy päällä. Jos ei niin käy laihalla ja jos tämä "pätkintä" sitten vielä korostuu niin se taitaa olla rikkaan seoksen röpötystä.


Joo pitääpä koittaa tuota ryyppyä. Siis sitä kumitötsää on avarrettu sopivaks 34 milliseen kaasariin luultavasti sulattamalla (kaasari tötsineen ja imukauloineen ostettu siis käytettynä). Ei istu aivan täydellisesti mutta ei sillä oo luultavasti väliä?
T0n1
Pyörä:
Aprilia 125RS ja tunturi tiger S(ikuisuus projektit)
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
8.5.2009 19:03
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut T0n1 » 4.7.2012 20:55

Itsellä on Gianellin ja 32mm mikunin kanssa 300 suutin ja toimii hyvin, mutta niinkuin edellä mainittii säädöt on aina pyöräkohtasia :)
Finland744
Pyörä:
Yamaha DT 125R '91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
4.5.2009 16:06
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Finland744 » 4.7.2012 21:17

Safer kirjoitti:
Finland744 kirjoitti:Semmonen tähän väliin, että miten levitetty? Sen pitäisi lähteä vetämällä kokonaan pois. Sori jos en tajunnut :lol: Sitten jos sitä reikää vähän avartaa niin pitäisi olla hyvä 34 -milliselle kaasarille.
Seoksen laihuutta voi koittaa vaikka kokeilemalla, että pätkiikö silloin kun on ryyppy päällä. Jos ei niin käy laihalla ja jos tämä "pätkintä" sitten vielä korostuu niin se taitaa olla rikkaan seoksen röpötystä.


Joo pitääpä koittaa tuota ryyppyä. Siis sitä kumitötsää on avarrettu sopivaks 34 milliseen kaasariin luultavasti sulattamalla (kaasari tötsineen ja imukauloineen ostettu siis käytettynä). Ei istu aivan täydellisesti mutta ei sillä oo luultavasti väliä?

Juu taidettiin vaan ajatella eri tötsää. Itse meinasin sitä ilmanputsarin tötsää ja sä taisit meinata sitä YEIS -juttua eli boost bottlea. (resonanssisäiliö) En tiedä miten sen tilavuus vaikuttaa eri kaasarien kanssa sopimiseen. Näin nopeasti ajateltuna mielestäni siihen vaikuttaa vaan sylinteri- ja kampikammiotilavuus.
Työnnän männän uunihin, vedän valmiin takaisin...
Safer
Pyörä:
Masai DB 50, Yamaha DT 125R
Liittynyt:
15.7.2009 18:15
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Safer » 5.7.2012 0:58

Finland744 kirjoitti:
Safer kirjoitti:
Finland744 kirjoitti:Semmonen tähän väliin, että miten levitetty? Sen pitäisi lähteä vetämällä kokonaan pois. Sori jos en tajunnut :lol: Sitten jos sitä reikää vähän avartaa niin pitäisi olla hyvä 34 -milliselle kaasarille.
Seoksen laihuutta voi koittaa vaikka kokeilemalla, että pätkiikö silloin kun on ryyppy päällä. Jos ei niin käy laihalla ja jos tämä "pätkintä" sitten vielä korostuu niin se taitaa olla rikkaan seoksen röpötystä.


Joo pitääpä koittaa tuota ryyppyä. Siis sitä kumitötsää on avarrettu sopivaks 34 milliseen kaasariin luultavasti sulattamalla (kaasari tötsineen ja imukauloineen ostettu siis käytettynä). Ei istu aivan täydellisesti mutta ei sillä oo luultavasti väliä?

Juu taidettiin vaan ajatella eri tötsää. Itse meinasin sitä ilmanputsarin tötsää ja sä taisit meinata sitä YEIS -juttua eli boost bottlea. (resonanssisäiliö) En tiedä miten sen tilavuus vaikuttaa eri kaasarien kanssa sopimiseen. Näin nopeasti ajateltuna mielestäni siihen vaikuttaa vaan sylinteri- ja kampikammiotilavuus.


No ryypyn kanssa pätkintä paheni entisestään. Aivan samasta tötsästä puhuttiin eli ilmanputsarin ja kaasarin välissä olevasta kumista. Oon siis ostanu kaasarin käytettynä ja siihen tuli mukaan valmiiksi levitettynä se kumi. Irrotin tulppan ja vertasin sitä haynesin manuaalin esimerkkeihin ja jos oikein tulkitsin niin ilmaseos on väärin säädetty tai se kumilörpäke tukkii ilmatien.
Joonazzs
Pyörä:
Yamaha dt 125R, Suzuki rm 125
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
5.7.2012 0:17
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Joonazzs » 5.7.2012 2:46

paljonko tuollasen dtR:rrän pitäis suurinpiirtein kulkee kurittomana kun tuli hankittua tuollanen detsi missä on pakoaukonsäädin käytössä ja putkesta kuri pois ja ottaa huippuja vaan 110 vitos vaihteella ja kutosella ei jaksa enää vetää, säädöistä mulla ei ole kyllä mitään tietoa mutta ei tuo booaa eikä röpötä.
stetu
Pyörä:
Myyty :(
Liittynyt:
6.2.2010 20:47
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut stetu » 5.7.2012 17:21

Safer kirjoitti: Aivan samasta tötsästä puhuttiin eli ilmanputsarin ja kaasarin välissä olevasta kumista. Oon siis ostanu kaasarin käytettynä ja siihen tuli mukaan valmiiksi levitettynä se kumi.

Ei tainnut tarkoittaa sitä "tötsää", vaan tässä kuvassa näkyvää osaa numero 29 -> http://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M ... T-R-125_af

Löytyy siis penkin alta
iamjani4life
Pyörä:
Husqvarna 610SM
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
23.8.2011 21:57
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut iamjani4life » 6.7.2012 7:07

Joonazzs kirjoitti:paljonko tuollasen dtR:rrän pitäis suurinpiirtein kulkee kurittomana kun tuli hankittua tuollanen detsi missä on pakoaukonsäädin käytössä ja putkesta kuri pois ja ottaa huippuja vaan 110 vitos vaihteella ja kutosella ei jaksa enää vetää, säädöistä mulla ei ole kyllä mitään tietoa mutta ei tuo booaa eikä röpötä.


mul oli ennen sama ettei vetoja ollu. syitä voi olla monia mutta todennäköistä että mäntä niin kulunut että puhaltaa jo kunnolla ohi. munkin detsin männällä oli muka ajettu 6tkm. kulki sen 110 just ja sit kilahti. mäntä meni siruiksi. Uudella männällä 135 helposti ja kiihtyy paljon paremmin ja tuntuu iha eri pyörältä.
Joonazzs
Pyörä:
Yamaha dt 125R, Suzuki rm 125
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
5.7.2012 0:17
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Joonazzs » 6.7.2012 12:34

Ei pitäs olla väljästä männästä kiinni kun 500 kilometriä sitten mäntä vaihettu koneremontin yhteydessä, mutta minkälaisilla säädöilla kannattas lähtee hakemaan kun taitaa sittenkin käydä vähän laihalla kun ryyppy päällä ajaessa ei pätki ja tyhjäkäynnillä jos vetää kaasun pohjaan niin booaa. Ja tosiaan vireinä yvps toimii ja putkesta kuri pois ja tötsä ilmanputsarista veks.
iamjani4life
Pyörä:
Husqvarna 610SM
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
23.8.2011 21:57
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut iamjani4life » 6.7.2012 18:06

Joonazzs kirjoitti:Ei pitäs olla väljästä männästä kiinni kun 500 kilometriä sitten mäntä vaihettu koneremontin yhteydessä, mutta minkälaisilla säädöilla kannattas lähtee hakemaan kun taitaa sittenkin käydä vähän laihalla kun ryyppy päällä ajaessa ei pätki ja tyhjäkäynnillä jos vetää kaasun pohjaan niin booaa. Ja tosiaan vireinä yvps toimii ja putkesta kuri pois ja tötsä ilmanputsarista veks.


TK 27,5 ja 250-280ps