Honda CBR 125 R

Surtur
Liittynyt:
10.8.2013 20:36
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Surtur » 15.8.2013 11:44

Janzui kirjoitti:
Surtur kirjoitti:
Surtur kirjoitti:


Jos kiekat hyppää tappiin (olettaen että kaasu liikkuu normaalisti eikä hirtä) niin imuvuoto tosiaan. Ilmeisesti aika suurikin jos noin reilusti ottaa kiekkaa. Ja samalla logiikalla, varmasti kone pätkii köhii yskii nykii ja sammuu lopulta jos seokset imuvuodon takia noin metsässä. Elikkä ensin kiinnitä kaasari kunnolla, ja mikäli imukurkku murtunut vaihda se. Sillä ratkeaakin jo luultavasti tuo ongelma, tulppia ja kaasarin putsausta katsomaan sitten myöhemmin .. :)


Kuulostaa varmaan tyhmältä mutta, miten/mistä ilmavuotoa kannattaa etsiä ja miten korjata Kun ilmavuoto löytyy?
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut AceFin » 15.8.2013 16:50

Imukaulan seuduilla ne imuvuodot yleensä on. Helpoin tapa huomata imuvuoto on laittaa pyörä tyhjäkäynnille ja suihkuttaa CTC:tä tms. öljyä kaasarin läheisyyteen. Jos kiekat nousee, niin kyseessä on imuvuoto. Sitten pitää selvittää miksi siellä jokin vuotaa, onko imukaulassa reik(i)ä, onko jokin tiiviste vähän pois paikoiltaan tai muuten mutkalla jne.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
kimsson
Pyörä:
Honda CBR 125R -06
Liittynyt:
8.1.2011 17:45
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut kimsson » 15.8.2013 21:52

Seppo käy vähän rikkaalla, ja koska kaasutinta ei voi säätää enkä ala ilmanputsaria pilkkomaan, niin kummasta olis suurempi hyöty, uudesta kaasuttimesta vai tuosta k&n suodattimesta? Oikealla kaasuttimella sais säätöihinkin. Onko sillä sitten toiminnallista merkitystä? Vääntöä/tehoa? Isompi kaasutin parempi?
Janzui
Liittynyt:
21.8.2011 18:34
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Janzui » 15.8.2013 23:21

kimsson kirjoitti:Seppo käy vähän rikkaalla, ja koska kaasutinta ei voi säätää enkä ala ilmanputsaria pilkkomaan....


Kun kerta kaasaria ''ei voi säätää'' (tai tarkemmin sanottuna ei helposti), niin kysymys herää miksi se käy rikkaalla? Onko suutinta porattu, vai onko vaan näppituntuma? Mikäli on täysin vakisäädöillä niin tsekkaisin ilmanputsarin puhtauden ja muut perushommat..

Kaasari tuo kyllä hieman enemmän tehoa (ei käytännössä paljoakaan..), mutta jos kaasarin vaihdat niin pistä nyt edes kaveriksi se K&N kun säätö onnistuisi. ''Isompi kaasari parempi'' on mopopuolella yleinen luulo, mutta ei TODELLAKAAN pidä paikkaansa. Sopivasti isompi tuo hieman vääntöä/tehoa, tosin jos muut hilppeet vakiota ei maksa vaivaa..


surtur kirjoitti: Kuulostaa varmaan tyhmältä mutta, miten/mistä ilmavuotoa kannattaa etsiä ja miten korjata Kun ilmavuoto löytyy?

Tuo edellämainittu suihkuttelu on toimiva konsti, mutta ilmankin pääsee ainakin alkuun. Otat kaasarin hieman irti ja käyt imukaulan läpi (jos yhtään hapettumaa, hiertymää, murtumaa yms. niin heti vaihtoon) ja mikäli OK laitat kaasarin tukevasti kiinni, eli painat voimakkaasti konetta vasten ja klemmari kiinni. Mikäli ei vaikutusta niin uutta imukaulaa/spreijjailua kehiin. :)
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 15.8.2013 23:45

kimsson kirjoitti:Seppo käy vähän rikkaalla, ja koska kaasutinta ei voi säätää enkä ala ilmanputsaria pilkkomaan, niin kummasta olis suurempi hyöty, uudesta kaasuttimesta vai tuosta k&n suodattimesta? Oikealla kaasuttimella sais säätöihinkin. Onko sillä sitten toiminnallista merkitystä? Vääntöä/tehoa? Isompi kaasutin parempi?

Mitä helv..?? Miksi kaasutinta ei voi säätää? Miksi se alunperin käy rikkaalla? En myöskään näe tuota mitenkään miinuksena mutta jos laihemmalle haluat niin laita pipercross putsariksi.
kimsson
Pyörä:
Honda CBR 125R -06
Liittynyt:
8.1.2011 17:45
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut kimsson » 16.8.2013 0:49

Vam0s kirjoitti:Mitä helv..?? Miksi kaasutinta ei voi säätää? Miksi se alunperin käy rikkaalla? En myöskään näe tuota mitenkään miinuksena mutta jos laihemmalle haluat niin laita pipercross putsariksi.


No mistä kuvittelet sitä säätäväs? Ei siinä ole ruuviakaa missää, täältäkin olen kysynyt että onko kenelläkään hajua säätöruuvista. Ja käy rikkaalla, koska väänsin paksumman putken, porasin suutinta ja tuli ilmeisesti pikkuisen liian iso. Kiitos kysymästä, nyt joku tietävä voisi vastata että onko jostain eri merkkisestä samankokoisesta tai muutaman millin isommasta kaasuttimesta erityisempää tehollista hyötyä?
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 16.8.2013 1:26

kimsson kirjoitti:
Vam0s kirjoitti:Mitä helv..?? Miksi kaasutinta ei voi säätää? Miksi se alunperin käy rikkaalla? En myöskään näe tuota mitenkään miinuksena mutta jos laihemmalle haluat niin laita pipercross putsariksi.


No mistä kuvittelet sitä säätäväs? Ei siinä ole ruuviakaa missää, täältäkin olen kysynyt että onko kenelläkään hajua säätöruuvista. Ja käy rikkaalla, koska väänsin paksumman putken, porasin suutinta ja tuli ilmeisesti pikkuisen liian iso. Kiitos kysymästä, nyt joku tietävä voisi vastata että onko jostain eri merkkisestä samankokoisesta tai muutaman millin isommasta kaasuttimesta erityisempää tehollista hyötyä?

Otetaan nyt kuitenkin huomioon että kaasaria ei säädetä pelkästään seosruuvista :lol:
Kaasarin säätö tapahtuu suuttimia vaihtamalla ja kaasarin neulan korkeutta säätämällä. Itse hommasin täältä Lahdesta daltonista 120 suuttimen n.5e koska mitä sitä vakio kokoa suurentamaan.
kimsson
Pyörä:
Honda CBR 125R -06
Liittynyt:
8.1.2011 17:45
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut kimsson » 16.8.2013 7:50

Vam0s kirjoitti:Otetaan nyt kuitenkin huomioon että kaasaria ei säädetä pelkästään seosruuvista :lol:
Kaasarin säätö tapahtuu suuttimia vaihtamalla ja kaasarin neulan korkeutta säätämällä. Itse hommasin täältä Lahdesta daltonista 120 suuttimen n.5e koska mitä sitä vakio kokoa suurentamaan.


Ei tietystikkään, mutta se hienosäätöhän tapahtuu niistä. Minkähän kierteen suuttimen ostit? Täälläku on aika moneen kertaan sanottu, että seppoon ei voi tarvike suuttimia ostaa.

Jaa, Janzui onkin osannut vastata kysymykseen, kiitoksia. Ja suuttimen porauksen jälkeenhän se käy rikkaalla, porasin koska putki. Saattaishan tuota sitte ostaa vaikka 30/32 kaasuttimen.
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut kersti91 » 16.8.2013 19:52

kimsson kirjoitti:Ei tietystikkään, mutta se hienosäätöhän tapahtuu niistä.

Höpön pöpön. nyt puhut ihan ulostetta. Tyhjäkäyntisuutin, TYHJÄKÄYNNIN SEOSRUUVI, neula, pääsuutin on ne, millä pääasiassa seosta säädetään, mutta jokainen vaikuttaa omalla KAASUN asennolla. Linkin päässä kuva: http://www.howtomotorcyclerepair.com/im ... 914268.jpg
Tarkista kampiakselin stefa.
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut kersti91 » 16.8.2013 19:53

kersti91 kirjoitti:
kimsson kirjoitti:Ei tietystikkään, mutta se hienosäätöhän tapahtuu niistä.

Höpön pöpön. nyt puhut ihan ulostetta. Tyhjäkäyntisuutin, TYHJÄKÄYNNIN SEOSRUUVI, neula, pääsuutin on ne, millä pääasiassa seosta säädetään, mutta jokainen vaikuttaa omalla KAASUN asennolla. Linkin päässä kuva: http://www.howtomotorcyclerepair.com/im ... 914268.jpg


E: suuttimen poraaminen ei todellakaan ole mitenkään suositeltava vaihtoehto, sillä numero ei aina tarkoita reiän kokoa millin sadasosina vaan voi olla virtausarvo tai joku muu yhdistelmä. Ja poraaminen ei aina onnistu ihan nappiin. Eri kokoisilla suuttimilla etsimään oikeaa yhdistelmää.
Tarkista kampiakselin stefa.
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 16.8.2013 20:22

No hommaa vaik aluksi se vakio takasin.. Niin ja se kierteen koko on sama minkä tonne tietopankkiin oon joskus kirjottanukki..

Älä ole tyhmä ja osta sitä 30 kaasaria :lol:
Jos isomman kaasarin meinasit mistä EI ole mitään hyötyä ja kulutus kasvaa erittäin huomattavasti ja käy aivan varmasti rikkaalla niin ei välttämättä edes toimi koska saa liikaa bensaa. Kuitenkin jos nyt välttämättä haluat sen isomman kaasarin joka noh vaati sen saman säädön kuin nykyinenkin niin maksimissaan 2 kokoa isompi kuin vakio..
kimsson
Pyörä:
Honda CBR 125R -06
Liittynyt:
8.1.2011 17:45
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut kimsson » 16.8.2013 22:08

kersti91 kirjoitti:E: suuttimen poraaminen ei todellakaan ole mitenkään suositeltava vaihtoehto, sillä numero ei aina tarkoita reiän kokoa millin sadasosina vaan voi olla virtausarvo tai joku muu yhdistelmä.


Tiedän, mutta sepon suuttimissa se on ilmoitettu millin sadasosina.

Vam0s kirjoitti:No hommaa vaik aluksi se vakio takasin.. Niin ja se kierteen koko on sama minkä tonne tietopankkiin oon joskus kirjottanukki.


Vakio takasin? Ja mitähän helvettiä, miten en oo tuota huomannu, ja ihmiset täällä puhunu kautta aikain että ei voi hommata suuttimia vaan pitää porata vakiota. Noh, huomenna kävin hakemassa vähä pienempää.
0meGa
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
20.9.2010 18:01
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut 0meGa » 19.8.2013 17:11

Löytyyks cbr:n sähkökaaviota jostain? Foorumilla oli linkki mutta poistunu se tiedosto jo.
Janzui
Liittynyt:
21.8.2011 18:34
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Janzui » 19.8.2013 19:05

0meGa kirjoitti:Löytyyks cbr:n sähkökaaviota jostain? Foorumilla oli linkki mutta poistunu se tiedosto jo.


Löytyy, Googlesta.

http://i142.photobucket.com/albums/r106 ... aea876.jpg
^^ Tuo näyttäisi omaan silmääni 04-07

http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... brshkt.jpg
^^ Tuossa taas mototin omilta sivuilta ruiskullisten kaavio
Makezz97
Pyörä:
Rieju mrx -10, Honda cbr-08
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
19.8.2012 19:19
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Makezz97 » 20.8.2013 22:12

Morjes, ostin nyt tota jäähdytysnestettä niin aattelin vaan, että heitänkö vaan tätä punasta tämänhetkisen punasen sekaan vai kantsisko tyhjentää koko systeemi , jota en kyllä haluaisi tehdä :D