Yamaha WR125X/R

Cpt_Siika
Pyörä:
EX Gilera RCR -06, Tunturi Supersport -78, Yamaha WR 125x -12
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
17.8.2013 13:36
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Cpt_Siika » 20.10.2014 3:26

Oisko minkälaiset nuo sun nastat? Voisin ehkä ostaa sulta jos on hyvät! :D
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 20.10.2014 23:59

Tälläiset
http://www.motot.net/talli/osat/id67538/

Jatkot mieluiten puhelimitse aika vähän tulee tätä foorumia selattua nykyään.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Miizku
Liittynyt:
29.8.2013 21:49
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Miizku » 26.10.2014 13:56

Ei ihan kaikkia yli 200 sivua jaksa aieesta lukea, joten tehdään näin. Eli millä tavoin sais weerasta eniten vauhtia irti ilman 180cc sylkkäsatsia? :roll:
YamahaWRPoju
Pyörä:
Yamaha WR125X -12, Derbi DRD Racing -11 EX
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
19.8.2014 16:17
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut YamahaWRPoju » 26.10.2014 15:05

Miizku kirjoitti:Ei ihan kaikkia yli 200 sivua jaksa aieesta lukea, joten tehdään näin. Eli millä tavoin sais weerasta eniten vauhtia irti ilman 180cc sylkkäsatsia? :roll:


Näin alkuun sanottakoon, että kannattaisi ostaa 180cc mieluiten, koska sillä rahalla saisit eniten vastinetta.

Tehoputkella, vapaavirtausputsarilla ja säädöissä olevalla powercommanderilla tulisi muutama hevosvoima lisää ja hieman vääntöä. Siihen vielä lisäksi kireämpi nokka-akseli, mikä tuo pari heppaa. Tuo taitaa olla nopein setti ilman satakasikymppist. Hintaa tulee noin tuplasti enemmän kuin 180cc.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 26.10.2014 16:02

Miizku kirjoitti:Eli millä tavoin sais weerasta eniten vauhtia irti ilman 180cc sylkkäsatsia? :roll:


Laittamalla siihen 200cc pytyn :D

Edellisessä viestissä tuli aika tyhjentävä vastaus, 180 pytty on kaikista järkevin ratkaisu. Paras teho/hintasuhde, ton tehoisena nää pitäisi tulla tehtaalta ulos.
juhm97
Pyörä:
Husaberg FE450 '09
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
13.9.2012 20:35
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut juhm97 » 30.10.2014 13:41

Olisko kellään myytävänä WeeÄrrään mustia oikeanpuolen katteita tai mustaa takalippaa? Tai tietääkö kukaan mitään paikkaa josta saisi uusia "halvalla"? (halvemmalla kuin race-stylesin 60e/kpl)
Wildzuria
Pyörä:
Kinroad windbell (stance), EX Ktm EXC 125, EX Yamaha WR 125X, EX Jincheng monkey, EX Yamaha DT 50X, EX Skyteam monkey
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
16.2.2012 19:00
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Wildzuria » 19.11.2014 19:43

Minkähän arvoinen -10vm wr olisi vuoden päästä 180cc sylinterisarjalla ja noin 30tkm ajettuna, vakiokuntoinen ulkospäin?

Olen kahden vaiheilla ostaisinko ensikesäksi kotarin vai wr:n johon laittaisin 180cc sylinteri setin. Kokemusta vakio wr:rästä löytyy viimme kesältä ja tehoa kaipaisi lisää kun tulee keulimista yms harrasteltua. Onko noista 180cc mihinkään jos vertaa 2t pyörään? Ja vaikuttaako "tehoputki" paljon tehoihin 180cc kanssa? 180cc + ruiskun säätö tulisi suurinpiirtein yhtäkalliiksi kun kotarin bensakulut kesässä ja kotarilla pääsisi radalle ja enskaamaan jne.

E: Cpt_Siika multa saat nastat halvemmalla! http://www.nettivaraosa.com/mopojen-var ... et/1908243
^DeeTee^
Pyörä:
Yamaha DT 50x, Yamaha WR 125x
Liittynyt:
23.10.2011 19:59
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut ^DeeTee^ » 25.11.2014 22:56

Jos noi 180cc kitit, säädätykset ja putkiston aijot ite pistää niin ei kannata, helvetin kallista ja jälleemyyntiarvoa ehkä 400e lisää. Suoraan se kotari vaan, ellet osta semmosta wrrää missä valmiina noi kaikki.
Ei oo yamahalla rajaa kun riemulla ajaa!
Wildzuria
Pyörä:
Kinroad windbell (stance), EX Ktm EXC 125, EX Yamaha WR 125X, EX Jincheng monkey, EX Yamaha DT 50X, EX Skyteam monkey
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
16.2.2012 19:00
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Wildzuria » 25.11.2014 23:35

Vakio putkella mentäisiin ja mallossin setti ruiskunsäätöboksineen ~600€ ja tiedossa olis yks 10vm 23tkm wr ~2000€. Mutta joo kyllä taidan kotariin kallistua.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 26.11.2014 8:05

^DeeTee^ kirjoitti:Jos noi 180cc kitit, säädätykset ja putkiston aijot ite pistää niin ei kannata, helvetin kallista ja jälleemyyntiarvoa ehkä 400e lisää. Suoraan se kotari vaan, ellet osta semmosta wrrää missä valmiina noi kaikki.


Erona Kotariin on että WR:llä ajelee kesän pari tekemättä mitään remontteja ja vie bensaa puolet vähemmän. Jos aja 15000km kahdessa kesässä niin kotariin vaihdetaan kolme kertaa satasen mäntä ja kerran 500€ alakerta. Eikä siinä Kotarin jälleenmyyntiarvo nouse ollenkaan.

Jos ajat 90% pelkästään kadulla niin osta nelari, jos harrastat krossia tai enskaa, tai sulla on kotipihalta mahdollisuus mettäpolkuihin niin silloin KTM on luonnollinen valinta.
joonw900
Liittynyt:
1.4.2013 18:40
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut joonw900 » 27.11.2014 16:22

Mikä on vikana kun ei lähe käyntiin vaan startti pyörii tyhjää? Mitä pitäs tehä?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 27.11.2014 16:37

Startin kytkimen jouset kuoleentuneet ja kytkin pääsee luistamaan. Voi olla että selviät uusien jousien laitolla mutta jos startin kytkin on vähänkään kulunut niin uusi kytkin tilalle. Jousia ei saa varaosana vaan jostain tarvikeliikkeestä mallin kanssa, kannattaa laittaa hieman jäykemmät jouset. Niitä kuoleentuneita jousia ei kannata venyttää ja laittaa takaisin, ei tule kestämään kovinkaan kauaa.

Startin kytkin sijaitsee vauhtipyörän takana ja tarvitset ulosvetäjän vauhtipyörälle. Kiristysmomentit kannattaa katsoa korjausmanuaalista.
joonw900
Liittynyt:
1.4.2013 18:40
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut joonw900 » 27.11.2014 23:35

Nonnii kiitos. Kuulostaa melko vaikeelta ja kalliilta. Voitko vielä tarkentaa hieman, että käykö ihan tuollainen Motonetin mp-magneeton ulosvetäjä? Entä mistä kannattais kysellä noita jousia sitten?

Eli siis jos tuo on kulunut niin kuvan nro. 7 osat pitäis uusia jos oikein ymmärsin? Tarviiko muuta?
Kuva

Paljonkohan huoltoliike veloittais tuosta hommasta? :roll:
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 28.11.2014 8:42

Heti ekana pyynto modeille: Saisitteko lohkaistua tämän startin kytkin keskustelun sinne Minarelli moottori osioon niin pysyy paremmin tallessa. Kyseistä vikaa kysytään tulevaisuudessa aivan varmaan useampaan otteeseen ;)

Ulosvedin pitää olla laippa mallinen, vauhtipyörässä on 3kpl M8 reikiä ulosvetimen kiinnitystä varten. Joku tämän tyyppinen ulosvedin pitää olla, noita on erilaisia ja jos on välineet niin ton tekee vaikka 10mm paksusta lattaraudasta.

Kuva

Jos startin kytkimen rullat ei ole täysin pyöreät, tai rullien pesät on montuilla niin kytkin on vaihtokunnossa. Kyse on osa nro:7 kuten arvelit. Multa löytyy vähän käytetty ja uutta vastaava startin kytkin jos tarvetta ilmenee. Jousia voi kysellä autotarvikeliikkeeistä tai vastaavista paikoista, metallipajat, jousipajat, asesepät jne.

Jousen mitat on: langan paksuus 0.25mm, ulkohalkasija 3.7mm ja kierroksia taisi olla 26kpl. Jousi on vastaava mitä kuulakärkikynissä käytetään, niiden laatu on mitä on joten niitä ei kannata sinne laittaa.

Tai sitten ettsii tuolta sopivilla mitoilla olevat jouset, langan paksuus voi olla 0.25-0.30mm : http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0 ... ing&_frs=1

Työssä menee noin 1-2h riippuen asentajasta, mulla meni vajaa tunti koko hommassa. Korjaamon työveloitus on melko varmaan 100-150€ välillä, siihen osat ja öljyt päälle niin lopullinen hinta on jossain 200-300€ paikkeilla.
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut jonicc » 29.11.2014 12:34

Muokkasin kyseisestä keskustelusta paloja tekniikkatopicin aloitusviestiin. Kiitokset Murska Arskalle tiedosta ja ohjeista.