Beta RR 125 4T LC

lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 25.6.2013 21:04

eli uskaltaa pistää sitä öljyy? vähän kyl epäilyttää kun kone just kokonaan rempattu niin ei olis kiva jos öljyjen puolest hajoo jotain :s et pitäiskö vaan ostaa motulin 5100 tai 7100?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 25.6.2013 21:45

Kun luokitukset riittää niin en näe syytä miksei sitä öljyä voisi käyttää.
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 25.6.2013 22:03

mutta mitä se 20w tarkottaa siinä öljyssä? :D
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 25.6.2013 22:09

Eka numero kertoo öljyn "paksuudesta" kun öljy on kylmää. Mitä pienempi numero, sitä parempi pumpattavuus kylmillä keleillä. Esimerkiksi 20w öljy on ihan hyvää kesäkeleillä mutta kun syksy ja 0-kelit lähestyy niin öljy on kylmänä aika paksua ja voi kestää käynnistyksen jälkeen hetken ennen kun öljy on pumppautunut joka paikkaan.

Suomen olosuhteissa ja kesäkäytössä kylmän pään viskositeetti on tyypillisesti 10-20w. Talvella taas käytetään 5-10w alkavia öljyjä jos tulee paljon pakkas käynnityksiä.
Jamiihh
Pyörä:
PitPro 150cc,Beta RR 125 LC Motard,EX*Aprilia SX50
Liittynyt:
16.2.2013 1:54
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Jamiihh » 26.6.2013 23:16

Mites muilla on pelannu tuo osien maahantuonti? Itsellä on jo kolmatta viikkoa rattaat hukassa,maahantuojalle kun soittelee,niin vastaus on,että kontti on Saksassa hukassa :D :D
Hyppää chillisti,kaadu villisti
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 29.6.2013 14:20

kävin tossa yhdellä tutulla huoltotyypillä huollattamassa betasta keulan stefat ja öljyt & takarengas. onneksi kävin koska kuulemma vasemmasta iskarista öljy loppunut ja pieniä kuluman jälkiä löytyi ja oikeessa iskarissa öljy ihan ruosteista :D nyt oli paljon mukavempi ajaa kun pistettiin 15w öljyt ei keula ollut enää mikään kuminauha :D.
Mikäköhän idea siinäkin on että vasemmassa pumpussa pelkkä jousi sisällä ja oikeessa se vaimennin?

e: kannattaako tähän oikestati pistää sitä 20w50 öljyä kun huoltomies sanoi että tälläinen kone ei kuumene niin paljoa että tarvitsisi jäykempiä öljyjä, onkos jäykemmistä öljyistä jotain haittaa kylmemmillä keleillä muu kun jäätyminen?
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 1.7.2013 23:36

http://www.24mx.fi/motocross/p/twenty-f ... kahvat/k3/
meniskö tollanen kiinni heittämäl ryyppy lukuunottaen kun ei tota vakiota pysty oikee käyttää hyvin 1 sormel tai pystyy mut ei viitti säätää kytkint nii ku alkaa luistaa...
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 2.7.2013 14:54

Toisessa keulaputkessa jousi ja toisessa vaimennus -> saadaan painoa sekä valmistuskustannuksia alas. Samalla tavalla on monessa fillarin keulassa tehty, kuten isommissakin moottoripyörissä.

Öljyistä sen verran että mielipiteitä on yhtä monta kun on niiden esittäjiä ja kaikki on omasta mielestä oikeassa. Jokainen käyttää mitä öljyä haluaa ja mikä tuntuu omasta mielestä riittävän laadukkaalta oman pyörän moottoriin, mä en kaada sinne muuta kun Motorex w50 tai w60 öljyjä.

Lyhyen kytkinkahvan saat helpoiten ja halvimmalla kun lyhennät kytkinkahvaa ja teet siihen epoksimassalla pallon päähän. Tällä tavalla on tehty pojan Betaan kytkinkahva ja hyvin pelittää. http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/K ... te-361301/

Mulla on reilu vuoden pyörinyt KTM:än jarrukahva/sylinteri laatikon pohjalla ja nyt sille löytyi käyttöä. Sylinteri on Brembon valmistama ja sopii käytännössä suoraan paikalleen. Jarrutuntuma on hyvä ja endot onnistuu pienellä jarruvoimalla, menee myös lukkoon eikä tarvii rystyset valkoisena puristaa jarrukahvaa. Nyt voi sanoa että Betassa on etujarru.

Käytettyjä saa 50€ ja uusi maksaa 125€, ehdottomasti paras tuunaus osa mitä voi Betaan hankkia: http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... YLINDER-06

EDIT: Linkki mistä näkee mitä tulee käsijarrusylinterin mukana, osa nro 1: http://www.cheapcycleparts.com/oem-part ... e-cylinder
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 3.7.2013 1:40

Noniin elikkäs pistin nyt ne 20w 50 öljyt ja tuntu jotenkin kiihtyvyys ja tohot häviivän, motarilla meni muna-asennossa 113 kun normisti mennyt päälle 120. sitten toinen juttu kierrättelin niin huomasin että rajotin paukkuu katoin sen boksin ja sieltä katkastu musta johto, että miten se rajotin vielä paukkuu vai mikä johto se on? onko myös normaalia että rajottimelle kierrättelyn aikana alkoi savuttaa kuin 2-tahtinen :s
chiquita
Liittynyt:
2.4.2013 23:11
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut chiquita » 3.7.2013 10:18

Musta johto on toi B5 kuristin, voit tarkistaa siitä liittimen reunasta siinä on toisessa reunassa kirjaimia ja toisessa numeroita. Kierros rajotinta ei kannata poistaa, ettei venttiilikoneisto mene ns sekaisin liian korkeista kierroksista. Savuamiseen en sano mitään, kuitenkin nelitahdin ei pitäisi savuttaa.
Sinuna seuraisin syökö öljyä. :)
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 3.7.2013 13:03

okei mitäs pistäis tehä jos mahdollisesti syökin öljyä? ja voiko nuo jäykemmät öljyt vaikuttaa huippuihin? :s

e: pyörä kävi keväällä konerempassa missä uusittiin melkeen kaikki koneesta paitsi vaihteisto myös kampiakseli, sylinteri, mäntä, tiivisteet jne.. huolto maksoi 1800e ja huollon jälkeen ajettu max 3000km joten ei kai se koneen vika voi olla? vai voiko se savutus johtua huonoista öljyistä? savutti kumminkin vain korkeilla kierroksilla (rajotin paukkui) :|
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 3.7.2013 14:54

Pojan pyörä kulki alkuperäisillä öljyillä saman mitä 15w50 Motorexeillä, voisin sanoa että ei johdu öljyistä jos huiput laskee. Ilman lämpötila ja kosteus vaikuttaa huipputehoihin ja sitä kautta huippunopeuteen, ilta viileällä voi kulkea hieman kovempaa kun päivällä helteellä.

Kulkee minkä kulkee, jos huippunopeus ei ole riittävä niin silloin ajellaan liian isoilla teillä ;)

Jos paukutat pyörän paikalla ollessa konetta rajoitinta vasten, voi hyvinkin tulla mustaa savua putkesta. Rajoitin pätkii sytytystä ja silloin pytyssä ei pala kaikki polttoaineet vaan tuprutta mustaa savua putkesta pihalle. Paikallaan kierrättäminen rajoittimelle ei ole suositeltavaa eikä välttämättä tervettä moottorille, kisapyörien koneet on asia erikseen.
Jamiihh
Pyörä:
PitPro 150cc,Beta RR 125 LC Motard,EX*Aprilia SX50
Liittynyt:
16.2.2013 1:54
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Jamiihh » 3.7.2013 23:20

Nyt jos joku viitsis auttaa hieman,olis hyvät neuvot kalliit:
Eli,aloitetaan pienellä vuodatuksella: Tilasin tuossa nelisen viikkoa takaperin uudet rattaat paikallisen motoliikkeen kautta. Ne eivät ole tähän päivään mennessä tulleet. Syy on täysin siinä $£@€%leen maahantuojassa,paikallinen liike täysin syytön. Edellisitä postauksista tutusti maahantuojan selitys on edelleen sama: kontti hukassa Saksassa. Ja tänään ei viitsitty edes puhelimeen vastata,liekö joku pesukone jäänyt kotiin päälle,vaiko viikonloppu tullut aikaisessa tai numero otettu ylös ÄLÄ VASTAA TÄHÄN!!!-lappuun.

No,eniwei,nyt tarvitsisin kipeästi tähän sopivia rattaiden malleja,ja ennenkaikkea niitä myyviä kauppoja/nettisivuja. Ja olen lukenut edelliset viestit joista löysin muutaman kaupan josta rattaat ovat kyllä loppuneet,kiitos karma. Joten,jos joku tietää nii auttakaa,kova hinku päästä ajelemaan ku o hienoin kesä miesmuistiin. :D :D :D
Hyppää chillisti,kaadu villisti
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 3.7.2013 23:50

Jamiihh kirjoitti:Nyt jos joku viitsis auttaa hieman,olis hyvät neuvot kalliit:
Eli,aloitetaan pienellä vuodatuksella: Tilasin tuossa nelisen viikkoa takaperin uudet rattaat paikallisen motoliikkeen kautta. Ne eivät ole tähän päivään mennessä tulleet. Syy on täysin siinä $£@€%leen maahantuojassa,paikallinen liike täysin syytön. Edellisitä postauksista tutusti maahantuojan selitys on edelleen sama: kontti hukassa Saksassa. Ja tänään ei viitsitty edes puhelimeen vastata,liekö joku pesukone jäänyt kotiin päälle,vaiko viikonloppu tullut aikaisessa tai numero otettu ylös ÄLÄ VASTAA TÄHÄN!!!-lappuun.

No,eniwei,nyt tarvitsisin kipeästi tähän sopivia rattaiden malleja,ja ennenkaikkea niitä myyviä kauppoja/nettisivuja. Ja olen lukenut edelliset viestit joista löysin muutaman kaupan josta rattaat ovat kyllä loppuneet,kiitos karma. Joten,jos joku tietää nii auttakaa,kova hinku päästä ajelemaan ku o hienoin kesä miesmuistiin. :D :D :D

oisit tilannu sellaset halvemmat rattaat mistä puhuttiin tässä vähän aikaa sitten yhteensä oisko ollu joku max 40-50e? :D
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 4.7.2013 7:09

Stormilta löytyy tällaiset rattaat. Eturattaan lukkolevyn joudut vaihtamaan tai viilaamaan sopivaksi.

http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... uratas-24/

http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... ratas-582/