HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut ma$$i » 7.8.2015 0:36

Jooh okei... Eli en osaa auttaa :|. Tosta hemmin ECU sta en ymmärrä pätkääkään :D, Muutenki vaan hemmin konepuoli ja tekniikka hallussa koska rotax, ei niinkään sähköt :s
Banaani120
Liittynyt:
23.8.2013 18:16
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Banaani120 » 7.8.2015 21:20

Onko boksi nimenomaan tuo pwr 409? Itsellä hajosi alkuperäinen, ostin hussen boksin (dellorto pwr 393) ja nyt valittaa öljypumppua ja lämpötila-anturia. Öljypumppua kokeiltu ohittaa vastuksella, ei auta. Joskus sain lämpötilan pois hetkeksi mutta tuli takaisin. Voiko johtua ecusta?
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut notreal911 » 8.8.2015 7:24

Se kuva on netistä lainattu, kun en jaksanut mennä talliin ja kaivaa sitä pyörässä olevaa esille ja kuvata... Numerosarjasta en tiedä mutta ulkonaisesti juuri saman näköinen. Jos tulee tarve ottaa se esille, voin katsoa näkyykö siinä kyseistä koodia. Tosin se tieto ei vastaa sun kysymykseen :roll:
Ihmettelin aikaisemmin tuota sytytyskarttaa jne. Pyörä käyttäytyy kuin sytytys pätkisi kun ajaa tehopiikin alueella tasakaasulla. Testasin että irroitin TPS-anturin ja "lukitsin" sen asennon kaasu auki tilaan. Ajattelin että jos kaasun asento on jossain tekemisessä sytytyksen kanssa, näin voisi havaita jotain muutosta. Ei mitään. :itku: Aivan sama onko TPS ohjaamassa vai roikkuuko teipattuna kytkinvaijeriin sidottuna. :D
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut notreal911 » 9.8.2015 20:50

Banaani 120: Katsoin tuon ECU-boksin. Siinä ei ollut kysymiäsi merkintöjä ollenkaan?
Vain vas.alakulmassa numerot: 14402 ja 50 A 10

Sain sen tehopiikki alueen tasakaasun pienenemään olemattomiin laskemalla neulaa ja pienentämällä suutinta, tosin koeajo jäi heiman kesken kun kiertokangen alalaakeri sanoi sopimuksen irti ja meni paluu matka työntö hommiksi :roll:

Tarttee ruveta selvittämään mistä saapi laakerit, stefat, männän jne. kannattaakohan vanhasta kampiakselista edes yrittää enää kalua vai olisiko syytä vaihtaa uuteen???
Cr3ator
Pyörä:
ex:HM CRM 125 2011, ex:KTM Duke 125 2011
Paikkakunta:
Janakkala
Liittynyt:
10.11.2012 15:06
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Cr3ator » 10.8.2015 11:46

Rotaxeihin taitaa vähän nihkeästi saada ihan uusiauusia kampuroita. Stefat ja laakerit löytynee melko helposti kun hakee vastaavia osia Aprilia RS/RX/SX/MX joissa on sama kone ja menee samat osat. Monilla on hyviä kokemuksia pjme.co.uk nettikaupasta noiden osien suhteen (paitsi ma$$illa :D)
Myydään purettuna 2kpl Rotax 122 moottoreita! Kysy lisää yksityisviestillä!
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut notreal911 » 10.8.2015 15:45

Sain osan osista jo hommattua. Vanha kampura kuulemma pelittää kunhan vaihdetaan uusi kiertokanki, Sen ostin Helsingin pyörästä ja toimitin koneistamolle...
Tiivistesarjan + stefat ostin Sumekolta. Kiertokangen ulostulo pyrkimyksessä syntynyt murtuma lohkossa hitsattiin KTS-Mekanolla. Laakerit saan lähi laakerikaupasta ja männän tuolta Helsingin pyörästä kunhan päätän minkä männän ostan, Laittaisko takomäntää vai perinteistä. Hoonatun sylinterin helma on 54.00 ja yläreuna mihin renkaat ylettyy 54.02 mm ???
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut ma$$i » 10.8.2015 16:15

Cr3ator kirjoitti:Rotaxeihin taitaa vähän nihkeästi saada ihan uusiauusia kampuroita. Stefat ja laakerit löytynee melko helposti kun hakee vastaavia osia Aprilia RS/RX/SX/MX joissa on sama kone ja menee samat osat. Monilla on hyviä kokemuksia pjme.co.uk nettikaupasta noiden osien suhteen (paitsi ma$$illa :D)


Osissa kesti sen kuukausi tulla, ei kuulemma ollu hyllyssä :D . Ja sitten jäi vähän osia tulematikin :| , mutta ovat kyllä nyt tulleet ne unohtuneetkin osat. Uskoivat selityksen ja tulivat viikossa kun oli hyllyssä. Eli jos hyllyssä niin suht nopea toimitus jos ottaa huomioon että briteistä asti tuleevat :)
Cr3ator
Pyörä:
ex:HM CRM 125 2011, ex:KTM Duke 125 2011
Paikkakunta:
Janakkala
Liittynyt:
10.11.2012 15:06
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Cr3ator » 11.8.2015 12:32

Mitenköhän tuon kytkinvaijerin olisi tarkoitus lähteä kytkinkopasta irti?
Myydään purettuna 2kpl Rotax 122 moottoreita! Kysy lisää yksityisviestillä!
JusHond
Pyörä:
Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
1.3.2013 8:57
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut JusHond » 11.8.2015 13:41

Eihän se oo kun kytkinposki irti ja irrotat sen sieltä posken sisästä ja vejät poisa. Se on aika tiukka kun sielä on nee tiivisteet, että voimalla kisko pois, ei se rikki mene :D
Cr3ator
Pyörä:
ex:HM CRM 125 2011, ex:KTM Duke 125 2011
Paikkakunta:
Janakkala
Liittynyt:
10.11.2012 15:06
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Cr3ator » 11.8.2015 15:11

Täytyy sitten vaan kiskoa :D

Mites sit käytin pytyn mitattavana ja oli toisesta päästä 54.02 ja toisesta 54.04 (en muista kumminpäin ne meni xD) nii minkä kokosta mäntää sisää? Vanhassa luki päällä 53.98. Meneekö alkuperänen 53.99 jo liian tiukaks?
Myydään purettuna 2kpl Rotax 122 moottoreita! Kysy lisää yksityisviestillä!
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut notreal911 » 11.8.2015 19:22

Sylinterin alaosastaan normaalisti pienempi ja ylhäältä kuluneempi eli isompi. Minulle kerrottu ( mäntäkauppias ) että helman mitta ( sylinterin alaosa ) olisi se josta männän välys lasketaan. Lisäksi kerrottu ( nettitarinoista poiketen ) että takomännän välys olisi sama kuin perinteisen valumännän, eli 0,03 olisi minimi joka vaaditaan. 53.99 olisi sen mukaan juuri oikea valinta.
P.S. Ei meillä ainakaan kytkinposkea tarvitse vaijerin irroituksessa irroittaa? Se pieni muovinen tulppa vain posken kyljestä jotta vaijerin pään saa ujutettua pois kolostaan ja sitten vaijerin kuori vain vetämällä ulos, siinä on O-rengas tiiviste joka hieman kanittaa vastaan mutta helpommin lähtee kun puhdistaa paikat ensin vaikka jarrukliinerillä :roll: Vaijeri kannattaa irroittaa kokonaan kahvasta jotta saa löysiä alapäähän...
Cr3ator
Pyörä:
ex:HM CRM 125 2011, ex:KTM Duke 125 2011
Paikkakunta:
Janakkala
Liittynyt:
10.11.2012 15:06
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Cr3ator » 11.8.2015 21:34

Tarkistin onko lohkossa kaikki reiät että saa kiksin laitettua kun oli muutenkin remontti menossa. Sitten otin koneen irti että korjaisin startin (ei oo toiminu ikinä) niin se kytkinposki jäi ikävästi roikkumaan kun en tajunnut vetää sitä vaijerin kuorta irti ja halusin sen irti.
Myydään purettuna 2kpl Rotax 122 moottoreita! Kysy lisää yksityisviestillä!
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut ma$$i » 11.8.2015 22:43

notreal911 kirjoitti:Sylinterin alaosastaan normaalisti pienempi ja ylhäältä kuluneempi eli isompi. Minulle kerrottu ( mäntäkauppias ) että helman mitta ( sylinterin alaosa ) olisi se josta männän välys lasketaan. Lisäksi kerrottu ( nettitarinoista poiketen ) että takomännän välys olisi sama kuin perinteisen valumännän, eli 0,03 olisi minimi joka vaaditaan. 53.99 olisi sen mukaan juuri oikea valinta


Tästä itsekin jeesustelin säxä puolelle jonkin aikaa sitten :D. Eli PJME asiantuntijoiden sekä läheisen aeretecno rotax asiantuntijan kanssa juteltu ja suraavat asiat pohjaa heidän lähteisiin.
0.03mm välys asso werkelle. 0.05mm "tavallisille" valumännille esim Vertex. 0.06mm välys takomännille kuten wössner ja wiseco
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut notreal911 » 12.8.2015 7:02

Niin. Mun täytyy otta vähän takas puheitani, kun tajusin, että mäntäkauppias jonka kanssa keskustelin, varmaankin puhui vain omien edustamiensa mäntien välyksistä.
Olin vain ensin ymmärtänyt että koskisi yleisesti ottaen kaikkia mahdollisia, mutta eihän se niin voikkaan olla. Kyseessä oli kuitenkin vain "myyjä".. Joku koneistamo puolen asiantuntija voisi olla varmempi tietolähde... Tai juuri nuo sinun mainitsemasi kaverit...?
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut ma$$i » 12.8.2015 7:34

Juu koneistamoilta kanttii kysellä. Tuttu on just aerotecno koneistamolla töissä joka on yritys joka huoltaa rotax koneita, enimmäkseen pienlentokoneissa mutta kuitenkin. Ja näihin PJME tyyppeihin olin yhteydessä kun sopivaa mäntää piti valita ja he siinä ohjeistivat