_rieska_ kirjoitti:Kanttii sitä vähän huolestua, seuraa nesteen määrää ja jos katoaa niin kannessa vika.
_rieska_ kirjoitti:..ja paikoillaan kierrättämällä tuskin saa tarkkaa arvoa..
Joonazzs kirjoitti:Millä kierroksilla pakoaukonsäätimen pitäs aueta kokonaan?
_rieska_ kirjoitti:Joo, hei se vika on sitten vesipumpun stefassa. Sen tarkoituksena on pitää vedet ja öljyt erillään, jos se vähäsen vuotaa niin ei periaatteessa haittaa, kannattaisi kuitenkin vaihtaa (muistaakseni helkkarin kallis stefa)
_rieska_ kirjoitti:Kytkinkopassa, vesipumpunkopan alla, vesipumpun rattaan alla ja siellä stefan toisella puolen on vaihteistoöljyä ja toisella jäähytinnestettä. http://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M=Yamaha&T=DT%20R%20%20125&Y=1999&L=YA-DT-R-125&O=WATER%20PUMP&F=YA-DT-R-125_ac&L2=YA-DT-R-125_ac tuota osaa numero 2 siis tarkoitan. Mutta ei kannata välttämättä vielä räjäyttää osiksi vaan seurata tilannetta ja jos öljyä ei enempää ilmesty nesteen sekaan niin turha sitä alkaa purkamaan, jos taas aivan öljyiset nesteet niin ei muuta kuin koppaa auki tarkastelemaan.
_rieska_ kirjoitti:Menee kait se kun lippakin ottaa kiinni jo kello 11
Safer kirjoitti:_rieska_ kirjoitti:Kytkinkopassa, vesipumpunkopan alla, vesipumpun rattaan alla ja siellä stefan toisella puolen on vaihteistoöljyä ja toisella jäähytinnestettä. http://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M=Yamaha&T=DT%20R%20%20125&Y=1999&L=YA-DT-R-125&O=WATER%20PUMP&F=YA-DT-R-125_ac&L2=YA-DT-R-125_ac tuota osaa numero 2 siis tarkoitan. Mutta ei kannata välttämättä vielä räjäyttää osiksi vaan seurata tilannetta ja jos öljyä ei enempää ilmesty nesteen sekaan niin turha sitä alkaa purkamaan, jos taas aivan öljyiset nesteet niin ei muuta kuin koppaa auki tarkastelemaan.
No onhan tuo voinut vaurioitua, piti vähän väkivaltaa käyttää tuon kopan irrottamisessa kun oli se jäähdytinnesteen putki ruostunu kiinni. Jestas ku on suolane hinta yhelle kumirinkulalle, pitää varmaa ainakin koettaa jotain tiivistemassa korjausta alkuu...