Honda CBR 125 R

Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 20.8.2013 22:50

Siis ootko lisäämässä nestettä häipyneen tilalle vai vaihtamassa nesteitä? Jos vain lisäät niin täsmälleen samanvärisiä ja sävyisiä voi lähes huoletta sekoittaa mutta kannattaa ne nesteet vaihtaa samantien kokonaan uusiin.
Makezz97
Pyörä:
Rieju mrx -10, Honda cbr-08
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
19.8.2012 19:19
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Makezz97 » 21.8.2013 16:18

Siis aattelin vaan lisäillä vähissä olevien nesteiden päälle, kun samanväristä tavaraa on kyllä.
m-tuninki
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 21.8.2013 19:39

Mistä on porukka hommannut kaasaricebariin nokkaketjua ja automaattikiristintä? ketju löytyy joka toisesta verkkokaupasta, mutta kiristintä ei löydy mistään..
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 21.8.2013 20:43

http://www.bike-parts-honda.com/ tuolta pitäs löytyä tai sitten CMSNL.
m-tuninki
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 21.8.2013 22:38

Pystyykö muuten sitä ketjun automaattikiristäjää käyttämään uudelleen? ku on vissiin maksimissa nyt. Voiko sen ns. ladata uudelleen?
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 21.8.2013 22:45

Ainakin kiinan nelariskootterissa kiristin on uudelleen viritettävissä joten luulisi näin olevan astetta laadukkaammassa cebarissakin. Joku reipas tarkistaa korjaamokäsikirjasta, minen jasa.
Makezz97
Pyörä:
Rieju mrx -10, Honda cbr-08
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
19.8.2012 19:19
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Makezz97 » 22.8.2013 14:50

Tänään vaihdoin koulussa jäähdytysnesteet. Aiempia aineita tyhjentäessä huomasin, että sieltä syylarista ja letkuistahan tulee vihreetä nestettä mutta paisuntasäiliössä mulla oli punasta nestettä :s Miksi näin?

Tyhjensin ja huuhtelin ne vihreät ja sitten lisäsin vaan punaset nesteet sisälle 50/50 suhteella. Mutta ny taas tuntuu, että kone kävis kuumempana kun aikasemmin. Kun koskin koneeseen nii se oli melkein polttavan kuuma ja tämä siis 15km matkalla.
huuko07
Liittynyt:
11.7.2011 22:11
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut huuko07 » 22.8.2013 16:48

Makezz97 kirjoitti:Tänään vaihdoin koulussa jäähdytysnesteet. Aiempia aineita tyhjentäessä huomasin, että sieltä syylarista ja letkuistahan tulee vihreetä nestettä mutta paisuntasäiliössä mulla oli punasta nestettä :s Miksi näin?

Tyhjensin ja huuhtelin ne vihreät ja sitten lisäsin vaan punaset nesteet sisälle 50/50 suhteella. Mutta ny taas tuntuu, että kone kävis kuumempana kun aikasemmin. Kun koskin koneeseen nii se oli melkein polttavan kuuma ja tämä siis 15km matkalla.


Mulla on ollu ongelmana, että nesteet ei oo kunnola kiertäny (nostaa muuten ihan saakelisti lämpöjä) ku on käyttäny putkistoja tyhjänä.

Tankkasin 98, ku normaalisti laitan 95, missä vika, ku ilmesty putkessa paukkumista, ylätehojen vähenemistä (kiihtyy alamäkeenki heikommin) ja tyhjäkäynnil ei pysyny käynnis.

Sopiiko seppoon kaikki 7mm kierteelä olevat suuttimet?
kimsson
Pyörä:
Honda CBR 125R -06
Liittynyt:
8.1.2011 17:45
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut kimsson » 23.8.2013 12:15

huuko07 kirjoitti:Sopiiko seppoon kaikki 7mm kierteelä olevat suuttimet?


Kai ne sopii, hassua vaan että mistään en ole 7mm suuttimia löytäny. Paikallinen varaosaliikekkään ei ole kuullut sen kokosista suuttimista eikä googlestakaa kyllä löydy pikasella kattomisella.
m-tuninki
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 28.8.2013 17:00

Toho ketjunvaihtoon vielä palatakseni..

Miten ootte tuon vauhtipyörän saanu irti? Käsittääkseni kiristimen saa irti vasta sitten kun on ottanut vauhtipyörän siitä eestä pois. Luin että suodatinavain pyörän ympärille ja keskipulttiin jatkovarrella hylsy. Mikä sen mutterin kiristysmomentti on? Ja vielä semmon että onko sen vauhtipyörän takana vielä muuta osaa vai saako sen kiristimen ja ketjun irti siitä suoraa? Mielellää näin etukätee kysyn ettenvaa hajota mitää xd

Pikaista vastausta kiitos! Kone on jo auki tuola tallissa ois kiire saada se ajoon. Kiitos jo etukätee 8)
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 28.8.2013 23:31

Eikai sitä nokkaketjun kiristimen käsittelyä varten tarvi kajota millään muotoa vauhtipyörän suunnalle? Pytyn kyljestä vaan irti.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut riksu26 » 28.8.2013 23:37

kimsson kirjoitti:
Vam0s kirjoitti:Mitä helv..?? Miksi kaasutinta ei voi säätää? Miksi se alunperin käy rikkaalla? En myöskään näe tuota mitenkään miinuksena mutta jos laihemmalle haluat niin laita pipercross putsariksi.


No mistä kuvittelet sitä säätäväs? Ei siinä ole ruuviakaa missää, täältäkin olen kysynyt että onko kenelläkään hajua säätöruuvista. Ja käy rikkaalla, koska väänsin paksumman putken, porasin suutinta ja tuli ilmeisesti pikkuisen liian iso. Kiitos kysymästä, nyt joku tietävä voisi vastata että onko jostain eri merkkisestä samankokoisesta tai muutaman millin isommasta kaasuttimesta erityisempää tehollista hyötyä?
Se seosruuvi ei paljoa auta.. Pienempää suutinta vaan kehiin niin kyllä rupeaa taas toimimaan
Janzui
Liittynyt:
21.8.2011 18:34
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Janzui » 29.8.2013 0:52

m-tuninki kirjoitti:Toho ketjunvaihtoon vielä palatakseni..


Vauhtipyörää ei tarvitse irroittaa kiristintä varten. Kiristin irti kahdella pultilla, ja uusi tilalle. Tämä voidaan ''löysätä'' avaamalla kiristimen kyljessä oleva ruuvi jonka takana toinen ruuvi jota kiristämällä kiristin ''löystyy'' eli painuu kasaan. Elikkäs kiristin ei ainakaan vaadi vauhtiksen irroitusta, ketjunvaihtoon en ole perehtynyt.

Lievästi tosin saattaa aiheuttaa ärräpäitä mahdollinen ketjun tippuminen vauhtiksen rattaalta, mutta kuuluu kai asiaan :lol: (saa kyllä kikkailun jälkeen takaisin rattaalle yhä ilman vauhtiksen irroitusta)
m-tuninki
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 29.8.2013 7:27

Joo on mulla kiristin jo irti, mutta eihä sitä ketjua saa irti, ku en haluis katkasta sitä. Eikös se oikeeoppisesti vaiheta sillai, että auhtipyörän takana olevalta hammasrattaalta pyöräytetään ketju pois, ja sitte vedetään ketju pois yläkautta.
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 29.8.2013 7:36

Näin tein jampissa.. Sivukoppa kannesta irti niin että näki nokkaketjun sitten koko kiristin pömpeli pois. Kannen ruuvit pois ja venttiilien "mutterit" myös sitten kun kansi on ns irti niin pitäisi saada nostettua/vedettyä ketju pois ja kansi irti.