Esajuppeli kirjoitti:Itse en saanut hajotettua RAVEsta ikinä mitään muuta osaa kuin vaijerin. Vaikka oli vanha paska, käytettynä ostettu. Sopivalla käytöllä saa hajotettua kaiken.
Tän voisin allekirjoittaa kanssa. 99% prosenttia noista raven vaijerin/laipan jne rikkoutumisista on asennus / huoltovirheitä. Se ei loppupeleissä ole rakettitiedettä saada sitä kestämään : Oikea säätö, laippa puhdas, sylinterin reikä puhdas, sopiva öljy siihen, ja kyllä vaijeriakin pitää rasvata, solenoidiin kevyt huom kevyt rasvaus / putsaus = ikinä ei oo itellä yhtään rave laippaa menny paskaks, mm. yks 20e tarvikelaippa kesti vanhassa pyörässä lähes kymppitonnin. 20e laippoja ollu aina omassa vehkeissä ikinä ei oo ongelmia ollu.
Siinä taas kunnon kyläseppä joka menny rotaxin koneita paskaksi haukkumaan. Vitun laadukkaita, tehokkaita ja hyviä koneita kaikinpuolin, olkoon alustana vesi, kurapaska, asvaltti, hiekka... Käytetään vähän kaikenlaisissa vehkeissä. Ja maximum, tää jannu joka "työkseen ronkkinu näitä vehkeitä", sehän siinä on että usein huoltoliikkeet jotka näitä "työkseen korjaa" tekee lähestulkoon kaiken päin vittua ei ne ole sen parempia kun niiden 15-kesästen virittelyt siellä autotallissa
Räsässä tuo koneen "paskuus" menee puhtaasti osaamattomuuden, tietämättömyyden, ja oman hölmöilyn piikkiin. Paljon pitää tietää, mutta kun ajoissa huoltaa ja pitää kunnossa, se palkitsee. Enkä menis ihan "katulaiskaks" sanomaan, 34mm kaasari hyvin säädettynä squishband kohilleen joku hyvä putki, ja ehkä viel VF3 kylkeen, niin voin sanoa että esim katulaiskan hussen kanssa ei tarvi edes viivoille lähteä. TT-nä kusetetaan jo katulaiskat husset
Jos tuntuu siltä että kokee pyörän olevan jotenkin huono / helposti rikki menevä, kannattaa ehkä opiskella moottoritekniikkaa ja lukea foorumeita pari vuotta. rotax 122/123 moottoreissa ei ole mitään vikaa, kerrassaan loistavia moottoreita.