Yamaha TZR #2

_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha TZR #2

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 17.6.2011 20:30

Mitkä ovat tetzarin koneen stefojen koot?
Peraa_
Pyörä:
Yamaha TZR 125
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
6.7.2009 21:50
Re: Yamaha TZR #2

ViestiKirjoittanut Peraa_ » 19.6.2011 17:38

paljo menee laatikkoon öljyä? täyttöaukon vieres lukee et 700ml mut tulee tarkastussilmä täytee jo paljo aiemmin. pitääkö konetta vaa pyörittää välissä?
Mpi
Pyörä:
Mbk Booster -99, Yamaha Tzr -92
Paikkakunta:
Ristiina
Liittynyt:
11.9.2009 20:00
Re: Yamaha TZR #2

ViestiKirjoittanut Mpi » 20.6.2011 8:18

Peraa_ kirjoitti:paljo menee laatikkoon öljyä? täyttöaukon vieres lukee et 700ml mut tulee tarkastussilmä täytee jo paljo aiemmin. pitääkö konetta vaa pyörittää välissä?


Mun muistaakseni 750ml normaalin öljynvaihdon aikana. Koneremontin jälkeen oliko 800ml. :s
Myynnissä: Tzr
Myynnissä:Giannelli
vviki
Pyörä:
Peugeot street evo 3 -08 & Yamaha TZR -95 & Suzuki Pv -91
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
20.9.2010 13:00
Re: Yamaha TZR #2

ViestiKirjoittanut vviki » 26.6.2011 13:33

tulipa ittekkin hommattua tzr :) tarkotus ois vähän korjata jarruja ja konetta, sitten ajoon. kuvia galleriasta---->
Miikka_M
Pyörä:
Exkäyttis: YZF-R125 Ikuisuusprojut: PV, Tezari ja KDX125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
5.3.2008 21:46
Re: Yamaha TZR #2

ViestiKirjoittanut Miikka_M » 1.7.2011 15:30

Onks iha normaali teboilin gold s 5w-40 hyvää tezarin koneelle?
Kui mont kilometrii pitäis ajaa sisäänajooo porautetun sylkän ja uuden männän kans?
Ja minkä prosenttist (öljyn)seosta kannattasis käyttää?
Pitääkö purkaa koko moottori että saa vaihdettua vaihdepolkimen akselin?

Eikös tezari oo sit alle 11kW ku lukitsee ypvs:sän iha oikeelle(mun mielest sillon 17mm sillon pakoaukko) ja sit 19mm kuristusholkki alkukäyrään ja 170 suutin?
Tekeeköhän pahaa koneelle noi kuristukset vai pitääkö kemmua ees katsastaa jos on ollut rekisterissä muutama vuos sitte ja normaalisti kilvet palautettu vaan konttorille?
Voisko joku laittaa mun kodeksin kuntoo :D
-Kalmari
Pyörä:
Yamaha TZR 1990
Liittynyt:
16.10.2010 20:41
Re: Yamaha TZR #2

ViestiKirjoittanut -Kalmari » 7.7.2011 21:03

EDIT: nyt siis tetsari toimii muuten mutta! Sammuu n. 4000rpm kohdalla jos hiljakseen kiekkoja nostaa. jos nostaa nopeesti ylös ja sit laskee niin n. 4500-5000rpm kohalla sammuu, niinku katkasis kipinän tai jotain ku ihan kokonaan häviää.. oisko hajua mitä vois olla??
danlig
Pyörä:
Kinroad Prince, Yamaha TZR 125 -89, Kinroad Texas 125
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
16.5.2011 22:21
Re: Yamaha TZR #2

ViestiKirjoittanut danlig » 7.7.2011 21:53

Miikka_M kirjoitti:Onks iha normaali teboilin gold s 5w-40 hyvää tezarin koneelle?
Kui mont kilometrii pitäis ajaa sisäänajooo porautetun sylkän ja uuden männän kans?
Ja minkä prosenttist (öljyn)seosta kannattasis käyttää?
Pitääkö purkaa koko moottori että saa vaihdettua vaihdepolkimen akselin?

Eikös tezari oo sit alle 11kW ku lukitsee ypvs:sän iha oikeelle(mun mielest sillon 17mm sillon pakoaukko) ja sit 19mm kuristusholkki alkukäyrään ja 170 suutin?
Tekeeköhän pahaa koneelle noi kuristukset vai pitääkö kemmua ees katsastaa jos on ollut rekisterissä muutama vuos sitte ja normaalisti kilvet palautettu vaan konttorille?


Ekaa juttuu en tiiä, mutta kyllähä se on alta 11kW sillo. Ja ne kuristukset tekee todellaki pahaa koneelle. Ei tietääkseni tartte kattastaa.
Mpi
Pyörä:
Mbk Booster -99, Yamaha Tzr -92
Paikkakunta:
Ristiina
Liittynyt:
11.9.2009 20:00
Re: Yamaha TZR #2

ViestiKirjoittanut Mpi » 8.7.2011 12:18

Miikka_M kirjoitti:Onks iha normaali teboilin gold s 5w-40 hyvää tezarin koneelle?
Kui mont kilometrii pitäis ajaa sisäänajooo porautetun sylkän ja uuden männän kans?
Ja minkä prosenttist (öljyn)seosta kannattasis käyttää?
Pitääkö purkaa koko moottori että saa vaihdettua vaihdepolkimen akselin?

Eikös tezari oo sit alle 11kW ku lukitsee ypvs:sän iha oikeelle(mun mielest sillon 17mm sillon pakoaukko) ja sit 19mm kuristusholkki alkukäyrään ja 170 suutin?
Tekeeköhän pahaa koneelle noi kuristukset vai pitääkö kemmua ees katsastaa jos on ollut rekisterissä muutama vuos sitte ja normaalisti kilvet palautettu vaan konttorille?


No pariin kysymykseen voin vastata.
Itellä on koneessa ihan 10w-30 vaihteistoöljyt ja hyvin on toiminut niillä sen 3500km mitä olen kerennyt ajamaan koneremontin jälkeen.
Ja eikös se 500km ole aika hyvä ajo määrä uudella männällä kuhan ajelee vaihtelevilla kierroksilla.
Ite käytän 2,5% seoksia. Sisäänajossa muistaakseni ajoin hitusen päälle 3% seoksilla.
Ja jos oikein muista niin koneen kyllä saa purkaa aika osiin että saa vaihdepolkimen akselin pois.

Ja käyppäs katsastus konttorilta kysymässä että tarvitseeko käydä katsastamassa?
Myynnissä: Tzr
Myynnissä:Giannelli
Miikka_M
Pyörä:
Exkäyttis: YZF-R125 Ikuisuusprojut: PV, Tezari ja KDX125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
5.3.2008 21:46
Re: Yamaha TZR #2

ViestiKirjoittanut Miikka_M » 11.7.2011 18:23

Tänään soittelin katsastusasemalle ja pitäähän se katsastaa...perseestä tämmönen 11kw laki

Miten sen ypvs:sän saa lukittua 17mm(eli kuristamaan) ku mulla ainaki saa lukittua vaan auki asentoon
(about 21mm)?
Ja ilmeisesti tuon vaihdepolkimen akselin ku vaihtaa ni ei tarvitse edes ottaa irti moottoria.
Voisko joku laittaa mun kodeksin kuntoo :D
jyrsi
Pyörä:
Hyosung GT125 Comet
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
7.4.2009 17:43
Re: Yamaha TZR #2

ViestiKirjoittanut jyrsi » 17.7.2011 17:19

Mistähä päi ootte tilannu varaosia? Itellä kytkinvaijeri poikkes eikä mistää taho löytyä :O
Made in italy -,-
danlig
Pyörä:
Kinroad Prince, Yamaha TZR 125 -89, Kinroad Texas 125
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
16.5.2011 22:21
Re: Yamaha TZR #2

ViestiKirjoittanut danlig » 17.7.2011 21:54

Miikka_M kirjoitti:Tänään soittelin katsastusasemalle ja pitäähän se katsastaa...perseestä tämmönen 11kw laki

Miten sen ypvs:sän saa lukittua 17mm(eli kuristamaan) ku mulla ainaki saa lukittua vaan auki asentoon
(about 21mm)?
Ja ilmeisesti tuon vaihdepolkimen akselin ku vaihtaa ni ei tarvitse edes ottaa irti moottoria.

5mm pultilla saa lukittua 17mm.
danlig
Pyörä:
Kinroad Prince, Yamaha TZR 125 -89, Kinroad Texas 125
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
16.5.2011 22:21
Re: Yamaha TZR #2

ViestiKirjoittanut danlig » 17.7.2011 21:55

jyrsi kirjoitti:Mistähä päi ootte tilannu varaosia? Itellä kytkinvaijeri poikkes eikä mistää taho löytyä :O

Viimetteeks tilasin nakkilan pyörä ja varaosasta. Sieltä saattas saahakki sellatteen.
Mpi
Pyörä:
Mbk Booster -99, Yamaha Tzr -92
Paikkakunta:
Ristiina
Liittynyt:
11.9.2009 20:00
Re: Yamaha TZR #2

ViestiKirjoittanut Mpi » 19.7.2011 16:17

jyrsi kirjoitti:Mistähä päi ootte tilannu varaosia? Itellä kytkinvaijeri poikkes eikä mistää taho löytyä :O

Varaosia löytyy kyl aikamonesta liikkeestä. Ja kytkinvaijerin voi tehdä itsekkin.
Myynnissä: Tzr
Myynnissä:Giannelli
5tr1pe
Liittynyt:
21.10.2009 14:52
Re: Yamaha TZR #2

ViestiKirjoittanut 5tr1pe » 19.7.2011 16:48

Taako Tetsariin jostai leveempiä vanteita, vai täytyykö jostai muusta vehkeestä laittaa? Mistä menis suoraan ettei tarttis hirveesti säätää? :)
Välimallin m/v
[TEIKKU]
Liittynyt:
28.1.2009 8:55
Re: Yamaha TZR #2

ViestiKirjoittanut [TEIKKU] » 19.7.2011 22:33

5tr1pe kirjoitti:Taako Tetsariin jostai leveempiä vanteita, vai täytyykö jostai muusta vehkeestä laittaa? Mistä menis suoraan ettei tarttis hirveesti säätää? :)

No ei varmahan ainakaa TZR omaa vannetta löydy kun yhtä kokoa.
Katso myynnissä olevat kohteet!