Sitten kun sopivaa pääsuutinta etit niin tarkasta vielä tulpan väri, eli kun oot ajanut koneen lämpimäksi niin otat tulpan irti pytystä ja sen kärjen pitäis olla suurinpiirtein maitokahvin värinen jos suutin on sopiva. Jos suutin on liian iso, on tulpan kärki tummanruskea tai musta ja jos suutin on liian pieni, tulpan kärki on todella vaalea tai jopa valkoinen. Kantsii ostaa useampi erikokoinen suutin väliltä 130-150, esim. 130,135,140,145,150, kun ne ei maksa kuin pari euroa kappaleelta ja koneen luotettavuus ja käyttöikä pysyy parhaana mahdollisena kun seokset on säädetty oikein. Liian laihalla käydessä kiinnileikkaamisen vaara on suuri ja liian rikkaalla kone karstoittuu. Tässä usea hussekuski on tehnyt ison virheen, kun ostavat sen valmiin kaasarin hilpesetin ja käyttävät yhtä ja ainoaa suutinta keleistä riippumatta, niin ei sais koskaan kakstahdin kanssa tehdä ja nämä gassut on seoksissa vielä tarkempia kuin katuhusset
E. niin, jos et etukäteen kakstahtien kaasareista tiedä, niin pääsuutin löytyy siitä kaasarin pohjassa olevasta pultista, kun otat sen irti ja valutat bensat pois. Tyhjäkäyntisuuttimen paikkaa en muista mutta muistaakseni sillä ei paljoa eroa ollut vakioon. Kuitenkin, jos haluat gassus toimivan TT:nä ihanteellisesti, veisin sen johonkin kisapiikkeihin erikoistuneeseen liikkeeseen säädettäväks että neulan asento ja suuttimet tulee varmasti kuntoon, jonka jälkeen sun tarvii vaihdella vaan pääsuutinta kelien mukaan. Tuollanen toimenpide ei kovinkaan montaa kymppiä kustanna kun vie huoltomieheltä ehkä puolisen tuntia aikaa.
http://www.motot.net/talli/osat/id35940/ uudenveroiset helvetin hyvät ajohousut, ostakaa!