Aprilia MX 125

Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut Rajis- » 1.5.2012 21:58

Niin siis mulla ei oo imutötsää ollenkaan :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
mikkets
Pyörä:
Ktm exc 300 -08, Suzuki RM 250 -97, Honda cr 250 -97
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
23.8.2009 12:50
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut mikkets » 1.5.2012 22:42

Minkälaisia säätöjä porukalla TT-putkella ja rave kakkosella? Mulla nyt ps 130, tk 68 neulansokka toisiksi ylimmässä lovessa ja röpöttää keskeltä. ;)
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo18738/ Suzuki rm 250 rakentelua
Salamimestari
Pyörä:
Aprilia MX125 -06
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
28.7.2011 3:43
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut Salamimestari » 2.5.2012 18:21

Paljos teillä mäxä menee/meni vakiona?

Ja mites on ku ei toi hgs shorty oikee meinaa mennä tohon välipilliin ja kiinnikeeseen?
Ilola - Gladas
Myydään 34mm vhsb kaasutin + 34mm imukaulat Aprilia MX ja RS
disasteri
Pyörä:
Aprilia MX 125 -05
Paikkakunta:
Iitti
Liittynyt:
30.6.2011 16:12
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut disasteri » 2.5.2012 19:32

Rajis- kirjoitti:Niin siis mulla ei oo imutötsää ollenkaan :D

Niin no tuskinpa sillä on paljon väliä säätöjen kannalta onko sitä vai ei, kuhan ääntä vähän pienentää.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut Rajis- » 2.5.2012 21:37

Eipä toi oikeen jaksa isommilla vaihteilla ylhäällä vetää, niin taitaa käydä laihalla. Ajoin tänään vastatuuleen niin ei tarvinnu ees kutoselle vaihtaa, kun vauhti jäi vitosella siihen 115 pintaan :D Täytyy huomenna käydä hakemassa pussillinen suuttimia ;)
E: mites muuten, onkos porukalla ollu toi 70 tk-suutin sopiva, vai pitäskö niitäkin ostaa muutama? :)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
disasteri
Pyörä:
Aprilia MX 125 -05
Paikkakunta:
Iitti
Liittynyt:
30.6.2011 16:12
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut disasteri » 2.5.2012 22:00

70 on hyvä :P
Jupezki
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
31.5.2009 21:05
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut Jupezki » 4.5.2012 22:45

Ostin momenttiavaimen ihan sen takia, että saan Mäxän kannet oikeihin momentteihin. Sellanen moka vaa kävi, että asteikko alkaa siinä avaimessa 19 nm kun vesikansi pitäs pistää 10nm. Ei varmaa oo ton vesikannen kanssa niin tarkkaa? :D
disasteri
Pyörä:
Aprilia MX 125 -05
Paikkakunta:
Iitti
Liittynyt:
30.6.2011 16:12
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut disasteri » 5.5.2012 0:34

Eiks sitä saa nollattua?
mikkets
Pyörä:
Ktm exc 300 -08, Suzuki RM 250 -97, Honda cr 250 -97
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
23.8.2009 12:50
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut mikkets » 5.5.2012 9:38

Kiristele se vesikansi rannemomenttiin ristiin, mutta elä kuitenkaan liian tiukkaan :)
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo18738/ Suzuki rm 250 rakentelua
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut Rajis- » 5.5.2012 18:27

Mäxähän ruvennu oikeen taloudelliseks, kun 5,7l/100km oli menny :D Tosin kyllä enimmäkseen mopojen kanssa tullu ajeltua ja aina välillä vähä luukutusta ;) Minkäs kokosia pääsuuttimia porukalla ollu muuten arrowilla? Itellä nyt 120 ja käy laihalla, tilasin 125 ja 130 koot, mutta oliskohan pitäny tilata 135 vielä?
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
mervin
Liittynyt:
16.10.2010 12:34
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut mervin » 6.5.2012 13:57

Mäxä jätti sitte tielle, 125 oli mittarissa, kun moottorista alko kuulua rahisevaa ääntä, tuli semmonen 10km talutusmatka himaan :lol: . Mäntään tuli parit jäljet, mut sylinteri pysy ehjänä
mikkets
Pyörä:
Ktm exc 300 -08, Suzuki RM 250 -97, Honda cr 250 -97
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
23.8.2009 12:50
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut mikkets » 6.5.2012 18:12

Eihän vaan kangen laakerit korkannu?
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo18738/ Suzuki rm 250 rakentelua
Akii.k
Pyörä:
Aprilia MX 125
Liittynyt:
14.10.2011 14:04
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut Akii.k » 6.5.2012 18:37

Mikäköhän tossa mäxässä ku ei tunnu kiertävän kunnolla siellä 3-6 vaihteella? 1,2 ja 3 vaihteelle liikku iha hyvin, mutta sitte tuntuu tulevan seinä vastaan ja ei enää edes kierrä tehoalueelle saakka? Pyörä on TT, kaasarin säädöt sillei että neulan sokka toisiks alimmaisessa lovessa ja pääsuutin 130. Otin kaasarin irti ja putsailin, ei näyttäny olevan siellä mitään ihmeempiä.

Voisko olla että pakoputki ois tukossa? Itellä kävi myös mielessä että tosta pyörästä ei ole ehkä otettu kattia irti ku ei näy mitään hitsisaumoja (ite tehtyjä) paisarissa. Voiko olla että katti menny tukkoon ja siks niin nuhanen?
mervin
Liittynyt:
16.10.2010 12:34
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut mervin » 6.5.2012 19:55

mikkets kirjoitti:Eihän vaan kangen laakerit korkannu?

Voi olla että korkkaski, koska silppua oli aika lailla pakoputkessa, ja mäntä oli aika hyvä kuntoinen. Miten tarkistan noi laakerit? Kanki ei ainakaan heilu pystysuunnassa,mutta sivuttain n.3-4mm.
Jupezki
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
31.5.2009 21:05
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut Jupezki » 6.5.2012 20:36

Akii.k kirjoitti:Mikäköhän tossa mäxässä ku ei tunnu kiertävän kunnolla siellä 3-6 vaihteella? 1,2 ja 3 vaihteelle liikku iha hyvin, mutta sitte tuntuu tulevan seinä vastaan ja ei enää edes kierrä tehoalueelle saakka? Pyörä on TT, kaasarin säädöt sillei että neulan sokka toisiks alimmaisessa lovessa ja pääsuutin 130. Otin kaasarin irti ja putsailin, ei näyttäny olevan siellä mitään ihmeempiä.

Voisko olla että pakoputki ois tukossa? Itellä kävi myös mielessä että tosta pyörästä ei ole ehkä otettu kattia irti ku ei näy mitään hitsisaumoja (ite tehtyjä) paisarissa. Voiko olla että katti menny tukkoon ja siks niin nuhanen?


Voi olla aika kaukaa haettua, mut oisko semmonen mahollista, että ei saa kunnolla bensaa? Kiihytätkö aina täyziii 1-2-3 vai tekeekö se aina niin kuin kerroit? Vaikka ois ajanu rauhallisesti 1-2-3 vaihteet läpi. Itellä teki viime kesänä niin, että bensaletku oli vähän lysmyssä ja sitten aina maantiella alko yht'äkkiä booaamaan. Ekalla kerralla aattelin että: "Pärkele, leipooko tämä kiinni?" :D

Paljonko sisäänajossa prosentit? Ja miten prosentit ekan tankin/100 km jälkeen?