Huimalla kahdella asteella on jo selkeä vaikutus etupään käytökseen, kun pyörän alustaa hienosäädetään korkeuden muutokset on milleissä ja keulakulman muutoksen asteen osissa.
Kyllä on kuvia katteltu, on myös katteltu ihan livenä ja on noita katteltu ihan ohjaustangon takaakin.
Kyllä, koropala on hyväksi pyörälle, mutta edelleen, se ei ole ajoasennon säätämistä varten vaan alustan säätöön. Kuten myöskin jo mainitsin, korkeaa maavaraa ei tarvita kuin enskaspoorissa ja kivikossa, kadulla korkeasta pyörästä ei ole muuta kuin haittaa. Siksi toin esille tuon keulan pudottamisen, käytännössä sama vaikutus kun koropalalla mutta keulan pudotuksella saadaan painopistettä alemmaksi ja sitä kautta pyörän käsiteltävyys paranee.
Koropalalle on kyllä käyttöä monessa muussa jutussa kun ajoasennon säädössä. Yhtä hölmöltä kuulostaa takahäkin korotus ajoasennon parantamiseksi. Eiköhän näissä korotuksissa ole kyse ihan jostain muusta, siitä typerästä muoti ilmiöstä että perä pitää olla korotettu keinolla millä hyvänsä.
Mutta, jokainen tekee pyörälleen mitä haluaa, jos tykkää ajaa kontti pystyssä häntäluu kipeänä ja jyrkällä/epävakaalla keulalla niin mikäs siinä...