Honda CB125:set

Sleepperi
Paikkakunta:
Etelä-Karjala
Liittynyt:
4.5.2005 17:51

ViestiKirjoittanut Sleepperi » 8.2.2006 0:26

Hondan rakentaminen ei oo edistyny oikeen mihinkään suuntaan. Tuossa suurin piirtein yhä mitä noista kuvista näkee tuols galleriasta. No sen verrran joo et sähköt ois suurin piirtein kasassa ja kaasarit huollettu täyreeellisesti:)
Helpottaa "raaseri" projektin alottamista se, että vaimentimet on pakko tehä uudet(toisen alkuperäsen entinen omistaja menny pilaamaan) ja venttiileille tehä pientä huoltoo.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 8.2.2006 16:53

Eipä ole minunkaan hondaprojekti liikahtanut mihinkään suuntaan, johtuen etten ole vähään aikaan kotona käynyt. Mutta nyt viikonloppuna pitäisi puristuspaineet mitata, ja sen jälkeen irroittaa moottori, tankki ja akku, ja katsoa jos ehtisi jo aloittaa sivuseisontatuen rakentamisen ja/tai moottorin purkaamisen. Kuitenkin tässä seuraavan kahden kuukauden kuluessa on tavoitteena saada Honda jo siihen kuntoon ettei ajokauden alkaessa tarvitse enää muuta kuin laittaa akku paikalleen ja bensaa tankkiin. Stormillekin pitäisi tilaus ehtiä tekemään kunhan rahaa saan. Tämmöstä pitäs ainakin saada:

-Uusi takarengas, luultavasti Metzeler M60 3.50X17 tai sitten Michelin M45 joka oli viime kesänkin takana
-uusi akku
-yläpään tiivistesarja
-kaverilta saan onneksi venttiilivarren kumit niin ei tarvitse niitä erikseen tilata
-Ja jos rahaa löytyy niin tarvikevaimentimet, tai sitten ostan eräältä sivulta VFR750 giannellin änkkärit ;).

Tai sitten modaan vanhoista uudet absorptiovaimentimet, saas nähä nyt.
Dank memes melt steel beams.
Juusela
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
3.10.2004 19:07

ViestiKirjoittanut Juusela » 8.2.2006 23:16

Nonniin!

Nyt minäkin sitten ostin ittelleni CB:n
Kyseessä on siis vuoden 1974 Honda, josta en nyt osaa vielä oikein sanoa mitään muutakuin että hommaa riittää varmasti joksikin hetkeksi..
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 9.2.2006 0:19

Juusela kirjoitti:Nonniin!

Nyt minäkin sitten ostin ittelleni CB:n
Kyseessä on siis vuoden 1974 Honda, josta en nyt osaa vielä oikein sanoa mitään muutakuin että hommaa riittää varmasti joksikin hetkeksi..


Noniin, onnittelut vain uudelle pyörän omistajalle! Onkos pyörä missä kunnossa? Kilvissä? Paljoko oli hintaa?
Dank memes melt steel beams.
Sleepperi
Paikkakunta:
Etelä-Karjala
Liittynyt:
4.5.2005 17:51

ViestiKirjoittanut Sleepperi » 9.2.2006 17:29

Onnittelut Loistavasta Pyörän Hankkinasta.
Samaa Kyselisin ku tume34..
Niin ja jos toimi niin kai kävit koe ajolla?:D
Juusela
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
3.10.2004 19:07

ViestiKirjoittanut Juusela » 9.2.2006 18:17

Pyörä on päällisin puolin melko hyvässä kunnossa, ruostetta on vähän jokapuolella, eikä maalitkaan kyllä hohka uutuuttaan. Katsokaa galleria.
Pyörä saatiin pienen latingin jälkeen käymään, mutta käy aika "tunkkaisesti" eikä ilman kaasua ollenkaan. Siihen on kuulemma mäntää vaihdettu ja tiivistettä, mutta kyllä sille on nyt jonkinlaista huolto tiedossa.

Siihen on vaihettu pikakaasukahva, eivätkä putket ole alkuperäiset että museorekisteriin ei nyt ainakaan niiltä osin saisi. Tällä hetkellä pyörä on kyllä ihan tavallisessa rekisterissä.

Nyt talvella hiljalleen sitä tossa laittelen ja sitten kesällä olisi tarkoitus päräytellä ympräi kyliä.

Hintaa sillä oli sopivasti ;)

Minkälaiset äänet teillä on noissa? Tuossa ainakin on mitä muhkeimmat ja kovaäänisimmät, johtuen varmaan tyhjistä putkista :D
Sleepperi
Paikkakunta:
Etelä-Karjala
Liittynyt:
4.5.2005 17:51

ViestiKirjoittanut Sleepperi » 9.2.2006 23:21

Hieno on sun Cb. Punanen väri passaa vallan mainiosti hondaan.
Aika alkuperäsen näkönen(jos vertaan omaan). Oli vilkut, heijastimet, tarakka, cb125 tarrat, penkki yms. orginaalia.
Olenko pahastikkin väärässä jos sanon, että noi putket voi olla vaikka cb:n, mutta päädyt leikattu auki ja tyhjennetty..?

Tossa mun nipponissa on aika hiljaset äänet, sellanen matala hurina. Vaimentimet on tyhjät, kaikuu pikkasen kierrosten noustessa äänet piristyy pikkaasen.
Juusela
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
3.10.2004 19:07

ViestiKirjoittanut Juusela » 10.2.2006 17:44

Toi maali ei kyllä ole alkuperäinen (yllätys) mutta ei edes värisävy, tai en ainakaan usko. Jotenkin liikaa hileitä.. Tietääkö kukaan muuten niitä hondan värikoodeja?

Ja tossa kyljessä ku lukee CB125, ni se ei mielestäni ole kyllä tarra, se on semmonen "kaiverrus".

Edellinen omistaja ainakin sanoi että putket eivät ole cb:n alkuperäiset. Kumpaakin on pikkasen taottu sisään tuolta takaiskarin kohalta. Hyvät äänet niistä ainakin lähtee.

Kävin sitä äsken kokeilemassa, etujarru jumittaa, kytkinlevyt pitää uusia, ei pysyny vielä tyhjäkäynnillä käynnissä. Millä kierroksilla teillä käy tyhjäkäynti?
Juusela
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
3.10.2004 19:07

ViestiKirjoittanut Juusela » 18.2.2006 16:52

Kenelläkään mitään tietoa jakopään kettingin asennusohjeista, tai merkeistä?
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 18.2.2006 18:32

Juusela kirjoitti:Kenelläkään mitään tietoa jakopään kettingin asennusohjeista, tai merkeistä?


Uskoisin Googlella löytyvän jos englanninkieltä edes jotenkin hallitset.
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 23.2.2006 18:26

Noniin, portti on minulle taas motot.nettiin auki, vastataan nyt tänne ensimmäisenä.

Juu, hienohan tuo on tuo Juuselan CB, aiotko kenties modailla cb:tä caferaceriksi tjsp?
Dank memes melt steel beams.
Juusela
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
3.10.2004 19:07

ViestiKirjoittanut Juusela » 23.2.2006 19:44

Meinasin laittaa sen nyt tänä talvena ajokuntoon ja ajella sillä kesän. Ens talvena mahdollisesti parannellaan kuntoa muuten, eli ulkonäöllisesti ja ehkä jopa museorekisteriin. Mutta caferaceria en kyllä ole edes ajatellutkaan.
isopersekalevi
Paikkakunta:
vaasa
Liittynyt:
14.7.2005 0:58
cb

ViestiKirjoittanut isopersekalevi » 23.2.2006 21:56

cb:hän on suomeen tuoduista tehokkain 125cc nelitahti. eikös niin ollu?
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Re: cb

ViestiKirjoittanut Tume34 » 23.2.2006 22:08

isopersekalevi kirjoitti:cb:hän on suomeen tuoduista tehokkain 125cc nelitahti. eikös niin ollu?


Taitaa olla tehokkain valmistettu tieliikenteeseen tarkoitettu nelaripiikki. Mutta suomeen tuoduista ainakin tehokkain, kyllä.
Dank memes melt steel beams.
Juusela
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
3.10.2004 19:07
Re: cb

ViestiKirjoittanut Juusela » 23.2.2006 22:38

Tume34 kirjoitti:
isopersekalevi kirjoitti:cb:hän on suomeen tuoduista tehokkain 125cc nelitahti. eikös niin ollu?


Taitaa olla tehokkain valmistettu tieliikenteeseen tarkoitettu nelaripiikki. Mutta suomeen tuoduista ainakin tehokkain, kyllä.


Näissä vanhemmissa vehkeissä ei tosin taida olla ihan kaikki tehot tallella..