sysleri1 kirjoitti:Moro specialisti ,se piikkikuski olin minä.
Kappas, terve mieheen! Taisit tulla vielä vastaan Villähteen risteyksessä, kun itse ajelin Jawalla poispäin? Jännä homma miten vähän näitä piikin RD:tä näkee noissa mp-tapaamisissa. Kuitenkin ollut todella yleinen pyörä kokoluokassaan aikanaan ja vielä 90-luvulla noita näki katukuvassa. No eipä niitä muitakaan piikkejä niin hirveästi näe, mutta nekin vähät tuppaa olemaan 70-luvun twini RD:tä ja GT-suzkia. Nämä 80-luvun piikit on vielä tulossa sanokaa mun sanoneen!
Tosiaan jos vain viitsii seosbensaa tehdä, niin sehän on se luotettavin tapa hoitaa moottorin öljynsaanti. Tosin seosvoitelussa on aina mitoitettava seossuhde kovimman kuormituksen mukaan, joka taas aiheuttaa turhan rikkaan öljyseoksen pienillä kierroksilla ja kuormituksilla. Muuta haittaahan siitä ei ole, kun hieman tuorevoitelua suurempi öljyn kulutus ja karstanmuodostus(riippuu tietty öljylaadusta tuo karstaantuminen). Mutta jos vähän ajaa, niin eipä tuo seosbensalla ajo kovin työlästä ole. Itse ajelun vm.63 Jawalla aikanaan aina öljypurkki tarakalla.
Mulla oli siinä mukana semmoinen taulukko jossa on sopivat öljymäärät eri litramäärille bensaa(0,5 litran välein). Tietokoneella väsää taulukon niin on helppo katsoa tankatessa litramäärään oikea öljumäärä. Ei tarvitse laskupäätä vaivata.
Öljypurkeissa ainakin useimmiten on viivat desin välein.