Beta RR 125 4T LC

lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 2.8.2013 22:00

Itsekkin oisin kiinnostunut tuosta perän nostamisesta :| mutta ei ole mitään sorvaus mahdollisuutta joten onkos kellään tietoa/kokemusta miten tehdä tähän koropalan tai vastaavaa? :)
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 2.8.2013 22:05

Moton perän nostoon en ota kantaa kun ei olla sellaisella ajettu eikä tiedetä miten pyörä toimii. Lähtökohdaltaan motoon ei pitäisi tarvita perän nostoa kun on vakiona perä ylempänä/keula alempana kun enskassa.

Ellei sitten kyse ole pelkästä ulkonäöstä ja aika monet tietää mitä mieltä mä olen perän korotuksesta pelkän ulkonäön takia ;)
Peltisorsa
Pyörä:
Beta RR 50 Motard Track, Beta RR 125 4T LC
Liittynyt:
28.6.2012 5:02
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Peltisorsa » 3.8.2013 0:05

Tänään tuli vaihdeltua tyhjänkäynti ja pääsuutinta Arskan linkkaamiin suuttimiin. Hyvin pelittää ja alavääntöä tuli ainakin hitusen lisää. :)

Perää olisi kyllä kiva nostaa jonkin verran tai ainakin kokeilla miten toimis.
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 3.8.2013 0:19

Itsellä oli toi derbi drd pro r mopo joka oli aika korkea ja sopiva omaan makuun kun olen +185cm ja betassa todellakin on se huono puoli että toivoisin itsekkin vähän tuota painopistettä enemmän eturenkaalle kun ei ole luottoa siihen, siksi koitan istua aina mahdollisimman edessä... mutta mutta olen ehkä laittamassa tähän itsetehdyn äänenvaimentimen ja ehkä poraamassa sitä ilmanputsarin reikiä suuremmiksi joten riittävätkö nuo 132,5 ja 42 suuttimet? jos eivät molemmille toimenpiteille niin riittävätkö kenties pelkälle äänenvaimentimelle? :P
Peltisorsa
Pyörä:
Beta RR 50 Motard Track, Beta RR 125 4T LC
Liittynyt:
28.6.2012 5:02
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Peltisorsa » 3.8.2013 1:30

lusikka6000 kirjoitti:Itsellä oli toi derbi drd pro r mopo joka oli aika korkea ja sopiva omaan makuun kun olen +185cm ja betassa todellakin on se huono puoli että toivoisin itsekkin vähän tuota painopistettä enemmän eturenkaalle kun ei ole luottoa siihen, siksi koitan istua aina mahdollisimman edessä... mutta mutta olen ehkä laittamassa tähän itsetehdyn äänenvaimentimen ja ehkä poraamassa sitä ilmanputsarin reikiä suuremmiksi joten riittävätkö nuo 132,5 ja 42 suuttimet? jos eivät molemmille toimenpiteille niin riittävätkö kenties pelkälle äänenvaimentimelle? :P


Sama juttu täällä. Perää olisi mukava korottaa, mutta miten..? Noilla suuttimilla itselläni kone toimii moitteettomasti pelkästään ilmanputsarin neljää reikää avartamalla. Seosruuvia ja tyhjänkäyntiä saattaa jouta säätämään niin kuin Arska aikaisemmin kertokin. Äänenvaimentimesta en osaa sanoa. :roll:
chiquita
Liittynyt:
2.4.2013 23:11
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut chiquita » 3.8.2013 14:17

Viittiskö joku kattoo ku ite en oo kotona, että mikä on kaasarin ilmanputsarin puolen halkaisija, ku niitä tässä räplätää oikee urakalla ;)
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 5.8.2013 0:09

Mietin tässä että olisiko tähän helppo modata nestekytkin? kun innostaisi sellanen ajatus ja nyt kun tässä mietin myös sitä koropalaa niin tässähän on tuo takaiskari jotenkin väärinpäin kuin normaalisti? niin laitetaanko se koropala sinne alas vai ylös iskaria? jos jollakin on myös mitään visiota hahmottaa minkälainen koropala tähän olisi hyvä väsätä :D
Peltisorsa
Pyörä:
Beta RR 50 Motard Track, Beta RR 125 4T LC
Liittynyt:
28.6.2012 5:02
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Peltisorsa » 5.8.2013 0:53

lusikka6000 kirjoitti:Mietin tässä että olisiko tähän helppo modata nestekytkin? kun innostaisi sellanen ajatus ja nyt kun tässä mietin myös sitä koropalaa niin tässähän on tuo takaiskari jotenkin väärinpäin kuin normaalisti? niin laitetaanko se koropala sinne alas vai ylös iskaria? jos jollakin on myös mitään visiota hahmottaa minkälainen koropala tähän olisi hyvä väsätä :D


Koropala tulee varmaankin ylös tai sitten vain lyhyempiä koiranluita linkustoon. :s Ohessa kuva pärrästä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
hapedi
Liittynyt:
27.11.2011 13:56
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut hapedi » 5.8.2013 1:41

osaako joku sanoa mikä kytkimessä olisi vikana kun välillä kytkin jää vähän pohjaan, ihan niin kuin luistattais kytkintä?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 5.8.2013 7:12

Hieno Beta Peltisorsalla :)

Nestekytkin olisi ihan jees, saa paremman ja kevyemmän tuntuman. Isompiin pyöriin porukat on laittaneet pitbiken nestekytkimiä, toisilla on toiminut ja toisilla ei. Maguralta löytyy asiallisia nestekytkimiä mutta niiden hintalappu keikkuu 300€ kieppeillä kun pitbiken nestekytkimet liikkuu 50-150€ haarukassa.

Takapään korotuksesta. Takana iskari on oikeinpäin, en ole vielä nähnyt pyörää missä runko olisi alhaalla ja varsi ylhäällä, noin päin ne on aina. Ainoa tapa on tehdä iskarin alalenkki pidemmäksi, linkuston mitoitusta ei voi helposti muuttaa, samoin yläpäähän tehtävät palikat on lähinnä mopojonnen virittelyä eikä sellaiset kuulu 100kmh kulkevaan kevariin ;)

Jos kytkin jää pohjaan niin kytkinkahvan pultti/mutteri on liian kireällä, tai/ja vaijeri on päässyt kuivaksi. Kytkinkahvan linkku voi myös olla likaantunut joten irroita kytkinkahva, puhdista/voitele vaseliinilla ja laita kasaan. Vaijerin rasvaus jollain laadukkaalla rasvalla, mä käytän PRF Teflon rasvaa vaijereissa ja apuvälineenä Biltemasta ostettu rasvari: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... ite-82218/
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 5.8.2013 11:26

onko tähän olemassa mitään samantapaista alalenkkiä jossain myynnissä minkää saisi helposti tähän laitettua esim se hussen koropala?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 5.8.2013 18:43

Ei ole myynnissä eikä Hussen alahaarukka sovi, ei edes sovittamalla. Ainoa vaihtoehto on mennä amikseen tai koneistamoon mallin kanssa, joko tekee uuden tai muokkaa nykyistä pitemmäksi. Se kuinka paljon moton keppiä kannattaa jatkaa, onkin sitten toinen juttu.
Peltisorsa
Pyörä:
Beta RR 50 Motard Track, Beta RR 125 4T LC
Liittynyt:
28.6.2012 5:02
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Peltisorsa » 6.8.2013 23:53

Murska Arska kirjoitti:Hieno Beta Peltisorsalla :)
Kiitoksia!

Mistä Betaan löytää vaihdepoljinta? Vääntynyt nimittäin pariin otteeseen kun kaatunut pyörä paikaltaan asfaltille ja laitettu takaisin kuntoon... Tuskin nykyinen kestää enää kauaa. :| Muutenkaan en luota tuohon pärrän jalkaan enään yhtään. Jatkossa laitan kemmun nojaamaan.

Betafinland.netin hinta turhan suolainen 44€ vai onko ne muuallakin tosiaan tuon hintaisia.
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 7.8.2013 0:04

Peltisorsa kirjoitti:
Murska Arska kirjoitti:Hieno Beta Peltisorsalla :)
Kiitoksia!

Mistä Betaan löytää vaihdepoljinta? Vääntynyt nimittäin pariin otteeseen kun kaatunut pyörä paikaltaan asfaltille ja laitettu takaisin kuntoon... Tuskin nykyinen kestää enää kauaa. :| Muutenkaan en luota tuohon pärrän jalkaan enään yhtään. Jatkossa laitan kemmun nojaamaan.

Betafinland.netin hinta turhan suolainen 44€ vai onko ne muuallakin tosiaan tuon hintaisia.

itsekkin vähän pettynyt kun huonosti suunniteltu että aina tulee vaihdepolkimelle pienemmässäkin kaatumisessa, itse jouduin ajamaan 5km 1-vaihteella kotiin kun kaatu paikalteen ja poljin jumiin... Jalka on huono itsellä se Y pala katkesi mutta nyt hitsattu ja kestää! Ja en usko että muut jalat oikein menevät, paras tapa suojata olisi väsätä jotkut kaatumatapit? ;)
Peltisorsa
Pyörä:
Beta RR 50 Motard Track, Beta RR 125 4T LC
Liittynyt:
28.6.2012 5:02
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Peltisorsa » 7.8.2013 0:35

itsekkin vähän pettynyt kun huonosti suunniteltu että aina tulee vaihdepolkimelle pienemmässäkin kaatumisessa, itse jouduin ajamaan 5km 1-vaihteella kotiin kun kaatu paikalteen ja poljin jumiin... Jalka on huono itsellä se Y pala katkesi mutta nyt hitsattu ja kestää! Ja en usko että muut jalat oikein menevät, paras tapa suojata olisi väsätä jotkut kaatumatapit? ;)


Totta on. Sitä vaihdepoljinta sai eilenkin väkisin vääntää hammasta purren. Tuntuu kyllä, että jalka mulla kestää, mutta luottoa siihen ei juuri ole yhtään. Kaatumatapit olisivat kyllä kermaa! :)