Zimppa_ kirjoitti:Tuli kans tuossa huomattua semmonen että kun 6 vaihteella posottaaa menemään niin kun pakoaukonsäädin aukeaa niin äänet kovenee mut vahti ei kasva vaan jää ikään kuin jynnäämään kierrokset vähän niin ku kuoppaan ja ottaa sit piikin jos pikkusen luistaittaa kytkintä.. Ite epäilen syypääksi nuita boyesenin 2 porttisia läppiä. Onko muut hoksannu samaa oiretta?
Itse olen huomannut saman kaikissa 2t laitteissa, missä pa-säädin on, että siinä pa-säätimen aukeamisen ja tehopiikin välissä on sellainen "tehokuoppa". Ja se johtuu täysin siitä että kun pa-säätimen tuoma etu häviää säätimen auetessa mutta ei olla tehoalueella vielä, siinä ei ole mitään "apuja" vaan siinä moottori menee tavallaan omillaan. Eli ei tarvitse huolestua asiasta.
Ja kun pa-säätimen säätämisestä kyselit, niin muistaakseni mekaaninen säädin gg:ssä, jolloin sen avautumisen kierrosluvun muuttamiseen toki on keinoja, mutta jos oikein sen toimintaperiaatteen äkkiä muutamaa räjäytyskuvaa vilaisten päättelin, ei se aivan käden käänteessä ole toteutettavissa.