specialisti kirjoitti:Muuta haittaahan siitä ei ole, kun hieman tuorevoitelua suurempi öljyn kulutus ja karstanmuodostus(riippuu tietty öljylaadusta tuo karstaantuminen).
On yksi tilanne jossa tuorevoitelu voitaisiin nähdä 2T moottoria ajatellen turvallisemmaksi. Nimittäin pitkä moottorijarrutus. Varsinkin mikäli sitä on edeltänyt kunnon revitys. Mäntä on revityksestä edelleen suhteellisen kuuma ja moottorijarrutuksessa seosvoitelussa tuoreen jäähdyttävän seoksen osuus putoaa äkkisesti minimiin ja samoin tietysti menee myös moottorin öljyn saanti. Männälle saattaa tulla tukalat oltavat.
Tuorevoitelu toimii tässä tilanteessa vielä melko tehokkaasti sillä koneessa on vielä paljon kierroksia jolloin pumppu tekee useita pumppauksia. Vaijerihan vaikuttaa pumppauskapasiteettiin kierrokset niiden lukumäärään. Periaatteessa tuorevoitelun pitäisi siis moottorijarrutuksessa kuluttaa öljyä huomattavasti enemmän, kuin seosvoitelun