Niin...
Historia mennyt näin:
Pyörän myyjän kertoman mukaan männällä ajettu 3 000km, mittarissa 17 000km
Pamahti kiertokangen alalaakeri, mäntä lyönyt sen verran kanteen että ylin männänrengas jumissa.
Vaihdettiin Athenan takomäntä 53,97
Sylinteri mitattu yläpää 54,02 helma 54,00
Ajoa reilu 2 000km ja laippa poikki, mäntä vammautui, mutta muuten kuin uusi.
Vaihdettu Athena valumäntä, sama koko kuin edellinen 53,97
Sylinteriä ei mitattu, näkyvissä pieni "kolo" pakoaukon yläreunan lähellä.
Ajettu n. 400km, mäntä kuoriutunut imupuolelta sylinterin seinämään, renkaat ehjät ja paikallaan, tosin vamman kohdalta jumiutuneet.
Aikaisempi pieni "kolo" pakopuolen yläpuolella muuttumaton.
Ei lämmön aiheuttamia värimuutoksia.
Mittarissa max. muistipaikat lämmölle, kierroksille ja nopeudelle. Katsottu päivittäin eikä "ylilyöntejä" havaittu.
Sisäänajo n. 300 km ilman tehopiikkiä ja exra öljyllä tankkiin ( +1% ) tuoreöljyvoitelun lisäksi.
Tilattu uusi syl.sarja 54,00 ja siihen mäntä 53,97 ( Aprillia A-kokoa kummatkin ja tehtaan suosittelema?). Kahtellaan kuis käy
Isi korjaa