KTM EXC 125

JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut JL- » 24.3.2016 11:49

Tolta sen anturin pään kuuluu näyttää. Koita heiluttaa jotain toista magneettia tosta aivan läheltä eestaas, ja kato herääkö mittari. Jos herää niin vika on jarrulevyn magneetissa. Ei silti ole mahdotonta että tommonen anturi hajoaa, mulla kävi niin just vuos sitten. Harmi vaan että ainakaan sillon ei -07 pyörään saanu sitä aivan alinta osaa erikseen vaan piti muistaakseni ostaa anturi ja sieltä mittaristolle asti tuleva piuha. Oisko joku 50e maksanut vai enemmänkin.

Tosta sirinästä nyt on äkkiseltään paha sanoo, mut kannattaa nyt ainakin se todeta että se varmasti tulee koneesta, eli kuunnella tarkkaan ennenku avaa.
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 24.3.2016 12:43

Juu kiitos. Pitää veljen levyä lainata.
Mutta kyllähä toi magneetti kaikkeen rautaan tarttu aika napakasti kun kokeilin. Eli magneetti siis sinänsä toimi iha perus magneettina :D
Kuva

Tossa jonkinlaine kuva magneetista, onko kulunu liikaa että olisi anturista liian etäällä?
halooo
Liittynyt:
24.3.2016 19:44
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut halooo » 24.3.2016 19:46

olikos se niin että 08 kotarissa pitäis olla vforce kolmoset? katoin ni ei mulla ainakaa lukenu siinä että v force 3?
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 24.3.2016 20:38

Ainakin motowikin mukaan -08 tuli V-Force3 läppärunko vakiona.

Asiasta kukkaruukkaan :lol: . Tänään pyörää käytin ja piti sirinän lähde löytää niin kappas, koko sirinä oli kadonnut 8o .. En sitten tiedä onko se kuinka hyvä vai huono asia :roll: :D, mutta näillä mennnän sitten. Vieläkun saisi nopeuden näkymään ja vilkut toimimaan vähän säännöllisemmin niin olisi kaikki kunnossa. Perkuleen piuhat ja niiden tutkiminen :nörtti:
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 25.3.2016 9:06

Jos aikoo ostaa uuden Kotarin tai Hussen niin se kannattaa ostaa tämän vuoden puolella. Ensi vuonna ei saa enään kilpiin tiukentuneiden Euro 4 saasteluokituksen takia. http://www.asphaltandrubber.com/news/no ... duro-2017/
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 27.3.2016 15:16

Jonkin verran sosiaalisessa mediassa on nyt ollu puhetta että ohjekirjan kaasuttimen säätötaulukko ei pätisi yhtään maantieajossa.. Millasias ajatuksia tämä herättää motottilaisissa?

Oli jopa väitetty ett +10-15 koko isommat pääsuuttimet kadulle kuin mitä ohjekirja kertoisi :eek: , ja rikkaampi neula ja isompi tk

Omaan korvaan kuulostaa aika oudolle suoraan sanoen :roll:
herrAAH
Liittynyt:
14.1.2016 22:45
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut herrAAH » 27.3.2016 16:49

Mikäköhän nyt tuli kotariin kun ajoin 3 kilometriä ihan normaalisti kaikki toimi, mutta sitten pidin 20 minuutin tauon ja lähdin ajamaan niin nytten toimii alakierroksilla hyvin mutta yläkierroksilla ei tule piikkiä vaan tuntuu siltä että tukehtuisi vaan?
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut JL- » 27.3.2016 17:49

Tarkista pakoaukonsäätimen akseli, ettei ole jumiutunut kumpaankaan laitaan vaan että se pieni pultti on ns. löysällä pytyn kyljessä. Jos ei ole tuosta kiinni niin kokeile uudella tulpalla.

Vaikee kyllä uskoo tohon että ohjekirjan säädöillä olis pyörät laihalla. Jos pyörä niillä hyvin toimii niin antaa olla, kyllä sen huomaa jos käy laihalla tai rikkaalla kun pyörä ei toimi kunnolla ainakaan koko kierrosalueella.
M1Kseri
Pyörä:
Ktm exc 125 -07, Yamaha DT50
Paikkakunta:
Liperi
Liittynyt:
24.8.2013 23:15
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut M1Kseri » 28.3.2016 14:16

Mahtaako tuota etujarrun adabteriin tulevaa lyhyempää mittarin johtoa saada erikseen mistään?
Kuva
Ostetaan piikkiseen kotariin lommoton putki!!!
herrAAH
Liittynyt:
14.1.2016 22:45
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut herrAAH » 28.3.2016 14:59

JL- kirjoitti:Tarkista pakoaukonsäätimen akseli, ettei ole jumiutunut kumpaankaan laitaan vaan että se pieni pultti on ns. löysällä pytyn kyljessä.


Mikä niistä pulteista
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut JL- » 28.3.2016 17:21

M1Kseri kirjoitti:Mahtaako tuota etujarrun adabteriin tulevaa lyhyempää mittarin johtoa saada erikseen mistään?

Ei saa, motokeitaalta kysyin samaa noin vuosi sitten, eli piti ostaa ylhäältä asti.

herrAAH kirjoitti:
JL- kirjoitti:Tarkista pakoaukonsäätimen akseli, ettei ole jumiutunut kumpaankaan laitaan vaan että se pieni pultti on ns. löysällä pytyn kyljessä.

Mikä niistä pulteista

http://kuvapilvi.fi/k/y9QH.jpg

Toi että pyöräsi ei kierrä ylhäälle niin johtuu melko varmasti jollain tapaa pakoaukonsäätimestä, mikäli uutta tulppaa olet kokeillut. Ja jos se vika yhtäkkiä on tullut (eli männänvaihdossa ei ole unohdettu pakoaukonsäätimen haarukkaa laittaa paikalleen, kun kerta on toiminut) niin en oikein muuta äkkiseltään keksi kuin tuon akselin jumiutuminen.
herrAAH
Liittynyt:
14.1.2016 22:45
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut herrAAH » 28.3.2016 18:53

Ei se pultti ainakaan käsin liiku pitää huomenna kattoa siitä ikkunasta että toimiiko ollenkaan.
Juless
Liittynyt:
13.3.2016 16:03
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Juless » 28.3.2016 21:22

onkos porukka ajellu tt kotareilla inssejä? mitään sanomista tullu? :D
askir
Pyörä:
KTM EXC 125 '09
Liittynyt:
6.8.2015 12:28
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut askir » 29.3.2016 21:28

Paljonkos porukalla on vakuutukset maksanu? Itellä ekaa vakuutusta omiin nimiin ja 2009 vuoden kotari 4kw papereissa pelkkä liikennevakuutus 1000e useissa yhtiöissä :eek: , ja paljonko haittaa siitä tulee jos laittaa jommankumman vanhemman nimiin vakuutuksen? Kun eikös se pitäisi olla haltijan nimissä se vakuutus :roll: ?
Pelmer
Liittynyt:
10.5.2015 19:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Pelmer » 29.3.2016 21:39

Onko kellään mitään vinkkejä mitä tehdä kun kotari toimii muuten ihan hyvin mutta kun kiihdyttää niin korkeilla kierroksilla alkaa jonkinlainen pätkiminen? Ei varsinaisesti kuulosta röpötykseltä mutta voiko silti johtua vaan suuttimesta? Kiitos! :)