Kyllähän niitä takomäntiä voi käyttää, mutta niiden kanssa on todella paljon tarkempaa juurikin se että pytty on kondiksessa kaikinpuolin, ja on tosi tarkka männän ja sylinterin oikeasta välyksestä.
Mutta ite henk.koht en niitä enää missään 2t-vehkeessä käytä. Mitä mul o näitä pyöriä ollu ni kaks kertaa on yläkerta pamahtanut : Toisella kerralla katkes männänrengas, ja toisella kerralla leipo vitun pahasti kiinni ns, four corner seizure. Molemmat oli omia mokia : oli väärä männän ja sylinterin välys. Viimeisessä tapauksessa oli soikea pytty ja piti ottaa astetta tiukempi välys = ei kestänyt. Molemmat oli Wössnerin mäntiä.
Ei kannata noihin takomäntiin sotkeutua, vaikka niitä ns. pienen lisätehon toivossa laitetaankin. Sanovat että kestävempiä, en tiedä sitten, kyllä se valumäntä kestää ne tarvittavat kilometrit ennen männänvaihtoa myöskin.
Melkein sanosin että vanhassa vara parempi, ihan turha noihin takomäntiin sotkeentua millään tavalla. Perus proxia, vertexiä jne hyvin rokkaa
Ja mainittakoon vielä loppuun että hyvin useasti kun vaihdetaan esimerkiksi sen alkuperäisen asso werken tilalle wiseco, laitetaan saman kokonen mäntä mitä oli aikaisemmin. Sitten ihmetellään kun leipoo vitun pahasti kiinni, veikkaan että näin on käyny todella usein