Aprilia SX/RX125

ale\\
Pyörä:
KTM 690 SMCR
Paikkakunta:
Haukipudas/Oulu
Liittynyt:
18.6.2007 21:22
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ale\\ » 25.1.2013 12:46

Kolmetoista kirjoitti:Onko niiden vaihtaminen kovakin homma? Minkähintaisia? PJME:ltä näköjään kannattaa ostaa osat, mitä nyt tätä topiccia vähän oon selaillu.

E: Ja jos tosta Rave 1:sestä vaikka katkee vaijeri niin pystyykö sillä silti ajamaan? Onko kova homma vaihtaa se korotettu laippa siihen tilalle?

Ei ole paha homma vaihtaa ravesta vaijeri, ehkä 10 minuutin homma, ku putsaa laipan samalla. Pystyy ajamaan, mutta laippa on kokoajan ala-asennossa.
http://www.motot.net/talli/kayttaja/60009
Jazzeish
Pyörä:
Suzuki PV -93
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
26.4.2011 18:36
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Jazzeish » 26.1.2013 9:56

Jos sylinteriin on porattu se reikä rave 2:lle niin voiko siinä sylinterissä käyttää rave 1:stä? En tiedä missä ja millanen se reikä on että voi olla ihan turha kysymys.. :)
NiiN-Aina
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
8.7.2011 10:16
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut NiiN-Aina » 26.1.2013 11:01

voi käyttää ykköstäkin! :) ja se reikä tulee siihen raven reijän alapuolelle
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut j|m| » 26.1.2013 19:03

Tuli sitte katkastua alemman T-palan vasemmalta puolelta se ylempi kiristäjäpultti sisään sillee et just kierteet jäi sinne :paha: uutta T-palaa en mieluiten ostais ton takii enkä oo ennen mitää vastaavaa korjannukkaa, joten mikä ois _ helppo_ tapa saada se ulos?
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 26.1.2013 19:40

kai se pysyy niillä kopuilla kahellaki :D Tietenki voi porata vanhan pultin pois ja uutta kierrettä siihen
NiiN-Aina
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
8.7.2011 10:16
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut NiiN-Aina » 26.1.2013 21:36

jos pystyt hitsaamaan, niin joku tappi siihen jota pyörittää. vastakierretapit saa jättää pois samontein, en oo kuullu ku pahaa niistä :)
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut j|m| » 26.1.2013 21:39

Juu tulin siihe tuloksee että kierteet ja pultin puolikas vittuun reiästä, uus pultti tilalle ja mutteri toiselle puolelle! Onneks melko näkymättömälle paikalle tulee se mutteri sinne toiselle puolelle ulkonäön kannalta :D jos ton sit onnistun sössimään ni NPM rikastuu taas 260 eurolla :s
suskags1100efe
Pyörä:
Husqvarna 510 TE
Liittynyt:
20.11.2010 11:23
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut suskags1100efe » 26.1.2013 22:26

jos löydät jostain ulosvääntötappeja jotka on sellaisia neliskanttisia , ne on ihan hyviä ,,meillä on työpaikalla , paljon parempia kuin vastakierretapit ja lujempia , ei katkeile silleen kun noi vastakierretapit
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut j|m| » 27.1.2013 4:35

Jooh elikkäs pultin rippeet lähti loppujen lopuks toiselta puolelta pois ku oli reiästä ulkona about 0,7 mm nii siihe vetäsin rautasahal loven ja tasapäärukarilla irti! Sit vaa metsästään uutta pulttii :)
Derton
Pyörä:
PV -90, Tunturi City -79
Paikkakunta:
Toholampi
Liittynyt:
28.12.2010 23:45
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Derton » 28.1.2013 21:25

Mitenkä toimis jos löis 28mm PHBH:n RXään? Onko siinä se kaasuasennontunnistin eesä, joka neuvoo että kui palio pitää öljyä antaa pumpulle? Ja TT-säädöt ois iha kiva tietää kans :)
NiiN-Aina
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
8.7.2011 10:16
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut NiiN-Aina » 28.1.2013 21:30

tässähän on siis dellorton vhst 28mm, ja kyllä tässä on kaasuasennontunnistin, mutta (hoxhox) se ei käskytä tv-pumppua vaan ilmeisesti säätää sytytystä tms. tuorevoitelu hoidetaan mekaanisesti.

ne tt-säädöt on väliltä 170-185 kunhan ilmanputsarista on rööri revitty veks!
ja 50 luisti ja tk on 45 muistaakseni suositus mutta sitäkään ei voi ikinä sanoa varmasti joka pyörään passeliksi!
Derton
Pyörä:
PV -90, Tunturi City -79
Paikkakunta:
Toholampi
Liittynyt:
28.12.2010 23:45
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Derton » 28.1.2013 22:14

Nositä justiin kysyinkin että toimiskohan jos ottais vai kylmästi kaasunasennnontunnistimen pois ja ottas kaverin vanhasta räsästä sen PHBH:n :) Noh pitää sitte kahtua tt-setti jostaki tai toine vhst josa ois tt-setti valmiina ;)
Jö0nä
Pyörä:
3x Suzuki PV, Aprilia RX 125 -08
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.2.2009 11:29
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Jö0nä » 29.1.2013 10:28

Laitoin itelle rave 1 kiinni niin eikös sen kuulu tyhjäkäynnillä käydä välillä auki? Itellä ei tapahdu mitään.

Ei oo vielä vaijerii kunnolla säädetty eli voiko se siitä vaijerin säädöstä johtua vai onko solenoidi paskana?
Ecu on porattu.
Jazzeish
Pyörä:
Suzuki PV -93
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
26.4.2011 18:36
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Jazzeish » 29.1.2013 11:28

Mulla oli sama ongelma viime kesänä ja korjaantu solenoidia vaihtamalla ;)
Edit: en sit tiedä siitä vaijerin säädöstä että auttaako se :)
NiiN-Aina
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
8.7.2011 10:16
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut NiiN-Aina » 29.1.2013 13:52

Derton kirjoitti:Nositä justiin kysyinkin että toimiskohan jos ottais vai kylmästi kaasunasennnontunnistimen pois ja ottas kaverin vanhasta räsästä sen PHBH:n :) Noh pitää sitte kahtua tt-setti jostaki tai toine vhst josa ois tt-setti valmiina ;)


miksi nä haluisit huonompaan kaasariin vaihtaa? ostat vaan suuttimet ja kokeilet toimiiko ilman tt luistia täts it