Joo, rauha maassa mielellään
. Se vaan on vaikeaa päätellä viestien perusteella onko toinen vitsillään heittänyt jotakin vai hieman sarkastisesti. Kehonkieltä on täältä ruudun takaa hankala lukea.
Ja itse asiaan. nieminenn: Nuo "wikin" tekstit ovat pääasiassa foorumilaisten tai moderaattoreiden kirjoittamia, joten lähdekritiikkiä on hyvä olla. Esim. Jos joku käskee aloittaa kaasarin säätämisen ilmaruuvi täysin auki ei se välttämättä tarkoita, että se kannattaisi niin tehdä. Kannattaa myös muistaa, että nuo ohjeethan ovat 2t kaasariin. Toimintaperiaatehan on sama, mutta eroja on. Esimerkkinä otettakoon vaikka se, että Dell'Orton kaasareista vain harvat mallit sopivat sekä 2t ja 4t koneille.
Tosin jos lämmöt tahtovat nousta niin kannattaa ensin tarkistaa oma ajotyyli ja lämpömittari, jos paukutat 35 asteen kesähelteissä rajottimelle paikallaan niin varmasti ottaa kone lämpöä. En siis itse oikein usko, että kaasarin säädöistä olisi asia kiinni. Olisi tosin kiva tietää mitä pyörälle on tehty?
Minulla ei mitään kauheaa tietämystä juuri tästä kaasarista tosiaan ole. Ei ole tarvinnut koskea omaan, muuta kun tyhjäkäyntiä säätää hieman korkeammalle/matalammalle. Enemmän olen leikkinyt sitten kesätöiden yhteydessä karting-autojen kaasuttimilla.