Derbi DRD 125r

Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: Derbi DRD 125r

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 7.12.2011 0:12

Heh heh. Yleensä vastailen silloin kun jotakin paikkaltavaa on. Tässä kerkesi Evo jo sanoa olennaisen, joten ei siihen lisättävää.

Nyt tosin tulin vain puolustamaan itseäni. Joskus kun Evoluxione valittelit pätemistäni täällä DRD topicissa niin mainittakoon sen verran, että sinun ja minun pyörien moottori on sama. Siltä pohjalta sitten tulin neuvomaan, kaasaritkin toimivat samalla periaatteella pyörissä. Mikä sinua siis rassaa, jos joku ei juuri tätä pyörää omistava tulee neuvomaan tämmöisissä universaaleissa asioissa? Jos luulet, että tämmöinen neuvominen on poikkeavaa niin käyppä tekemässä hieman taustatyötä.

Jos silti koet, että tulen vain turhaan teitä tänne trollailemaan, niin ilmoita minut sitten Häiriköt-topicissa.
Mopo oli ja mopo meni :(
Discotech
Liittynyt:
12.12.2009 23:25
Re: Derbi DRD 125r

ViestiKirjoittanut Discotech » 7.12.2011 0:57

nieminennn kirjoitti:no ihan sama mitä se sanoo uskon tohon sivuun


Muista vaan et kuka vaan voi mennä muokkailemaan noita tietopankin sivuja et en menis ihan sokeesti uskomaan kaikkea mitä siellä lukee. En sano kumminkaan että siellä olis väärää inffoa tässä tapauksessa.

@Ihasproblem

Kyllä mä sen tiedän että miltei identtisiä nää pelit on tekniikaltaan. Ja ei, mua ei rassaa se että sä tulet neuvomaan tänne topicciin tai mihinkään muuhunkaan topicciin koska suurin osa sun viesteistä on ihan asiaa ja totta. Mut jos sä luulit että mulla ois joku viha sua vastaan muutaman viestin perusteella jotka oon sulle osoittanut niin good for you. Ja sanoakseni vielä tosta viime viestistä niin että sä tulet valaisemaan meitä niin pistin sen osittain sen takia että sä tulisit jotain sanomaan tohon kaasari asiaan kun ilmeisesti tiedät siitä paljon(?) Ja en haluu mitään sotaa meiän välille tänne nii rauha maassa ok? :)
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: Derbi DRD 125r

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 7.12.2011 16:46

Joo, rauha maassa mielellään :lol:. Se vaan on vaikeaa päätellä viestien perusteella onko toinen vitsillään heittänyt jotakin vai hieman sarkastisesti. Kehonkieltä on täältä ruudun takaa hankala lukea.

Ja itse asiaan. nieminenn: Nuo "wikin" tekstit ovat pääasiassa foorumilaisten tai moderaattoreiden kirjoittamia, joten lähdekritiikkiä on hyvä olla. Esim. Jos joku käskee aloittaa kaasarin säätämisen ilmaruuvi täysin auki ei se välttämättä tarkoita, että se kannattaisi niin tehdä. Kannattaa myös muistaa, että nuo ohjeethan ovat 2t kaasariin. Toimintaperiaatehan on sama, mutta eroja on. Esimerkkinä otettakoon vaikka se, että Dell'Orton kaasareista vain harvat mallit sopivat sekä 2t ja 4t koneille.

Tosin jos lämmöt tahtovat nousta niin kannattaa ensin tarkistaa oma ajotyyli ja lämpömittari, jos paukutat 35 asteen kesähelteissä rajottimelle paikallaan niin varmasti ottaa kone lämpöä. En siis itse oikein usko, että kaasarin säädöistä olisi asia kiinni. Olisi tosin kiva tietää mitä pyörälle on tehty?

Minulla ei mitään kauheaa tietämystä juuri tästä kaasarista tosiaan ole. Ei ole tarvinnut koskea omaan, muuta kun tyhjäkäyntiä säätää hieman korkeammalle/matalammalle. Enemmän olen leikkinyt sitten kesätöiden yhteydessä karting-autojen kaasuttimilla.
Mopo oli ja mopo meni :(
joru95
Liittynyt:
30.11.2011 16:50
Re: Derbi DRD 125r

ViestiKirjoittanut joru95 » 7.12.2011 21:57

Tere.

Mitäs jos ostan giannelli änkän niin pitääkö tehä koneesee mitään säädöksiä, muuta kuin vaihtaa isompi suutin.
Minkä kokoinen suutin olisi hyvä ?
Onniistuuko suuttimen vaihto helposti
Discotech
Liittynyt:
12.12.2009 23:25
Re: Derbi DRD 125r

ViestiKirjoittanut Discotech » 7.12.2011 22:13

Suutin jokin 105-115 väliltä ja voi olla et joutuu vähän seosruuvia kääntelemään. Suuttimen vaihto suht helppoa kunhan on oikeat työkalut. HUOM!! Ole varovainen kun avaat sitä kaasarin pohjaa koska niitten ruuvien ja kaasarin metalli on semmosta pehmeetä paskaa :paha: Eli suosittelen vaihtamaan ensinnäkin alkuperäiset ruuvit uusiin(ota yks mukaan rautakauppaan ja käy ottamassa oikeankokoiset) ja ole erittäin varovainen kun kiristät niitä ruuveja takaisin sinne koska se ruuvi paskoo ne kierteet jotka on siellä kaasarissa erittäin helposti.
joru95
Liittynyt:
30.11.2011 16:50
Re: Derbi DRD 125r

ViestiKirjoittanut joru95 » 7.12.2011 22:41

Kiitos tiedosta.
joru95
Liittynyt:
30.11.2011 16:50
Re: Derbi DRD 125r

ViestiKirjoittanut joru95 » 20.12.2011 21:37

Moro.

Mites tota jos laittaa tuplaputken (eli toinen toisella puolella jo toinen toisella)
ja laitan E-hyväksytyt Giannelli änkät niin ei silti taida olla aivan "laillinen"
Pitäisikö käydä katsatuttamassa, (meneekö läpi) jos on tarvetta. vai sanooko poliisi jotain siitä (saanko sakon/kilvet pois). ja oletan että honda xlv 125 tarkoitettu Giannellin änkkä sopii suoraan.

Milloin mäntä kannattaa uusia

Auttakaa tietämätöntä.
Discotech
Liittynyt:
12.12.2009 23:25
Re: Derbi DRD 125r

ViestiKirjoittanut Discotech » 21.12.2011 20:17

Ei kyllä taida mahtua toiselle puolelle änkkää kun on kate sen muotoinen(änkän puolella katetta on levennetty). Ja ei oo lailliset vaikka oliskin e-hyväksytyt(ellei ne täytä desibeli rajoituksia). Turhaan käyt katsastamassa kun ei nuo poliisit sano mitään jos lähtee vähän ääntä, KORKEINTAAN ottavat kilvet pois. Ei ole 100% varmaa tietoa että menee ihan suoraan toi varaderon putki mutta sen pitäisi ainakin mennä.

Mäntä uusitaan sitten kun se hajoaa, eli se voi olla 100km-100 000km.
nieminennn
Pyörä:
KTM EXC 450 -05
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
6.1.2011 19:05
Re: Derbi DRD 125r

ViestiKirjoittanut nieminennn » 22.12.2011 19:36

itse en ymmärrä mitä hieno on tuplaputkissa ja toi giannellin änkkä minkä on tarkotettu siihen hondaan nii ei mee pakolla suoraan.
Mun pyörän edellinen omistaja sano et giannellin änkkä mikä mull on ( näyttää ainakin samalta ku se mikä menee siihen honda xl 125 ) alle sen desibeli rajoituksen.
Pidä vaa yhtä änkkää nii ei ainakaan oo mitään ongelmia poliisin kanssa eika tarvi takakatetta muokata.
nieminennn
Pyörä:
KTM EXC 450 -05
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
6.1.2011 19:05
Re: Derbi DRD 125r

ViestiKirjoittanut nieminennn » 22.12.2011 19:41

siinä hondaan tarkotettu giannellin änkässä on semosta ylimäärästä putke mikä pistäis leikata että sais derbiin kii

E: siinä on kuva http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-XL125V- ... 0659265162
joru95
Liittynyt:
30.11.2011 16:50
Re: Derbi DRD 125r

ViestiKirjoittanut joru95 » 22.12.2011 20:14

nieminennn kirjoitti:siinä hondaan tarkotettu giannellin änkässä on semosta ylimäärästä putke mikä pistäis leikata että sais derbiin kii

E: siinä on kuva http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-XL125V- ... 0659265162


Mitä kohtaa se pitäis leikata ? ja millä kiinnikkeillä se laitetaan vai sopiiko alkuperäiset.
(en omista derbiä vielä mutta aikomus on)

Kuinka monta kilometriä Derbi yleensä kestää?
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: Derbi DRD 125r

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 22.12.2011 20:28

Sanotaankos nyt, että unohdappa tuo änkän modailu ainakin siihen asti kunnes olet ostanut pyörän. Emme me täällä tiedä saatko mahtumaan tuplaputket, odota siis siihen asti, että sinulla on pyörä, mittaile ja leikkaile ja katso onnistuuko.

Ja tuosta kestävyydestä. Kone kestää vaikka sen 100tkm, jos sillä ajetaan oikeaoppisesti ja myös huolletaan kunnolla. Muista myös, että noilla änkänmuokkailuilla voi olla negatiivinen vaikutus moottorin kestoon.

Jäitä hattuun nyt vähäsen, katsellaan sitten kun omistat pyörän. Jookos?
Mopo oli ja mopo meni :(
nieminennn
Pyörä:
KTM EXC 450 -05
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
6.1.2011 19:05
Re: Derbi DRD 125r

ViestiKirjoittanut nieminennn » 22.12.2011 20:41

nii ja jos aikoo vaihtaa änkän nii sitten olis hyvä vaihtaa suutin muuten ei käy kunnolla ja mun pyrä on hyvä esimerkki se toimii kyll ihan hyvin ja ei oo ollu mitään ongelmia mutta huipuissa huomaa että säädöt ei oo kohillaa oon parhaimmilaan päässy 115km/h loivaan alamäkeen muna asennossa ja normisit pääsen tasasella sen 100km/h ja jos on kova vasta tuuli nii en ees sitä :( ja tosta ei oo mitään muuta vaihettu ku änkkä jo otettu ilmanputsarin kansi pois(joka ei kyll auta oikee yhtään)
Riejutherocket
Pyörä:
Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.12.2009 12:00
Re: Derbi DRD 125r

ViestiKirjoittanut Riejutherocket » 22.12.2011 20:55

Laita nyt ainakin se kansi takasin, käy vaan entistä laihemmalla. :nörtti:
Discotech
Liittynyt:
12.12.2009 23:25
Re: Derbi DRD 125r

ViestiKirjoittanut Discotech » 22.12.2011 22:02

Voi jeesus täällä on tyhmää porukkaa :lol: Ensinnäkin joru95:lle osta se pyörä ensin ja suunnittele sitten vasta tommosia modailuja. Nelarit kestää melkein maailmantappiin jos niitä käyttää ja huoltaa oikeaoppisesti(niin kuin Ihasproblem mainitsikin)

Nieminenn ootko tullu ajatelleeks että se sun pärräs ei toimi juurikin sen takia että oot ottanu sen ilmanputsarin kannen pois joka aiheuttaa sen että seokset menee päin helvettiä(tässä tapauksessa käy helvetin laihalla), laita se kansi takaisin nyt suosiolla.. Ja kai sä olet vaihtanut suuttimen kun teit noi sun operaatiot sun pyörälle?