Ensinnäkin, jää kauas tt detsistä. Yamaha wr topikissa oli keskustelua kun yhellä oli 180cc, ei ollut mitään mahiksia tt husseen. DT ja husse pyörivät samoissa tehoissa, tiiät sen itsekkin. Kulutus nousee, koska uusi kaasari ja siinä omat säädöt. Kuuden litran alle on hemmetin hyvin jos maantieajossa saa. Koska se on vaikeaa jo vakionakin. Kaupunkiajolla saakin kolmeen litraan vakiona.
Samallalailla se nelarikin leipoo. Nelari vaan leipoo rajummin mitä 2-t. Venttiilit menee solmuun, pyttyä ei voi hoonauttaa, välikoon mäntiä ei ole saatavilla. Nelari muutenkin tylympi säädöistään mm. venttiilien välys, nokka-akselin ajoitus, sytytys, nokkapyörät yms. joutuu itte tekemään kun kannen ja pytyn vaihtaa. Minarellin 4-t koneessa öljynkierto on jo suunniteltu pieleen, lämmetessään asia on vielä vakavempi kun sylkkä ei saa voitelua. Sitte alkaa sitä lootaöljyä menemään.
Maksoin 4500 hussestani, uutena. Ihan hyvin jos 3000 eurolla saat hyväkuntoisen hussen vähillä kilometreillä