Pistetäänpä taas kirjoitellenkin välillä.
Oon vähän miettinyt että jos hommaisin toisen tankin + katteet niin tekisin tuosta hitusen eri näköisen väritykseltään ja samalla muutamia muitakin muutoksia. Toinen tankki siksi että pyörän saa tarvittaessa muutettua alkuperäiseksi kun harkinnassa on laittaa tankkiin bensamittarin anturi ja mittaristoon tälle luonnollisesti mittari. Mittariksi Koson kolmen kympin bensamittari josta saa valittua lähes jokaiselle anturille sopivat vastusarvot.
Anturi näillä näkymin tulisi Peugeot Trekker
skootterista. Sopiva paikka anturille olisi tankin takaosassa penkin etureunan alla. Näin anturin johdot jäisi piiloon anturin kuitenkin sijaitessa silti mahdollisimman ylhäällä tankissa. Anturin kohon varsi tulisi osoittamaan eteenpäin. Tämä siitä syystä, että bensapinnan muutos kurveissa vaikuttaisi mahdollisimman vähän anturin liikkeisiin.
Bensahanakin vaihtuisi samalla automaattihanaan, eli siis alipaineella toimivaan kuten on skoottereissa. Siihen vaikuttaisi hyvin soveltuvalta mm. YAMAHA Booster:istakin löytyvä
malli joka pitäisi sopia RD:n tankkiin suoraan. Näin ainakin tiesi kertoa eräs engelsmanni.
Väritykseksi olen kaavailliut että musta-puna-valko väritys säilyy, mutta malli muuttuisi juhlavuoden mallien tavoin maalatuksi. Juhlavuoden mallit on harvinaisia ja niitäkin on itse asiassa erilaisella värityksellä. Yksi hienoimmista väriyhdistelmistä onkin juuri musta-puna-valko
väritys. Tosin tuosta poiketen paremmalta näyttää jos Yamaha teksti on suuremmalla fontilla, kun asiaa kuvankäsittelyohjelmassa kokeilin.
Tokicon etujarrusatulan kiinnike pitää kanssa päivittää lopulliseen versioon. Tähän pyörään tulee nyt sitten kumminkin jäämään TZR levy tokicon 4-mäntäisellä satulalla. Nykyiselläänkin kun tuo jarrutusteho on enemmän kuin riittävä. Saatan pistää tuon RGF:n uivan levyn jossain vaiheessa myyntiin, kun sillä jarrutusteho on 16" pyörässä tuon tokicon kanssa luultavasti jo aivan liian vaikea hallittava, kun nykyiselläkin kokoonpanolla joutui opettelemaan yhden sormen jarrutustekniikan.
Tuossa kun tuli tota väritystä googlailtua, niin silmiin osui aika hillitty väriyhdistelmä. Harmaa vinyyli penkissä sopii melko hyvin kokomustaan pyörään.
http://images.motofan.fr/C/9/3/0/yamaha ... 676768.jpg Tankin ja takakatteen harmaat raidat olisi voinut jättää kyllä hyvin poiskin ja valkoinen Yamaha teksti sivukatteiden sijasta tankkiin harmaalla varjostuksella olisi musta hienompi. Pointti kuitenkin tuo penkin poikkeuksellinen väri. Tarkkaavainen RD mies varmaankin havaitsee heti pakoputkessa hivenen oudot modot
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein