Hyosung Comet

Mezcal
Pyörä:
myyty pois
Paikkakunta:
P-savo
Liittynyt:
11.2.2007 20:52

ViestiKirjoittanut Mezcal » 4.4.2011 16:48

Itellä ainakin oma cometti teki viime keväänä talven jäliltä semmosta että kaasu hirtti ja tyhjäkäynti jäi jonnekkin 3000-5000rpm pyörimään sit kun vähän aikaa pumppasin kaasua niin taas putos tyhjäkäynti normaaliksi. Ja tämä loppu heti kun vaan rasvasin sen kaasuvaijerin, eli varmaan kuivahtanu talven aikana. :)

Ja sori pieni mainostus, mutta jos kiinnostas niin meikän cometti ois myyntiin tulossa(pitäs isompaa mahollisesti saaha alle), kuhan ensin ostan siihen uudet renkaat ja vaihan öljyt ja öljyn suodattimen jnejne. Että laitelkee YV:tä jos kiinnostas ;)
Hardyy
Liittynyt:
7.8.2010 15:56

ViestiKirjoittanut Hardyy » 4.4.2011 18:00

Nii mitä tämmönen kyykky malli gt 125r oikee kulkee jos on vaikka avarempi putkisto teettetty ja vaihettu joku vapaastivirtaava änkkä ja vaparit ja säädetty kunnolla kun katoin jotain videoo youtubesta missä kulki joku 140Km/h ja siihe oli vaihettu änkkä ja 1 piikki pienempi eteen ja oli 125cc
Ohmi
Liittynyt:
8.1.2011 15:28

ViestiKirjoittanut Ohmi » 4.4.2011 18:23

no kyllä toi katettu versio taitaa mennä hieman paremmin kuin tämä nakumalli. Johtuu siis ihan ilmanvastuksesta.. Kun siinä on ne katteet niin kaipa se ihan munaasennossa vinguttamalla voi 140 mennä mutta eipä se nyt oo hirveen hyväksi koneelle ajaa kokoaika se tuppi ihan ääriasennossa kierrosten huutaessa siellä 11 000 - 12 000 kierroksessa.
Jerttu
Pyörä:
Vaihtuu kohta autoon :(
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
17.5.2009 23:35

ViestiKirjoittanut Jerttu » 4.4.2011 19:46

Pistähä sitte ajovideoo ku on homma valmis! 8)
Ohmi
Liittynyt:
8.1.2011 15:28

ViestiKirjoittanut Ohmi » 8.4.2011 21:00

Nonniih ensimmäiset kilometrit otettu tällä ajokaudella.. Ai että on mahtavaa ei voi muuta sanoa :D
N1k5u
Pyörä:
Hyosung Comet 125, Solifer SFR, Honda Monkey, Baotian Monkey ja Fude 110
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
14.11.2010 3:32

ViestiKirjoittanut N1k5u » 9.4.2011 23:39

sellasta kyselisin ku että minkä kokonen tossa katteettomassa hyonsungisa on vakiosuutin :)
If You Wanna Win, Employee a Finn
''Mut kuka nyt jaksais pihistellä, kaiken se joka tapauksessa syö mitä sinne tankkaa...''
MPS
Pyörä:
Kawasaki ZR-7
Paikkakunta:
Kymenlaakso
Liittynyt:
7.11.2010 20:00

ViestiKirjoittanut MPS » 10.4.2011 10:57

N1k5u kirjoitti:sellasta kyselisin ku että minkä kokonen tossa katteettomassa hyonsungisa on vakiosuutin :)


95 jos nyt oikein muistan (on sen verta kauan menny) ;) Eiköhän nakussa ja katetussa ole identtinen tekniikka, ainoa ero taitaa olla ne katteet
Kipu on mielen heikkoutta, joka poistuu ruumiista.
small_man
Pyörä:
mökkimonkey ja hyosung comeetta 05'
Paikkakunta:
uusikaupunki
Liittynyt:
6.12.2005 17:13

ViestiKirjoittanut small_man » 11.4.2011 14:16

Mikäköhän sungissa kun ajaa esim 60kmh ja kierrokset n.6000, ja laittaa sitten kaasun pohjaan, niin kestää varmaan 10sek ennenkuin tapahtuu mitään. Ja kierrokset leijjuu koko ajan jossain 3-5k, ja silloin ei leiju jos kunnon luukutuksen jälkeen laittaa kytkimen pohjaan tai moottorijarrutuksen jälkeen. Lyökö kellään putkesta liekkiä moottorijarrutuksessa? itellä lyö välillä komean paukauksen :seko: Ja voiko johtua öljystä että kytkin kusee ihan vitusti kunnolla kiihdyttäessä? nyt on täyssynteettistä 10-40, niin entä jos laittais semiä tai kokonaan mineraalia, voisikohan auttaa, koska mielestäni ei viime kesänä luistellut?
M: piaggio typhoon raato osina/kokonaisena halvalla.
Juuzinho
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
15.6.2008 10:30

ViestiKirjoittanut Juuzinho » 15.4.2011 17:36

Mikäköhän mahtaa olla kun kierrokset nousee päälle 10000rpm niin rupeaa "pätkiin". Tietääkseni näissä ei rajotinta ole? Ei kulje kun 80 ton "ongelman" takia joka hieman häirittee..

E: Mikähän suutin näissä mahtaa olla vakiona? Suuttimen vaihto isompaan saattaisi auttaa.. Ja ilmanputsarien puhdistus tai vaihto
Juuzinho
Ohmi
Liittynyt:
8.1.2011 15:28

ViestiKirjoittanut Ohmi » 16.4.2011 9:14

kannattaa ainakin ohittaa se jalan tappokytkin. se näissä yleensä reistailee... ;)
small_man
Pyörä:
mökkimonkey ja hyosung comeetta 05'
Paikkakunta:
uusikaupunki
Liittynyt:
6.12.2005 17:13

ViestiKirjoittanut small_man » 16.4.2011 10:26

Kannattaa ne puolat tai siis ne mitkä on tulpan hatun päissä niin putsata hyvin, ja kato samalla tulpat yms perus kikkailut sähköistä, ja voi olla että on kaasarien säädöistä, ittellä tekee ainaki kylmän kaikkee vittumaist, mooaa, pätkii nykii yms. Mut ku kiuas rupee lämpee ni se alkaaa hienosti toimimaa. Ainoo mikä on niin kierrokset on koko ajan leijumas jossai 3,5k ja jos trimmaa pienemmäks kierrokset niin ei käy, eli täytyis tk suuttimii vähä isontaa, tietääkös kukaan muuten missä siellä ne on, varmaan pää suuttimen lähettyvillä? Niin ja kun oon varadero topicis lueskellu että varret ja varjot alkaa kulkemaa viel ilosemmin ku antaa koneen käydä oikeesti kuumana, niin onko kukaan huomannu että hyolaatio tekis samaa, eli tehot olis kuumemmalla koneella paremmat?
M: piaggio typhoon raato osina/kokonaisena halvalla.
MPS
Pyörä:
Kawasaki ZR-7
Paikkakunta:
Kymenlaakso
Liittynyt:
7.11.2010 20:00

ViestiKirjoittanut MPS » 16.4.2011 16:22

small_man kirjoitti:Mikäköhän sungissa kun ajaa esim 60kmh ja kierrokset n.6000, ja laittaa sitten kaasun pohjaan, niin kestää varmaan 10sek ennenkuin tapahtuu mitään. Ja kierrokset leijjuu koko ajan jossain 3-5k, ja silloin ei leiju jos kunnon luukutuksen jälkeen laittaa kytkimen pohjaan tai moottorijarrutuksen jälkeen. Lyökö kellään putkesta liekkiä moottorijarrutuksessa? itellä lyö välillä komean paukauksen :seko:


Juuzinho kirjoitti:Mikäköhän mahtaa olla kun kierrokset nousee päälle 10000rpm niin rupeaa "pätkiin". Tietääkseni näissä ei rajotinta ole? Ei kulje kun 80 ton "ongelman" takia joka hieman häirittee..


Itellä ihan eksakt samat ongelmat, enkä kotikonstein vikaa löytänyt, niin huollossa sanoivat että saa ilmaa jostain mistä ei pitäisi saada, imukaulat ei ole kuitenkaan kyseessä. Tarkempaa kohtaa en osaa sanoa ja kai nekin voi yksilöllisiä olla... Metristä ketunhäntää oma tunki putkesta pari kertaa kahvaa vääntäessä ja moottorijarrutuksessa ja niiden jälkeen sammui.

Tohon kierrosten leijumiseen auttoi heti kaasukahvan jälkeen kaasuvaijerissa olevan mutterin säätäminen. Sen kanssa kannattaa olla tarkkana ja pitää kone koko ajan päällä, koska omassa oli "puoli milliä liian vähän -> sammui; puoli milliä liikaa -> tyhjäkäynti 5k".
Kipu on mielen heikkoutta, joka poistuu ruumiista.
small_man
Pyörä:
mökkimonkey ja hyosung comeetta 05'
Paikkakunta:
uusikaupunki
Liittynyt:
6.12.2005 17:13

ViestiKirjoittanut small_man » 17.4.2011 19:06

"Tohon kierrosten leijumiseen auttoi heti kaasukahvan jälkeen kaasuvaijerissa olevan mutterin säätäminen. Sen kanssa kannattaa olla tarkkana ja pitää kone koko ajan päällä, koska omassa oli "puoli milliä liian vähän -> sammui; puoli milliä liikaa -> tyhjäkäynti 5k"." Tarkoitatko sitä mikä on kaasukapulassa? Älä siitä säädä tyhjäkäyntiä! Vaan anna siitä vaijeriin löysyyttä niin, että kaasukapula liikkuu vapasti hieman, ja sitten kaasarista säädät sitä ruuvia joka on siinä kaasuvaijeripyörän lähellä.
M: piaggio typhoon raato osina/kokonaisena halvalla.
Tuoppiii
Pyörä:
Kawasaki kmx 125
Liittynyt:
13.8.2008 17:11

ViestiKirjoittanut Tuoppiii » 17.4.2011 20:12

Liityin sitten tuossa eilen cometin omistajien joukkoo, galleriassa muutama kuva 8)
MPS
Pyörä:
Kawasaki ZR-7
Paikkakunta:
Kymenlaakso
Liittynyt:
7.11.2010 20:00

ViestiKirjoittanut MPS » 17.4.2011 20:43

small_man kirjoitti:"Tohon kierrosten leijumiseen auttoi heti kaasukahvan jälkeen kaasuvaijerissa olevan mutterin säätäminen. Sen kanssa kannattaa olla tarkkana ja pitää kone koko ajan päällä, koska omassa oli "puoli milliä liian vähän -> sammui; puoli milliä liikaa -> tyhjäkäynti 5k"." Tarkoitatko sitä mikä on kaasukapulassa? Älä siitä säädä tyhjäkäyntiä! Vaan anna siitä vaijeriin löysyyttä niin, että kaasukapula liikkuu vapasti hieman, ja sitten kaasarista säädät sitä ruuvia joka on siinä kaasuvaijeripyörän lähellä.


En oo varma, se mikä on 10cm päässä kaasukahvasta siinä missä vaijeri on miltei vaakatasossa. Ruuvi kaasarin kyljessä ja tuo "mutteri" säädettynä, toimi yhdessä kyllä... vaijeri oli meinaan niin kireä että ruuvin ja vaijeripyörän väliin jäi rako.
Kipu on mielen heikkoutta, joka poistuu ruumiista.