Aprilia RS/Tuono

marko_2
Pyörä:
Skyteam monkey 07, Aprilia RS125 02
Paikkakunta:
Lapinjärvi
Liittynyt:
6.2.2010 16:30
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut marko_2 » 13.6.2012 14:18

Ansta kirjoitti:
marko_2 kirjoitti:
Purei kirjoitti:No ettei vaan olis paskana? Se on pelkän jousen varassa ja sen takia jää "hyllymään" töyssyjen jälkeen.


Voi kyll olla. kun edellinen omistaja oli aika tukevan olonen jätkä :D Voiks sit kattoo jollain muulla tavalla kun ottaa iskarin irti?
http://www.2rad-sausenthaler.de/epages/ ... ucts/FE.03 onko toi uusi vai?


Sulta on vaan öljyt tullut sieltä pihalle.

2radilla jos on uusi osa, siinä lukee "new" eli arpapeliä on käytetyn iskarin osto. Paskoja iskareita tuskin myyvät mutta huonolla tuurilla saat tilalle samanlaisen...

Eipä sun sitä tarvi testailla, kyl sen ajaessa huomaa ja antamas oireet on juurikin siitä iskarista johtuvia.

Parhaiten sen huomaa kun pyörän päällä "pomppii" istuimella, jos tuntuu trampoliinilta ja vaimennusta ei ole, niin iskari on loppu.

Kannattaa suomesta purkupyörästä tms metsästää, tänään ainakin näin parikin iskaria tuolla varaosapuolella motot.netissä myynnissä ;)

EDIT: Jebex kerkes / en huomannut ;)[/quote

Selvä tämä :D pitää kattoo jos löytäs jostai ehjän. Mitess muuten keulaöljyt näiss vaihdetaa? ku otin siit pumpun päästä sen sinisen korkin irti nii siin oli joku tappi ja sen ympärillä sellanen prikka nii yritin kyll ottaa sit prikkaa pois mut ei lähteny :( Ja itelläkin lähtee k56 neula tilaukseen, vaikkei hirveest röpötä keskikierrosksilla nii silti aattelin kokkeilla ;)
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Sen1 » 13.6.2012 14:58

Laita piperin paneeli filtteri vakiokoteloon. Se on paras vaihtoehto.

Varsinkin kun puhutaan periaatteessa tt-koneista, eikä mistään rankasti viritetyistä, niin vakiosuodatin riittää aivan vitun varmasti, ja riittää rankemmin viritetylle koneellekkin mainiosti.

En näe mitään järkeä noissa vaparisuodattimissa. Aprilian vakiokotelo on varsin loistava, ja PX paneelilla se on täydellinen.

Ei minkäänlaista järkeä alkaa jotain vapaavirtaussuodattimia laittelemaan, ja jos sellasen haluaa laittaa, niin repullinen neuloja, tk suuttimia ja pääsuuttimia, ja varaa penkitysajan asiasta ymmärtävälle jannulle, joka sitten penkin avulla pystyy sitä sille vitun tötterölle säätämään.

Ei saa myöskään unohtaa sitä, että vakiokotelolla suodattavuus on varmasti parempaa ja pölyn ja muun paskan meno koneeseen on todella paljon epätodennäköisempää.

Ikinä en ole ajanut sellasella räsällä jossa vapaavirtaussuodattimella toimivuus on ollut täydellistä. En ikinä. Tuskin tulen ajamaankaan. Totuus on vaan se, että sitä on peruspulliaisen vitun vaikea saada täydellisesti säädettyä, esimerkiksi itse en misssään nimessä laittaisi vapaavirtaussuodatinta omaan vähän enemmän piristettyyn räsään, koska olen varma, että tehoja sillä ei saisi lisää.

Se aprilian oma suodatinsysteemi on tarkkaan tehtaalla mietitty ja laskettu, itse kanssa yritin joskus kilpailla aprilian insinöörien kanssa kikkailemalla jollakin helvetin Ram-air filtterin kanssa, mutta aikani ajeltuani vaihdoin vakiokotelon, säädin kaasarin sille, ja tadaa pyörä alkoi toimimaan ja kulkemaan paremmin, joka kaasun asennolla läpi kierrosalueen.

Sitten ne vaparisuodattimet on eri asia kun on rankasti portatut pytyt ja haetaan oikeasti huipputehoja, mut sillon pyörii kuvioissa se säätöpenkkikin aika vahvasti niin se muuttaa tilanteen täysin...

Pitäkää ne vakioilmansuodattimet paikallaan, puhun kokemuksella, jokainen toki tekee omat valintansa, mutta mielestäni tämä ei ole mielipidekysymys koska asiasta on faktaa ;)


K56 neulasta vielä: kannattaa sit tosiaan varmistua että ei vedä seoksia laihalle sen kanssa jos sellasia porukat laittaa kiinni. Esim kannattaa neulan säätö aloittaa kolmannesta lovesta ylhäältä katsottuna jos vakioilmanpuhdistin käytössä. Vaikuttaa myös himpun verran pääsuuttimen kokoon tuo k56 neulaan siirtyminen, suutinkoko periaatteessa pienenee hieman verrattuna k57:aan. ;)
Viimeksi muokannut Sen1 päivämäärä 13.6.2012 15:01, muokattu yhteensä 1 kerran
Tonaja
Pyörä:
Aprilia RS 125 -05
Paikkakunta:
Kärkölä
Liittynyt:
15.8.2009 14:48
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Tonaja » 13.6.2012 14:59

pitäis vaihteistoöljyt vaihtaa ja mitä nyt noita aikaisempia viestejä oon lukenu niin tää öljy varmaa olis aikas hyvää vai ? http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-3012
hutilo
Pyörä:
Aprilia tuono 125 -03 ja Suzuki PV -94 ex.Gilera Smt -08
Paikkakunta:
Nummi-Pusula
Liittynyt:
25.10.2009 12:35
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut hutilo » 13.6.2012 15:24

Tonaja kirjoitti:pitäis vaihteistoöljyt vaihtaa ja mitä nyt noita aikaisempia viestejä oon lukenu niin tää öljy varmaa olis aikas hyvää vai ? http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-3012


Itte oon ajanu vaan tolla motulilla ja hyvin on toiminu. Suosittelen. :)
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Sen1 » 13.6.2012 15:30

Just tota on itelläki laatikos ;)
Hardyy
Liittynyt:
7.8.2010 15:56
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Hardyy » 13.6.2012 18:41

onko mahollista et jollymoto sp putkessa on liian kaponen se alku pää sinne sylinterii kun vuotaa jostain sieltä ja äänet on paljon kovemmat kun vakio sylinterillä oli :S ja aamulla kun ryypyllä laittaa päälle nii savua tulee jostain putken alkupäästäkin :s
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 13.6.2012 19:56

sun pitää siis ihan selvästi myydä mulle se putki :s tai vaihtaa gianneliin välirahalla :s
Hardyy
Liittynyt:
7.8.2010 15:56
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Hardyy » 13.6.2012 20:09

en harrasta noita mopon putkia sori ;) vitsi vitsi mut toi alkaa jo pikku hiljaa ärsyttää kun mikää ei auta vai pitäskö si vetää jotain sikaflexii sinne :D
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 13.6.2012 22:07

joo :D itellä jotai pakoputken asennus/paikkaus tahnaa ja helvetin hyvää ;)

Perjantaina-lauantaina olis ilmanen penkitys päivä tossa lähellä. vois kyllä käyttää ;) sais nyt vähä ees säätöihin :D nyt on vakioputsari kii :lol:
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Sen1 » 14.6.2012 12:05

Alitalia kirjoitti:onko mahollista et jollymoto sp putkessa on liian kaponen se alku pää sinne sylinterii kun vuotaa jostain sieltä ja äänet on paljon kovemmat kun vakio sylinterillä oli :S ja aamulla kun ryypyllä laittaa päälle nii savua tulee jostain putken alkupäästäkin :s


Onko sulla siinä minkälainen se sylinterin ja putken välikappale?

Itsellä on neljä jollyä ollu, ja kahdessa niistä on ollut sama välikappale kun vakioputkessa. Ilmeisesti tarkoituksella. EN tiedä onko 100% sama, mut silmällä vertaillen joo, Ja molemmat kaksi olleet vanhemman liiton putkia. Uudemmissa ollut tosi jämäkkä välikappale.

Mullakin ihan pikkasen vuotaa öljyä toi putki, huomaa siitä sylinterin pakolähdön ympäriltä. Mut ei vuoda pakokaasua, vähän öljyä vaan ruikkii.

Ei siinä muuta kun huolellinen putken asennus ja sinne väliin saatanasti sellasta pakoputkenasennustahnaa. Ja jouset kunnolla, ja KUNNOLLISET jouset, niin on hyvä.

Kierrosten leijuminen johtuu luultavasti yksinomaan tosta sun putken vuotamisesta.

Älä aja pyörällä ennenkuin putki on kunnossa. Vetää laihalle seoksia jonkunverran, ja leikkaa vielä kiinni...
mickeymouse
Pyörä:
aprilia rs125 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
9.4.2012 14:11
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut mickeymouse » 14.6.2012 15:10

Alkaa kyllä pikkuhiljaa tympimään toi kaasarin säätö... mitäs nyt ehottaisitte kun pyörä tuntuu käyvän alhaalta melko rikkaalla ja käykin kun tulppa mustana, mutta pienen lenkin tehtyäni kierrättelin isommilla kierroksilla ja tulpan mukaan kävi taas melko laihalla ylhäältä.. tällä hetkellä kiinni 158ps, 40 tk neula ylimmässä lovessa. Koitin myös tuolla 36tk suuttimella, mutta kierrokset leiju sillä oli neula missä asennossa tahansa eli lijan pieni taitaa olla. Pitää vissiin nyt säätää neulaa rikkaammalle ja ehkä isompi ps? Jotenkin vaan tuntuu hassulta laittaa rikkaammalle koska pyörä tuntuu käyvän kokoajan hieman rikkaalla..
Hardyy
Liittynyt:
7.8.2010 15:56
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Hardyy » 14.6.2012 15:56

Ansta kirjoitti:
Alitalia kirjoitti:onko mahollista et jollymoto sp putkessa on liian kaponen se alku pää sinne sylinterii kun vuotaa jostain sieltä ja äänet on paljon kovemmat kun vakio sylinterillä oli :S ja aamulla kun ryypyllä laittaa päälle nii savua tulee jostain putken alkupäästäkin :s


Onko sulla siinä minkälainen se sylinterin ja putken välikappale?

Itsellä on neljä jollyä ollu, ja kahdessa niistä on ollut sama välikappale kun vakioputkessa. Ilmeisesti tarkoituksella. EN tiedä onko 100% sama, mut silmällä vertaillen joo, Ja molemmat kaksi olleet vanhemman liiton putkia. Uudemmissa ollut tosi jämäkkä välikappale.

Mullakin ihan pikkasen vuotaa öljyä toi putki, huomaa siitä sylinterin pakolähdön ympäriltä. Mut ei vuoda pakokaasua, vähän öljyä vaan ruikkii.

Ei siinä muuta kun huolellinen putken asennus ja sinne väliin saatanasti sellasta pakoputkenasennustahnaa. Ja jouset kunnolla, ja KUNNOLLISET jouset, niin on hyvä.

Kierrosten leijuminen johtuu luultavasti yksinomaan tosta sun putken vuotamisesta.

Älä aja pyörällä ennenkuin putki on kunnossa. Vetää laihalle seoksia jonkunverran, ja leikkaa vielä kiinni...

Okei mistä sais tota putkenasennustahnaa?
magelolz
Pyörä:
Aprilia sx 125 with 154 polini, 34vhsb,tt-putki/arrow,v-force3,rave2
Paikkakunta:
Eurajoki
Liittynyt:
27.8.2009 22:52
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut magelolz » 14.6.2012 16:02

Alitalia kirjoitti:
Ansta kirjoitti:
Alitalia kirjoitti:onko mahollista et jollymoto sp putkessa on liian kaponen se alku pää sinne sylinterii kun vuotaa jostain sieltä ja äänet on paljon kovemmat kun vakio sylinterillä oli :S ja aamulla kun ryypyllä laittaa päälle nii savua tulee jostain putken alkupäästäkin :s


Onko sulla siinä minkälainen se sylinterin ja putken välikappale?

Itsellä on neljä jollyä ollu, ja kahdessa niistä on ollut sama välikappale kun vakioputkessa. Ilmeisesti tarkoituksella. EN tiedä onko 100% sama, mut silmällä vertaillen joo, Ja molemmat kaksi olleet vanhemman liiton putkia. Uudemmissa ollut tosi jämäkkä välikappale.

Mullakin ihan pikkasen vuotaa öljyä toi putki, huomaa siitä sylinterin pakolähdön ympäriltä. Mut ei vuoda pakokaasua, vähän öljyä vaan ruikkii.

Ei siinä muuta kun huolellinen putken asennus ja sinne väliin saatanasti sellasta pakoputkenasennustahnaa. Ja jouset kunnolla, ja KUNNOLLISET jouset, niin on hyvä.

Kierrosten leijuminen johtuu luultavasti yksinomaan tosta sun putken vuotamisesta.

Älä aja pyörällä ennenkuin putki on kunnossa. Vetää laihalle seoksia jonkunverran, ja leikkaa vielä kiinni...

Okei mistä sais tota putkenasennustahnaa?

sama kysymys :D mullaki ain ollu vuotamisongelmii.
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut eQ123 » 14.6.2012 16:31

Esim motonetistä. Kaikista varmaan mistä saa autonosia, biltema ja kaikki nää perus liikkeet.
Se tunne kun männän tapin sokka tippuu kampikammioon :nolo: Vittu että vitutti kun katoin että ei helevetti että sinnekkö se kimpos, e jumalauta. Sit pyöritin varovasti konetta ja siellähän pohjalla se möllötti... Sitten käsi täristen vaan ruuvimeisselillä jossa magneettipää niin sain kuin sainkin se pois sieltä :seko:
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
-HP-
Pyörä:
Aprilia RS -03
Liittynyt:
11.8.2009 16:35
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut -HP- » 14.6.2012 16:32

Kuka vaan tarttee purkuosaa niin nyt löytyy kokonainen räsä tuolla Myydään-osiolla purkupyörissä, omat 2t ajat loppu tähän päivään. Ainoastaan vaihdelaatikko junnaa, muut osat täysin toimivia ja parhaimmillaan uusia!
http://www.nettimoto.com/aprilia/rs/1337337

http://www.motot.net/talli/osat/id39546/