Honda CBR 125 R

huuko07
Liittynyt:
11.7.2011 22:11
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut huuko07 » 28.10.2012 15:19

m-tuninki kirjoitti:miten paljon pitää hondasta purkaa kun säätää venttiilin välykset?
kahtelin silmämääräsesti että ainaki ala- ja keskikatteet pois että pääsee koneeseen käsiks. mutta mitä pitää koneesta irrottaa että saa venttiilit näkyviin? varmaanki jäähytysnesteet pitää tyhjentää. mistä letkusta kannattaa tyhjentää?

ja sitte semmone että ku oon talviseisontaan kohta cebaria laittamassa, nii mite sen sais nostettua ilmaan sen verran että renkaat ei osu maahan? ku oon kuullu että renkaisii tulee painaumat jos on samassa asennossa koko talven, vaikka onki lämmin talli.


Venttiilinvälysten säätäminen on oma projekti, ekal kerral tais mennä 3 tuntia.. No sitte seuraava jo 30min.
Eli tankki kannattaa ottaa irti, pääsee sieltä yläpuolelta säätämään joka helpottaa tosi paljon.
Sivu- ja alakatteet irti niinku totesit.
Se sylinterin yläpuolinen kotelo (oisko ollu 6mm kuuskulma) irti
Se lähtee paljon helpommin, ku aukasee syylärin ne 3 ruuvia (10mm kuuskulma), nii pääsee taivutteleen sitä. Letkuja ei tarvi irrottaa yhtään.
Sitte siitä vasemmalta puolelta lohkosta löytyy ne 2 muovi läpyskää, ne auki jollain kolikol ja pihdeil.
Sitte siinä pienemmäs reiäs löytyy merkki, et nyt pitää säätää venttiili, en kyl osaa täältä sanoa, et kumpi pitää ensin D: Sitte siitä isommasta reiästä saat pyöritettyä kiertokampea sopival kuuskulmal, kokoa en muista. Mut sillon ku merkki on kohilla, nii molemmis pitäis olla se säätö mahdollisuus, ja kannattaa tarkastaa monta kertaa.
Ensin aukastaan se mutteri siitä, sit talttapäisel ruuvimeisselil säädetää se välys. Imus 0,05mm saa ottaa vähän kiini, mut ei sillee, et tarvii kauheesti voimaa. Pakos 0,25mm sama juttu. Ne mutterit kiristetää kunnol kiini, ja sen aikana ois hyvä pitää siitä kiristyskohasta kiini. Ku oot saanu mutterit kii, nii tarkista vielä ne välykset merkin kohalta.

Ainii ja siinä kotelonpääl menee keskel letku, sen saa ottaa huoletta irti, mut pitää muistaa laittaa takas. Kotelo on vaikee laittaa takas.

Sitte ku meinaa säätää sitä venttiiliä, nii se ruuvimeisselin ois hyvä olla mahollisimman lyhyt vartinen, tai sit pitää pyörittää sivuttais asennos sitä.

Onnea matkaan hei :D
m-tuninki
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 28.10.2012 21:08

Kiitti neuvoista. Saas nähä kauanko tossa hommassa menee :D aattelin että ottaisin samalla sen muoviflärpäkkeen pois, ku kerta tankki pois.. :D
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
huuko07
Liittynyt:
11.7.2011 22:11
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut huuko07 » 29.10.2012 2:02

m-tuninki kirjoitti:Kiitti neuvoista. Saas nähä kauanko tossa hommassa menee :D aattelin että ottaisin samalla sen muoviflärpäkkeen pois, ku kerta tankki pois.. :D


Kannattaa kuitenki kattoo, et pysyy seokset ees melkeen kohillaan. Ite mietin, et ostasin varasuuttimen ja veisin porattavaks sen. Veti nii laihal, ku otti flärpäkkeen pois. Eikä se loppujen lopuks oo iso homma, (tankin irrottaminen on helppoa..) kuhan saa sen kotelon takas ja irti..
m-tuninki
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 29.10.2012 23:50

Missä sen suuttimen voi porauttaa? Ja mistä sitä tietää paljonio sitä isonnetaa?
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
kimsson
Pyörä:
Honda CBR 125R -06
Liittynyt:
8.1.2011 17:45
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut kimsson » 31.10.2012 18:13

m-tuninki kirjoitti:Missä sen suuttimen voi porauttaa? Ja mistä sitä tietää paljonio sitä isonnetaa?


Kultasepällä/Kellosepällä. Vakiokokohan suuttimella on 1,18mm. Ja suurentaa sitä mukaan mitä viriä laittaa. Esim tehoputkelle riittää 1,20-1,25mm suuttimen reikä.
huuko07
Liittynyt:
11.7.2011 22:11
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut huuko07 » 1.11.2012 0:17

Pistän ite uuden kaasarin kokonaan. Saa sitten säädettyä tarpeitten mukaan :> Ja pienen lisätehon toiveessa :> Tosiaan imupuoli on soikea kurkkuinen. Saa sitte keväällä nähä miten käy.

Kannattaa ensin testata, et miten tehoputken kans menee säädöt, koska omastani ei muuttunut mihinkään.
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 1.11.2012 9:49

huuko07 kirjoitti:Pistän ite uuden kaasarin kokonaan. Saa sitten säädettyä tarpeitten mukaan :> Ja pienen lisätehon toiveessa :> Tosiaan imupuoli on soikea kurkkuinen. Saa sitte keväällä nähä miten käy.

Kannattaa ensin testata, et miten tehoputken kans menee säädöt, koska omastani ei muuttunut mihinkään.

jos ei muuttunut mitenkään niin silloinhan se käy liian laihalla :D ja muutenkin cebariin saa tehoa vain alakieroksille =/ kaikki nämä virinokat,180cc,teharit etc niin hoitavat saman homman.. olisi toki kivempaa jos saisi niitä huippuja nostettua eikä kiihtymistä.
m-tuninki
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 1.11.2012 18:47

Minkäs kokone suutin sitte kannattaa porata, ku otan kumiflärpäkkeen pois ja tyhjennän putken. (Eli rälläköin auki ja poistan ne kuristavat putket)
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
MarSa21
Liittynyt:
14.7.2011 16:51
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut MarSa21 » 1.11.2012 20:04

Vam0s kirjoitti:jos ei muuttunut mitenkään niin silloinhan se käy liian laihalla :D ja muutenkin cebariin saa tehoa vain alakieroksille =/ kaikki nämä virinokat,180cc,teharit etc niin hoitavat saman homman.. olisi toki kivempaa jos saisi niitä huippuja nostettua eikä kiihtymistä.


Kyllähän noilla huiput nuosee. Eikä suomessa saa ajaa yli 120km/h 8) senhän cebari menee helposti

m-tuuninki:
En osaa oikeen sanoa, koska itsellä ruisku, josta nostettu ehkä noin 10% syöttöä
kimsson
Pyörä:
Honda CBR 125R -06
Liittynyt:
8.1.2011 17:45
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut kimsson » 2.11.2012 2:06

m-tuninki kirjoitti:Minkäs kokone suutin sitte kannattaa porata, ku otan kumiflärpäkkeen pois ja tyhjennän putken. (Eli rälläköin auki ja poistan ne kuristavat putket)


1.20mm suutin riittää, koska vaikka kuristukset poistaisitki, niin ei se vakioputken alkukäyrä hengitä kunnolla.
Janzui
Liittynyt:
21.8.2011 18:34
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Janzui » 5.11.2012 11:28

http://www.youtube.com/watch?v=sB-2ELLgSIU

Siinä omaa kokeilua kypäräkameran kanssa, mielellään otan kommenttie vastaan! :lol:
Aika uutta on tuo kuvaaminen ja editointi, että kehitysideat yms. enemmän kuin tervetulleita. Samoin tietenkin puutteista on kiva kuulla :P
huuko07
Liittynyt:
11.7.2011 22:11
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut huuko07 » 5.11.2012 15:44

Oiskos näihin paksummat vai ohuemmat renkaat paremmat? Entä korkeammat vai matalemmat?
apeka
Pyörä:
KTM EXC 450
Liittynyt:
14.9.2011 13:31
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut apeka » 5.11.2012 20:10

huuko07 kirjoitti:Oiskos näihin paksummat vai ohuemmat renkaat paremmat? Entä korkeammat vai matalemmat?


130 levee taakse ja normaali etee (en muista numeroita) parhaan näkönen ja ei vaikuta parantavasti/huonontavasti ajettavuuteen ;) mutta älä osta alle 120 leveetä kun nään sepon 100 takarenkaalla päiväni on pilalla (tämä vain oma mielipide)
Fighter projekti --> viewtopic.php?f=93&t=84625
Janzui
Liittynyt:
21.8.2011 18:34
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Janzui » 5.11.2012 20:51

apeka kirjoitti:
huuko07 kirjoitti:Oiskos näihin paksummat vai ohuemmat renkaat paremmat? Entä korkeammat vai matalemmat?


130 levee taakse ja normaali etee (en muista numeroita) parhaan näkönen ja ei vaikuta parantavasti/huonontavasti ajettavuuteen ;) mutta älä osta alle 120 leveetä kun nään sepon 100 takarenkaalla päiväni on pilalla (tämä vain oma mielipide)


Nojuu... Mielipide asia pääosin, mutta asiassahan on kaksi faktaa. Vanteet on tehty 80 ja 100 leveille nakeille. Samaten rengaskoon muunto 130 leveäksi on laiton.
Itselläni on 110 takana ja 80 edessä. Ajo-ominaisuudet alkaa kärsiä jos 130 takana, menee ihan tosissaan jo palloksi (perustuu ihan omiin tuntoihin molemmilla nakeilla).

Jos et asiaan ole perehtynyt, niin suosittelen vakioita. Kummoista parannusta ajo-ominaisuuksiin et ainakaan kikkailulla saa. Oma mielipiteeni on lisäksi että 130 rengas 100 vanteella ''pilaa oman päiväni'', sanotaanko vaikka että omaan mieleeni tulee wannabe tuuninki kun halutaan pakosta isompaa nakkia. Mielipiteitä siis ihan puhtaaksi, ja itsellenikin tulossa isompia renkaita talveksi, olosuhteiden pakosta.

Vielä viimeinen vinkki/mielipide: Älkää hyvät ihmiset suosiko laajemmassa mittakaavassa normaalia etunakkia ja esim 130 takanakkia, se on jo fakta että vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin. Pieni kokoero pitää olla etu ja takarenkaan kanssa, mutta jos takana yli puolet leveämpi alkaa vaikuttamaan jo ihan oikeasti.

Toivottavasti kukaan ei mieltään pahoita, kaikki siis puhtaita mielipiteitä :P
Tehköön kukin omasta seposta millaisen tykkää ;)
m-tuninki
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 5.11.2012 20:57

Ei kannata laittaa niin leveetä, on kalliimmat ku muut koot... ite hommasin continental contigo -renkaat 90/80-17 ja 110/80-17 kokoina. Eikä maksanu ku 110e etee ja taakse.
110 leveellä on omasta mielestä hyvät ajo-ominaisuudet. Eikä kannata välittää jos joku vittuilee kapeista renkaista. Mitäs ostit cebarin :D no ei vaiskaa.. kateellisten panettelua :D
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'