m-tuninki kirjoitti:miten paljon pitää hondasta purkaa kun säätää venttiilin välykset?
kahtelin silmämääräsesti että ainaki ala- ja keskikatteet pois että pääsee koneeseen käsiks. mutta mitä pitää koneesta irrottaa että saa venttiilit näkyviin? varmaanki jäähytysnesteet pitää tyhjentää. mistä letkusta kannattaa tyhjentää?
ja sitte semmone että ku oon talviseisontaan kohta cebaria laittamassa, nii mite sen sais nostettua ilmaan sen verran että renkaat ei osu maahan? ku oon kuullu että renkaisii tulee painaumat jos on samassa asennossa koko talven, vaikka onki lämmin talli.
Venttiilinvälysten säätäminen on oma projekti, ekal kerral tais mennä 3 tuntia.. No sitte seuraava jo 30min.
Eli tankki kannattaa ottaa irti, pääsee sieltä yläpuolelta säätämään joka helpottaa tosi paljon.
Sivu- ja alakatteet irti niinku totesit.
Se sylinterin yläpuolinen kotelo (oisko ollu 6mm kuuskulma) irti
Se lähtee paljon helpommin, ku aukasee syylärin ne 3 ruuvia (10mm kuuskulma), nii pääsee taivutteleen sitä. Letkuja ei tarvi irrottaa yhtään.
Sitte siitä vasemmalta puolelta lohkosta löytyy ne 2 muovi läpyskää, ne auki jollain kolikol ja pihdeil.
Sitte siinä pienemmäs reiäs löytyy merkki, et nyt pitää säätää venttiili, en kyl osaa täältä sanoa, et kumpi pitää ensin D: Sitte siitä isommasta reiästä saat pyöritettyä kiertokampea sopival kuuskulmal, kokoa en muista. Mut sillon ku merkki on kohilla, nii molemmis pitäis olla se säätö mahdollisuus, ja kannattaa tarkastaa monta kertaa.
Ensin aukastaan se mutteri siitä, sit talttapäisel ruuvimeisselil säädetää se välys. Imus 0,05mm saa ottaa vähän kiini, mut ei sillee, et tarvii kauheesti voimaa. Pakos 0,25mm sama juttu. Ne mutterit kiristetää kunnol kiini, ja sen aikana ois hyvä pitää siitä kiristyskohasta kiini. Ku oot saanu mutterit kii, nii tarkista vielä ne välykset merkin kohalta.
Ainii ja siinä kotelonpääl menee keskel letku, sen saa ottaa huoletta irti, mut pitää muistaa laittaa takas. Kotelo on vaikee laittaa takas.
Sitte ku meinaa säätää sitä venttiiliä, nii se ruuvimeisselin ois hyvä olla mahollisimman lyhyt vartinen, tai sit pitää pyörittää sivuttais asennos sitä.
Onnea matkaan hei