Minimotoracing:in nokka oli oiva ostos!
Tuntui että masai muuttui diiselistä bensakäyttöseksi taas! Kiersi todella nätisti ja tehoa tuli perstuntumalla mukavasti lisää.
Venttiilijousia en nähnyt tarpeellisekis vaihtaa koska vakiot eivät mun ajotyylillä ja muutenkaan kuulemma sekoa kireämmän nokan kanssa.
Vakiona ketjujako on 428.
Uusien rattaiden kera pitää hommata ne 420 jakoset, koska takaratas on sorvattu sille jaolle sopivaksi.
Ittelläni oli 17/34 välit ja nekin tuntui pidemmillä matkoilla vähän lyhyiltä. Muokkaamalla pitäisi 18piikkinen eteen mennä.
Virallisia huippulukemia en koskaan kerennyt ottamaan 17/34 väleillä.
Masai on erittäin v-mäinen kadulla ajettava vakiovälityksillä. ( 16/39 )
Taakse on hieman mahdotonta saada pienempää ratasta kuin 34, muuten ottaisi ketjut kiinni napaan.
34 takarissa kuvassa kiinni ja napaan ei ole pitkä matka..
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/12742
Mankin eturatas käy 420 jakosten ketjujen ja finnmoton takarattaan kanssa.
Jos pidempiä välejä vielä haikailee niin vanteiden vaihto ehkä edessä jos haluaisi taaske vielä pienempää ratasta?
Putkista ei ole tietoa, mutta itse ostin 125 skyteam monkey:hyn tarkoitetun putkiston ja siitä nappasin vapaavirtaus vaimentimen ja se meni heittämällä kiinni vakio alkukäyrään. Tiiviste osan tein auton jäähdytin-neste letkun palasesta, hyvin piti.
vertauskuva:
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/12742
Vapaammin virtaavamman putkiston kanssa suositeltavaa otsaa 5numeroa isompi tyhjäkäynti suutin (#20, vakio on #15) ja pääsuutinta nostin 10 numeroa muistaakseni. #95->105
Kävi hieman laihalla jo ostettaessa ja kaasuun vastaavuus huononi entisestään änkän vaihdon jälkeen. Kun kaasariin vaihdoin suuttimet niin kaasuunvastaavuus parani huomattavasti.
Tässä nopeasti tarinaa.