Aprilia af1

Kobudagod
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
24.5.2007 18:33

ViestiKirjoittanut Kobudagod » 20.7.2008 23:12

^- Noni joo kiitoksia paljon infosta. Oon jostain lukenu että ton af1:n lukon kanssa on ollu jotain semmosia pikku vikoja että vaikka muuten ois johdot yms. kunnossa niin ei vaan mee virrat päälle ja apuna edellä mainittuun ongelmaan olis erilaiset avaimen hienosäätö asettelut sinne virtalukkoon, mutta pitää ny laittaa noi johdot kiinni ja ihmetellä sitten. :nörtti:
JerQQ
Pyörä:
Aprilia Af1 -89
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.4.2007 19:55

ViestiKirjoittanut JerQQ » 21.7.2008 12:15

Toimiiko af1'sen änkkä kuristuksena? Itellä ainakin otti kierroksia yhtäkkiä paljon paremmin ku putki napsahti änkän juuresta poikki. Aikasemmin otti vaan jotain 10k, ja putken katkeamisen jälkeen otti punarajalle kierroksia.
Jee Jee
SCR
Pyörä:
paska
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
10.8.2006 1:45

ViestiKirjoittanut SCR » 21.7.2008 13:26

Kuristaako muuten aprillin vakioputsari? Ostaessa oli paikalla oravaimuri jonka heivasin heti ja laitoin tilalle piperin, mutta on aivan järkyttävät imuäänet, toimii tosin hyvin. Että kannattaisko pistää vakioputsari vai kuristaako se?

Nii ja kuis pal muil toi ottaa huippui? täystehosena ( 34 lortto,rave,kuristamaton putki )
JGGA
Liittynyt:
22.10.2007 0:20

ViestiKirjoittanut JGGA » 21.7.2008 19:04

SCR kirjoitti:Kuristaako muuten aprillin vakioputsari? Ostaessa oli paikalla oravaimuri jonka heivasin heti ja laitoin tilalle piperin, mutta on aivan järkyttävät imuäänet, toimii tosin hyvin. Että kannattaisko pistää vakioputsari vai kuristaako se?

Nii ja kuis pal muil toi ottaa huippui? täystehosena ( 34 lortto,rave,kuristamaton putki )


Miks kuristais jos on suuniteltu täystehoselle? :o 148km/h huippuja.
p.a._tuning
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
2.8.2006 18:02

ViestiKirjoittanut p.a._tuning » 21.7.2008 20:06

itellä ottaa sigmaan huippuja 139, sit alkaa kaasarin säädöt ja sytytykset hakkaamaa vastaa( kiekkamittaris jotai häikkää ni ei osaa sanoo tarkkoi kierroksii ). väleinä toimii 16/40, ne omaan makuun kyllä hiukan lyhyet. viimekesänä aprilian omasta mittarista rikottiin 170 raja myötätuulessa, uusilla ketjuilla ja rattailla 16/38.

onks jollekki muuten käyny nii et takarattaast ne tapit on lähteny irti? ja onks joku korjannu itte hitsuttelemalla ne tapit uudestaa kii?
p.a._tuning
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
2.8.2006 18:02

ViestiKirjoittanut p.a._tuning » 21.7.2008 20:09

JerQQ kirjoitti:Toimiiko af1'sen änkkä kuristuksena? Itellä ainakin otti kierroksia yhtäkkiä paljon paremmin ku putki napsahti änkän juuresta poikki. Aikasemmin otti vaan jotain 10k, ja putken katkeamisen jälkeen otti punarajalle kierroksia.


ohan se vakio änkkä ainaki futurassa hiukan ahtaan näkönen, eihän sen pitäis kuristuksena toimii mut ei oman mopon toimintaa ainakaa haitannu vähä suuremmalla reijällä oleva torvi. (siinäkään ei sitten kannata liiotella, nimim. 35mm reikäputki ei vaimentanutkaa enään:D )

E: onko muute se vaki 28 kaasari ihan normaali pyöree luistinen vai? jos jollai on ylimmääräsenä 28n luistii järkevää hintaa se vois vaihtaa omistajaa.
JGGA
Liittynyt:
22.10.2007 0:20

ViestiKirjoittanut JGGA » 21.7.2008 21:15

p.a._tuning kirjoitti:itellä ottaa sigmaan huippuja 139, sit alkaa kaasarin säädöt ja sytytykset hakkaamaa vastaa( kiekkamittaris jotai häikkää ni ei osaa sanoo tarkkoi kierroksii ). väleinä toimii 16/40, ne omaan makuun kyllä hiukan lyhyet. viimekesänä aprilian omasta mittarista rikottiin 170 raja myötätuulessa, uusilla ketjuilla ja rattailla 16/38.

onks jollekki muuten käyny nii et takarattaast ne tapit on lähteny irti? ja onks joku korjannu itte hitsuttelemalla ne tapit uudestaa kii?


tais sillon viimekesänä kun huiput tosta kokeilin niin oma mittari näyttää yli 180km/h ku sigma sen 148km/h :D af fän mittari kusee aika pahasti jo pienissä vauheissa...
RSXX
Pyörä:
Ten7CradlePro ja vessa
Liittynyt:
8.5.2007 22:15

ViestiKirjoittanut RSXX » 21.7.2008 21:45

Kellään olisi myydä mutteria joka tulee kampiakselin päähän kiinni ? M12x1, ei löydy mistään paikallisista pulttiliikkeistä tai mistään niin tiheä kierteisiä.
JerQQ
Pyörä:
Aprilia Af1 -89
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.4.2007 19:55

ViestiKirjoittanut JerQQ » 21.7.2008 22:11

JGGA kirjoitti:
p.a._tuning kirjoitti:itellä ottaa sigmaan huippuja 139, sit alkaa kaasarin säädöt ja sytytykset hakkaamaa vastaa( kiekkamittaris jotai häikkää ni ei osaa sanoo tarkkoi kierroksii ). väleinä toimii 16/40, ne omaan makuun kyllä hiukan lyhyet. viimekesänä aprilian omasta mittarista rikottiin 170 raja myötätuulessa, uusilla ketjuilla ja rattailla 16/38.

onks jollekki muuten käyny nii et takarattaast ne tapit on lähteny irti? ja onks joku korjannu itte hitsuttelemalla ne tapit uudestaa kii?


tais sillon viimekesänä kun huiput tosta kokeilin niin oma mittari näyttää yli 180km/h ku sigma sen 148km/h :D af fän mittari kusee aika pahasti jo pienissä vauheissa...
Itellä taas ei kuse 120km/h vauhdista yhtään, ainakaan jos kotkan mittarriin on luottamista.
Jee Jee
Cece
Pyörä:
Aprilia Af1 Replica -90
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
27.9.2006 20:12

ViestiKirjoittanut Cece » 21.7.2008 23:36

Cece kirjoitti:Mites tollasen krossistongan asettelu apikkaan, mitä kaikkia osia tarvitsee uusia? T-pala nyt ainakin, käykö jonkin pyörän pala suoraan?



Vieläkin vastausta odotellessa... Saattaa olla hölmösti muotoiltu kysymys tai jotain, mutta auttaisi suuresti jos jollakulla ois stongan vaihdosta kokemuksia :roll:
Patentti se on joka kannattaa.
Keppis-
Paikkakunta:
Järvenpää/Helsinki
Liittynyt:
18.8.2005 17:35

ViestiKirjoittanut Keppis- » 23.7.2008 14:19

ok, nyt alkaa pikkuhiljaa olla siinä rajalla että teen vakuutuspetoksen...

mä en enää jaksa korjata tota vitun apriliaa kun esteitä tulee joka viides minuutti eteen saatana.

tällä kertaa tuorevoitelun pumppu.
http://xs329.xs.to/xs329/08303/23072008068744.jpg
milläs helvetillä mä tiedän mikä on minimiasento tossa mustassa ruuvissa johon tulee se varsi johon vaijeri kiinnitetään. kun tuo pyörii vaan ympyrää!
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 23.7.2008 18:24

Mulla on nyt sellane ongelma ton aprilian kanssa, että n.5-7 tonnissa tulee ihan saatanan iso tehomonttu, ei pysty ajaa matka-ajoa noilla kierroksilla, eli matka-ajon ajaminen on aika helvetin vaikeaa kun vauhtia pitää olla kokoajan yli sallitun että se kulkee eteenpäin.

Isoilla kierroksilla toimii ihan hyvin, mutta kun ottaa huiput irti viimosilla rupee vähän "kakertelemaan"

Pyörässä on rave2 ja 28mm kaasari.

Mitä tolle pitäs tehä? raven asennolla ei ole vaikutusta tohon vitunmoiseen tehomonttuun.
Charles
Liittynyt:
16.4.2007 15:14

ViestiKirjoittanut Charles » 23.7.2008 19:57

Tulin töistä ja moottoritiellä tehot hiipus ja tiesin et nyt tää paska leipos --> talutin himaan n.6km ja otin motin auki, aavistin oikein ja mäntään oli palanut reikä.

Eli kysymys kuuluu myydäänkö Rotaxin 123 ylikokomäntiä ja onko sitä järkevää porauttaa?
puukaasari
Pyörä:
Aprilia AF1 & Suzuki RG
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.5.2006 11:03

ViestiKirjoittanut puukaasari » 23.7.2008 20:21

Ansta kirjoitti:Mulla on nyt sellane ongelma ton aprilian kanssa, että n.5-7 tonnissa tulee ihan saatanan iso tehomonttu, ei pysty ajaa matka-ajoa noilla kierroksilla, eli matka-ajon ajaminen on aika helvetin vaikeaa kun vauhtia pitää olla kokoajan yli sallitun että se kulkee eteenpäin.

Isoilla kierroksilla toimii ihan hyvin, mutta kun ottaa huiput irti viimosilla rupee vähän "kakertelemaan"

Pyörässä on rave2 ja 28mm kaasari.

Mitä tolle pitäs tehä? raven asennolla ei ole vaikutusta tohon vitunmoiseen tehomonttuun.


Tuo on enemmänkin ominaisuus kuin ongelma Aprilioissa joissa on 28mm Dellorto. Voit saada tuon katoamaan säätämällä kaasuttimen täsmälleen oikeisiin säätöihin tai vaihtamalla sen tilalle 34mm TT-kaasuttimen.
Urheilu ilman moottoreita on aika vaatimatonta
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 23.7.2008 20:24

Kai tolle ongelmalle nyt jotain voi tehdä? Mitkä on ns. "TT" säädöt 28 lortolle raven kanssa, eli pääsuutin jne? Ja paljonko ilmaruuvi auki

Ite en kyllä niele tota että toi ois 28 lorton kans "ominaisuus"