Derbi DRD 125r

nieminennn
Pyörä:
KTM EXC 450 -05
Re: Derbi DRD 125r

ViestiKirjoittanut nieminennn » 22.12.2011 22:32

MÄ en oo tehny tolle muuta ku vaihtanu ölyt ja suodatin että älä mulle valita vaa edelliselle omistajalle ja SORI VAA KU EN OO YHTÄ ÄLYKÄS KU SÄ :paha:
joru95

ViestiKirjoittanut joru95 » 22.12.2011 22:37

Tuplaputki hanke on jo jäissä sillä joku mainitsi etä katteet ovat erillaisia.
Mutta sen haluaisin tietää että saako sen Gainnellin änkän siihen kuinka helposti kiinni, että kannattaako sitä änkkää ostaa vai ei. Että sopiiko änkkä vai ei, ja mitä pitää tehdä että sopii.

Ja kaisitä saa Kysyä, jos jotkut asiasta tietävät. Ajattelin että onko kellään kokemusta/tietoa asiasta, ettei tarvitse ostaa sikaa säkissä. Ja noi tuplaputket Evoluxione kertoi että takakatteet ovat erin muotoisia että ei oikein sovi, joten luovuin ideasta
nieminennn
Pyörä:
KTM EXC 450 -05

ViestiKirjoittanut nieminennn » 22.12.2011 22:43

http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-XL125V- ... 0659265162 toi änkkä näyttää samalta mikä mulla on jos sitä etit ja tossa ennen ku änkkä alkaa nii on putkea nii sitä pitää lyhentää aika reilusti että se menee derbi putkeen kii.
Ihasproblem

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 22.12.2011 22:43

joru95: Fiksu päätös. Änkänvaihto on vielä suhteellisen pieni homma, mutta tuo tupla-änkkämodaus menee jo vaikeaksi. On tietenkin aina olemassa myös vaihtoehto, että noilla omilla putkipatenteilla laskee jo ennestään rajallisia nelarin tehoja.

nieminenn: Äly hoi? Siinä vaiheessa kun huomaa, että pyörä ei toimi kunnolla niin kannattaisi asialle tehdä jotakin? Varsinkin kun vielä tietää, että kyseessä on noinkin pieni muokkaus kun ilmansuodattimen kannen poisto niin asiahan on vielä helppo korjata? Mutta opettele tuntemaan hieman sitä pyörän perustekniikkaa, eli kun parantaa putkiston/ilmanputsarin virtaavuutta niin yleensä moottori vetäisee laihemmalle. Kun moottori on laihemmalla niin kaasari pitää säätää uudestaan, näin erittäin lyhyesti selitettynä. Ei kannata sitä omaa pyörää tiedottomuudellaan rikkoa.En koita olla provokatiivinen vaan ihan vain neuvoa. Enkä myöskään väitä, että itse kaikkea tietäisin, mutta nämä ovat niitä aivan perus asioita.
Mopo oli ja mopo meni :(
nieminennn
Pyörä:
KTM EXC 450 -05

ViestiKirjoittanut nieminennn » 22.12.2011 22:48

tiedän kyllä ton mutta kun edellinen omistaja olis sanonu et "käy paremmin" nii tietenkin uskoin siihe aattelin vaa silloin että "ei se kulje ku sen 95-105km/h ja nytten syksyllä kun kysyin muilta jolla on derbi nii ne sano että kulkee 110-125km/h nii sitten aloin miettiä että jokin on vialla ja kun se oli nii myöhään vuodesta nii aattelin että teen sen ens keväällä
joru95

ViestiKirjoittanut joru95 » 22.12.2011 23:02

Juuri tämän takia Kyselen, että tietäisin asiasta edes Vähän muuta kuin perusasiat.
Uskaltaako kysyä vielä semmoista että onnistuuko koneen säädöt käsin, vai pitääkö ne jollain "tietokoneella" säätää niinkuin jotkin 4-tahti moottorit.
Sen verran tiedän että jos vaihdan änkän täytyy ostaa isompi suutin ja kääntää seos ruuvia Vahvemmalle.

Ja edelleen Jos täällä jotkut asiasta tietävät niin minä VAIN KYSYN. Ei teidän ole pakko vastata mitään, mutta olen asiasta kiinnostunut ja silloin haluaisin tietääkin edes jotain.
Ihasproblem

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 23.12.2011 0:23

Tämähän on kaasaripeli eli mitään tietokonetta ei tarvita. Riittää kin osaa kaasarin avata ja vaihdella suuttimia.
Discotech

ViestiKirjoittanut Discotech » 23.12.2011 0:38

joru95 kirjoitti:Juuri tämän takia Kyselen, että tietäisin asiasta edes Vähän muuta kuin perusasiat.
Uskaltaako kysyä vielä semmoista että onnistuuko koneen säädöt käsin, vai pitääkö ne jollain "tietokoneella" säätää niinkuin jotkin 4-tahti moottorit.
Sen verran tiedän että jos vaihdan änkän täytyy ostaa isompi suutin ja kääntää seos ruuvia Vahvemmalle.

Ja edelleen Jos täällä jotkut asiasta tietävät niin minä VAIN KYSYN. Ei teidän ole pakko vastata mitään, mutta olen asiasta kiinnostunut ja silloin haluaisin tietääkin edes jotain.

Hyvä vaan että kysyt niin ei tule ongelmia, jotkin asiat tosin löytyvät myös jo valmiina netistä ;)

Sitten kun nieminenn avaat kaasarin niin kerro mikä suutin siellä on tällä hetkellä niin saa vähän käsitystä missä säädöissä sun pyörä on.
nieminennn
Pyörä:
KTM EXC 450 -05

ViestiKirjoittanut nieminennn » 23.12.2011 0:54

no siihen ei oo mun tietääkseni koskettu tai mä en oo koskenu eikä edellinen omistaja sanonu mitään mut kun/jos avaan niin sanon sit ;)
nieminennn
Pyörä:
KTM EXC 450 -05

ViestiKirjoittanut nieminennn » 27.12.2011 13:28

Mites teillä on toi sähköstartti toiminu? mulla on nyt pari kertaan kun pyörä on vain seissyt ja pari kertaa kun ajoin sillä vielä niin tapahtunu niin että se ei haluu käynnistyy paitsi jos painan sitä nappulaa joku 10sekunttia ja annan vähän kaasua kyllä se siitä aina käynnistyy sit mut ennen ei kestäny ku joku 1-2 sekunttia kylmällä konella. koneessa tapahtuu kyllä jotain että kyllä toimii mutta jostain syystä se ei vaa haluu käynnistyy kunnolla :roll: derbillä on ajettu 11 000km ja vasta äsken alkanu tapahtuu tommosia. voisko se olla kun pistin tankkiin jotain tosi vanhaa bensaa et se ei haluu syttyy sielä konees?
Ihasproblem

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 27.12.2011 13:35

Tuosta bensasta en osaa kyllä sanoa, mutta ei ole mitenkään omituista, että pyörä käynnistyy nihkeästi seisonnan jälkeen. Kyllä minullakin meni se viitisen yritystä ennen kuin edes inahti kone kun käynnistelin tuossa viikko sitten. Oli ollut silloin seisonnassa kuukauden.
Andee
Pyörä:
HVA SMS 125 Hermunen

ViestiKirjoittanut Andee » 27.12.2011 14:21

Voi hyvinkin johtua vanhasta bensasta ettei lähde kunnolla.
nieminennn
Pyörä:
KTM EXC 450 -05

ViestiKirjoittanut nieminennn » 27.12.2011 14:59

sitä mäkin mietin ku ennen sitä bensaa käynnisty hyvin

Ihasproblem: kyllä se silloin ku ostin pyörän nii käynnisty ihan hyvin vaikka seiso joku 1-2kk, nytten se on seissyt 3 viikkoa ja ei oikeen haluu käynnistyy et kyllä se bensa taitaa olla se syy no tankkissa ei oo paljoo bensaa et sit ku ajokausi alkaa niin sitten uutta bensaa sinne vaa nii pitäis toimii ;)
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 28.12.2011 3:48

nieminennn kirjoitti:sitä mäkin mietin ku ennen sitä bensaa käynnisty hyvin

Ihasproblem: kyllä se silloin ku ostin pyörän nii käynnisty ihan hyvin vaikka seiso joku 1-2kk, nytten se on seissyt 3 viikkoa ja ei oikeen haluu käynnistyy et kyllä se bensa taitaa olla se syy no tankkissa ei oo paljoo bensaa et sit ku ajokausi alkaa niin sitten uutta bensaa sinne vaa nii pitäis toimii ;)

en yhtää ihmettele ettei käynnisty jos mun mopoki meni samast bensast iha sekasin:D sen viimesen puol litraa sai valuttaa tankist ulos ku oli nii sakkasta paskaa (vuoden vanhaa ysiviitosta kyseessä ku purkuautosta koulussa otettiin ilmatteeks ku sai), ja siis nyt ku on uutta 98:a ni ekasta pakkasillaki käymään:)

t. luokkakaveri :D
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
sikil4
Pyörä:
Yamaha DT 125R `95

ViestiKirjoittanut sikil4 » 28.12.2011 12:04

jos te siitä fiatista ne otitte ni tuskin on kovin vanhaa, mut tankinpohjalt tulee varmasti paskaa. Jätkät ajaa nelareilla ja ottaa jotai vanhoja jämäbensoja :lol: kunnon madmax :D