Mäkistation kirjoitti:Pitäisi vain tähän "hybridiin" keksiä pakoputken aihio ja vaihdepoljin.
Eikös nuo molemmat voisi ottaa vaikkapa DTLC mallista, mikäli piippua ei halua siihen itse tehdä. Alakautta kulkevan piipun väsää melko nopeaan. Yläkautta menevän kanssa aikaa katoo enemmän mittailuun ja sovittamiseen.
Voisihan sen vaihdepolkimenkin hitsata kasaan kyllä ihan itsekin. RD:n koneeseenhan tulee vaihdepolkimen akseliin booreille sopiva kappale jo muutoinkin. Pätkä lattarautaa jatkeesi ja päähän voi hitsata vaikka pultin poljinosaksi. Tai jos on ylimääräinen RD poljin niin yhdistää siitä hitsaten 2 osaa toisiinsa.
Kaasari on kyllä aivan tarpeettoman suuri. Kymmenkuntamilliä kokoeroa kaasarissa on aina paljon, vaikka oikeammin prosentteinahan virtauspinta-alaa pitäisi siinä ajatellakin. Bensaa menee vaan ihan turhaan harakoille ja säätöihin saaminen vaikeutuu. Eriasia on, jos koneen Bmep vedetään rajusti tiukemmaksi, mutta että tähänkään päästäisiin niin palttiarallaa 15 hepoa saisi kaivaa lisää ulos että tuon kokoluokan kaasaria tarvittaisiin ja moiset lukemat ei ole ihan helppoja.
Eteenkin kun puhutaan jo kokonaisvaltaisemmasta virittämisestä jossa pitää jo soveltuvat sytytyskäyrätkin huomioida. Kokeillahan saa, mutta itse pitäisin ongelmia varsinaista hyötyä todennäköisempänä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein