Murska Arska kirjoitti:Tuokaan nyt ei pidä kaikilta osin paikkansa, huollot voi teettää tai tehdä muuallakin kun merkkihuollossa eikä takuut raukea. Jos tulee takuun alainen vika niin riitatilanteessa maahantuojan on näytettävä toteen että kyseinen vika on johtunut laiminlyödystä huollosta tai rakennemuutoksista jotka heikentää kyseistä rikkoontunutta osaa. Tilanne on hyvin pitkälti sama kun autoilla takuiden ja huoltojen osalta, ei ole pakko huollattaa merkkiliikkeessä.
Tosin monesti pääsee helpommalla kun käyttää pyöräänsä merkkihuollossa, mutta pakollista se ei ole.
Eikä tuokaan pidä täysin paikkansa. Pitää muistaa että takuu on vain takuun antajan lupaus että tuote toimii. Takuun antaja voi laatia ehtoja takuulle, tosin tiedän että autoja ei tarvi käyttää merkkihuollossa (mitenköhän tommonen laki on säädetty).
Erikseen on sitten kuluttajansuojalait. Jos esim. uudehkon WR:n moottori pamahtaa niin loppupeleissä sillä ei ole väliä onko pyörässä takuu voimassa vai ei, koska kuluttajansuojalait velvoittavat maahantuojan ( jos maahantuoja on takuun antaja ) korvaamaan.