herrAAH kirjoitti:Vieläkään ei kotari toimi täyskaasulla, PA-säädin on kunnossa.
Seuraavaksi tulppa ja suuttimet vaihtoon..
Samaa vikaa tuntuis itselläkin olevan...
herrAAH kirjoitti:Vieläkään ei kotari toimi täyskaasulla, PA-säädin on kunnossa.
Seuraavaksi tulppa ja suuttimet vaihtoon..
lolvo_ kirjoitti:Itselläni vaivannut jonkin aikaa -12vm (240h) husabergissa ongelma, että tehoalue loppuu noin puoleen väliin (about 5-6k), jonka jälkeen minkäänosortin tehopiikkiä anna. Mäntä vaihdettu noin 2h sitten, procircuit pakoputki, fmf shorty vaimentaja muuten tt. Vika ilmestyi kuin salama kirkkaalta taivaalta, ei ajosta hajonnut. Pyörä toiminut minulla kyllä aikaisemmin mainiosti.
Tarkistettuja asioita:
-Läpät ok
-Pakoaukon säädin oikeassa lovessa
-Pytyssä olevat pakoaukon säätäjät putsattu ja kasattu merkittyihin kohtiin
-Kaasari putsattu ja säädetty oikeilla suuttimilla
-Sähköt tarkistettu kaikki eri pyörästä, ei vaikutusta
Pakoaukon säädin kyllä liikkuu näkee siten kun avaa huohotusluukun ja kierrättää paikallaan. Kytkinpuolelta säädelty eri suuntiin eikä auta asiaan (tällähetkellä kiristetty melkein pohjaan saakka jolloin toimii parhaiten).
Epäilisin, että pakoaukon säädin ei vain yksinkertaisesti liiku tarpeeksi pitkää liikerataa jolloin karsii tehoja ylhäältä. Alakerta koskematon mikä vikana? Miten pystyy hirttämään pakoaukon säätäjän yläkohtaan kokeilumielessä? Kiitän etukäteen vastaukista.
ma$$i kirjoitti:Lolvo
Miten pyörä käyttäytyy tuon 6k rpm jälkeen? Kiertääkö pidemmälle? Pätkiikö vai mitä tapahtuu? Vahvasti PA-säätimeen viittaisi kyllä omasta mielestäni
ma$$i kirjoitti:Lolvo
Kyllä ton on pakko johtua pa-säätimestä. Jos olisi sähköistä johtuvaa niin pätkisi yms. Sulla ei vaan pakoaukon säädin aukea. Kokoa se vielä varmuuden vuoksi uudelleen ja kohdista merkkeihin. Voisko siellä olla jtn niin kulunut että ei liikkuisi..? Esim se "hevosenkenkä" ilmeisesti kuluessaan jumittaa säätimen.
Tulisi myös äkkiä mieleen sen tapin toiminta. Eli se tappi alakerrasta, mikä pitää laittaa siihen sylinterissä olevaan hahloon ja joka nimenomaan avaa pa-säätimen. Itsellä ei ole sen toiminnasta tietoa.. Mutta voisiko se jumittua/ hajota ettei liikuttaisi pa-säädintä enään..? Mutuilua mutta..