Bronn kirjoitti:Olis tarkotus varjol ens kesän päristellä (mikäli nyh se kortin saan vaan) niin kuinkas paljon tämä kulkee vakiona? Ja mitä nyt olen lukenut niin tätä on suht vaikea laittaa kulkemaan vähän pirteämmin. Millanen varjon etulamppu valoteho oikein on pimeällä ajaessa? Kun jos tätä on vaikea vähän piristää niin miettisin jos niillä rahoilla saisi hommattua aidon xenonin nokalle.
Mitä nyt on eri omistajien kokemuksia tullut seurailtua, niin näitä varjoja tuntuu olevan kahdenlaista eri "tyyppiä", eli jotkut yksilöt eivät ilmeisesti paljoa 100kmh todellista nopeutta (mittariin 105-110kmh) kovempaa tunnu kulkevan, kun taas "astetta pirteämmät" yksilöt (liekkö tämän ryhmän välillä jonkin asteinen yhteys jc29 mallisarjaan- siis aitoon japanin varjoon vm.99) saattavat yltää jopa reippaaseen 110kmh todelliseen nopeuteen...
Itselläni oli juuri tuollainen 99-mallinen aito "japanin" varjo, ja ihan mukavasti se liikkui sen 120kmh mittarinopeutta normaaleissa olosuhteissa (oikeaa about 110kmh?) Eipä siitä kuitenkaan olisi raaskinut watin kymmennystäkään antaa pois, joten kyllä varjon suorituskyky on just niin "minimi" maantieajoon, kuin vain olla voi. Nämä Hondan hieman optimisestikkin ilmoittamat 11kw ovat siis kyllä mielestäni vähimmäisvaatimus liikuttamaan varjon kaltaista "raskasta", sekä kohtuullisen suuren ilmanvastuksenkin omaavaa customia. Henkilökohtaisesti olen myös sitä mieltä, että varjon pitäminen alkuperäisenä on kannattavin vaihtoehto, ihan jälleenmyyntiäkin ajatellen. Virittämisen vaiva, ja siihen uppoavan rahan määrä eivät vastaa ihan sitä käytännön muutosta, minkä tällä virittämisellä todellisuudessa voisi saada aikaan. Luonnollisesti varjohan muutuisi tällöin myös laittomaksi, mikäli muutoskatsastusta yli 11kw moottoripyöräksi ei suoritettaisi. (Tosin luulisin, että virittämisen aikaansaama muutos tehoissa ei mitä suurimmalla todennäköisyydellä virkavaltaa liiemmin kiinnostaisi
Jos siis tehoa haluaa, niin mielestäni on huomattavasti kannattavempi investointi ostaa esim. edullinen 90-luvun japsicustomi, kuten Virago 535/750, shadow 600, intruder 750/800 yms... Esim. noita Virago 535:sia (luotettavassa maineessa + keppiveto) näkyy olevan jo tuossa 3 kiloeuron hintahaarukassa aika paljon tarjolla. Suorituskyky muuttuu sitten kertaheitolla, eikä varmasti tule olemaan ongelmia liikenteen mukana pysymisessä edes moottoritienopeuksissa
Ainiin unohtu vielä. Mitäs noista varjon valoista nyt sanois, kyllähän varjon lyhdyllä ajelee syysiltoinakin, tosin eihän sitä nyt mikskään majakaksikaan voi sanoa
Hyvin sillä kuitenkin pärjäs ne ajot, mitä nyt pimeellä tuli ajeltua.