Beta RR 125 4T LC

chiquita
Liittynyt:
2.4.2013 23:11
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut chiquita » 11.9.2013 17:12

Kiitosta Arskalle :)
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 15.9.2013 22:24

Tällänen tuli mieleen että kuinka moni aikoo ajaa betalla talvella ja miten ootte/aijotte varautua talvella ajamiseen? :D Ja toinen juttu, millä konstein ootte katsoneet ketjuja kiristäessä että onko akseli suorassa :D
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 16.9.2013 8:12

Ei ajeta talvella kun lämmin tallipaikka puuttuu. Mutta jos ajettaisiin niin alle tulisi välikelin piikkirenkaat, kahvalämppärit tai/ja tuulipussit kahvoihin, jonkinlainen esisuodatin lumipölylle, 5W öljyt, vaijereiden voitelu ja huohotinletkuun parin sentin pitkittäinen viilot, jäähdyttimien eteen muoviset viimasuojat että saa moottorin pysymään riittävän lämpimänä.

Taka-akselin asemoinnin voit mitata metrimitalla, etumainen mittauspiste löytyy helposti svingin kiinnityksestä.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut AceFin » 16.9.2013 8:50

Ihan mielenkiinnosta, mitä nuo huohotinletkun viillot auttavat?
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 16.9.2013 9:19

Jos huohotinletku pääsee jäätymään niin koneesta pääsee paineet pois viillon kautta eikä pullauta letkua irti tai/ja öljyjä ulos koneesta. Kesäksi sitten vulkanoivaa teippiä päälle tai uusi huohotinletku.
Hammastanko
Liittynyt:
14.7.2013 17:12
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Hammastanko » 19.9.2013 7:25

Toimiiko teillä bensavalo? Kun siinähän on ihan selvästi sellanen, mutta ohjekirjassakaan sitä ei mainita ja käynnistäessä niihin kahteen oikeanpuoleiseen ei tuu mitää valoa?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 19.9.2013 7:41

Mittaristo on yleimalli ja sitä on käytössä muissakin pyörissä, Betassa ei ole bensavaloa laitettu toimimaan. Eikä sillä bensavalolla juuri mitään tee koska bensan loppumisen huomaa ja sen jälkeen kääntää hanan varatankille ;)

Ihan hyvä vaan ettei ole laitettu turhaa rikkoontuvaa elektroniikkaa pyörään, bensavalot yleensä toimii mutta useimmiten ei...
Hammastanko
Liittynyt:
14.7.2013 17:12
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Hammastanko » 19.9.2013 7:58

Kiitosta nopeasta vastauksesta :)
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 19.9.2013 14:27

miten tuo varatankki systeemi oikein toimii? itellä loppunu bensa pariin kertaan ja tankissa ollut ehkä jokin 1-2 litraa vielä, mutta itse oon miettinyt sitä että jos sen bensan paino ei jaksa painaa sitä bensaa letkua pitkin kun hana on alempana kuin kaasuttimen bensanippa? :D vai onko siinä hanassa jokin systeemi? :D
chiquita
Liittynyt:
2.4.2013 23:11
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut chiquita » 19.9.2013 15:10

Vetovoima hoitaa tuon hanasta nippaan eli ei pitäs sen takia tankkiin jäädä, aina kun bensan pinta tankissa on korkeemmalla kuin sen letku kiekuran huippu niin bensaa menee. Nyt omiin huoliin eli aamulla ku lähdin sateessa, laitoin vilkun päälle niin virratmeni eli vilkkut ei toiminu, mittari, tosin etuvalo toimi mutta sulakkeita ei palanut ja aina kun painaa etujarrua niin virrat menee päälle ja jos yrittää laittaa vilkkua tuolloin niin mittaristokin alkaa vilkkua.(: Onkos ideoita mikä on? Sori kirjotin kännykällä niin on varm virheitä paljo.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 19.9.2013 16:52

Bensahana pitää normaalisti olla taaksepäin ja varatankilla eteenpäin. Kun hana on käännetty taaksepäin niin bensaa tulee niin kauan kunnes bensanpinta on pidemmän tyhjennysputken tasalla. Sen jälkeen pitää käntää varatankille ja bensaa tulee niin kauan kun sitä on tankissa. Oheinen kuva ei ole Betan bensahana mutta idea näkyy siinä, pitempi putki on hanan normi asento ja lyhyempi varatankki.

Jos sähköt pätkii niin kannattaa ensin käydä läpi mittariston alla olevat johdot, on aika surkeesti jätetty suojaamatta ja eristeet voi hankaytya puhki. Myös joku liitin voi olla hapettunut tai löysä.

Kuva
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 20.9.2013 13:56

Kuinkas paljon teillä on tuo kulutus jos ajatte kaasu aikalailla pohjassa? Itsellä meni noin 90km/5l onko normaalia? :D
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 20.9.2013 14:47

Kulutus on koneen säätämisen jälkeen keikkunut siinä 3.5-6 litraa satasella, riippuen millasta ajoa on ollut. Jos ajelee vaihtelevaa ajoa ilman vingutusta niin pääsee alle 4 litralla, kun painaa tuppi nurin mettäteitä niin kulutus on lähellä kuutta litraa. Sama tilanne jos ajaa tuppi nurin maantiellä, kulutus keikkuu 5 litran pahemmalla puolella.

Käytännössä täysin tehdaskuntoiseen verrattuna kulutus on säätöjen jälkeen noussut vajaalla litralla mikä on ymmärrettävää. Nyt kone toimii kuten kuuluu eikä käy laihalla, voimaa on ihan eri tavalla koko käyttöalueella, jos nyt 11kw koneen kanssa voi voimasta puhua mutta ero tehdaskuntoiseen on selkeä, ja se näkyy myös kulutuksessa.

On ihan normaalia että kaikki mitä tankkaa, menee myös ;)

Pääsuuttimeksi vaihtui 135 ja nyt toimii kuten kuuluu, samalla vaihdettiin pykälää isompi eturatas (15) ja sekin oli oikea ratkaisu. Nykyisillä säädöillä ja isommalla eturattaalla kone on paremmin vääntö/tehoalueella myös 80-100 vauhdeissa. Sinänsä hauskaa että muiden merkkien kuskit lyhentävät välejä niin Betassa pyörä paranee kun laittaa pitemmän välityksen.
Kilvelle_
Liittynyt:
28.3.2012 21:30
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Kilvelle_ » 21.9.2013 12:26

Miten beta voi viedä noin paljon bensaa? Itellä rieju marathon, kaikki "kurit" otettu pois, 140 pääsuutin ja vakio eli vähän lyhyehköt välit. Ajelu enimmäks 100km/h tietä, mut myös pikkasen 80km/h mutkapätkää ja tietenki tuppinurrin aika useesti mennää, silti kulutus 3,5-4,2L :nörtti: .
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 21.9.2013 12:41

Kilvelle_ kirjoitti:Miten beta voi viedä noin paljon bensaa? Itellä rieju marathon, kaikki "kurit" otettu pois, 140 pääsuutin ja vakio eli vähän lyhyehköt välit. Ajelu enimmäks 100km/h tietä, mut myös pikkasen 80km/h mutkapätkää ja tietenki tuppinurrin aika useesti mennää, silti kulutus 3,5-4,2L :nörtti: .

Siis tuo 5l minkä ilmoitin niin ajoin kaasu lähes pohjassa koska kiire kouluun :D keskinopeus mittarissa varmaan 110km/h 26km matkoilla mutta siis tavallisessa 80-100km/h vauheissa meni 3,2l/100km ;)