notreal911 kirjoitti:Jep. vain yksi syyläri, mutta onneksi flekti. Meillä on kannen lämpötila-anturi muutettu antamaan mittarille lämpötilanäyttö sekä varoitusvalo, ja siksi muutimme flektin manuaaliseksi, erillisellä käyttökytkimellä toimivaksi. Tuosta laakerihommasta, itsekkin olen sitä mieltä että, öljypulasta ekana laakerina paukahtaa kiertokangen alapää, koska se on pienin, isoa liikettä tekevä laakeri. Syy tässä hajoamisessa oli joko viallinen laakeri tai viallinen asentaja. Veikkaan jälkimmäistä. Muistan että ne oli pirun tiukat irroittaa ja asentaa paikalleen. Laakerilla oli ajettu 4500km.
Tuohon laakerin vaurioitumisen syyksi on paljastunut uusi mahdollinen syy. Epäillys on, että syynä on liian syvälle asennettu stefa. Stefa ja laakerin sisäkehä ovat hankautuneet toisiinsa joka on aiheuttanut laakerin sisäkehän lämpenemistä.
Tästä huolimatta itse stefa oli kuitenkin muodossaan vaikka olisi voinut luulla että siinä lämmössä ( laakerin sisäkehässä päästöväri ) olisi kumit jo sulaneet?