Bridgestone TW301/302. Renkaat on loistavat yleiskäyttöön ja toimii kiitettävästi myös asfaltilla, pikitiellä renkaat on lähes yhtä äänettömät kuin smotot. Pitoa ja ajettavuutta löytyy jokaisella tiepohjalla, oli se sitten pikeä soraa tai mettäpolkua, kunhan varoo vihreetä ja märkää. Asfaltilla ajettavuus on sen verran hyvä että mutkatiellä monesti unohtaa ajavansa katunappuloilla ja monesti on smoto kuskit ihmetelleen enskapyörän vauhtia mutkaisella pikitiellä.
Mulla on samanlaiset olleet KTM 690 Endurossa ja voin tunnustaa että renkaat on joutunut koville mun käytössä ominaisuuksien puolesta. Ensi kesäksi taas laitan uudet samanlaiset alle ja poika oli samoilla linjoilla oman pyörän rengastuksen kanssa. Nyt Betassa on hieman kapea takarengas ja siksi näyttää noin orvolta, mutta kun halavalla saatiin niin silloin kapeakin takarengas on ihan sopiva
Jos haluaa rouheampaa rengasta alle niin sitten Michelin AC10 tai Dunlop MX71 joista jälkimmäinen on mun suosikki rengas. Noi on sitten enska/krossirenkaita ja ei ole asfaltilla kaikista parhaimpia mutta pikiteiden ulkopuolella molemmat on loistavia renkaita. Tosin MX71 toimii myös pikitiellä mutta ei ole yhtä hyvä kuin TW301/302.
Endurot on siitä hauskoja että niihin löytyy rengasta joka lähtöön ja on paljon monipuolisempia kuin smotot. Ominaisuuksissa ei kuitenkaan tarvitse tinkiä sopivalla rengastuksella ja ihan kelvollista ratarengastakin löytyy jos haluaa huimistella moottoriradalla.