Beta RR 125 4T LC

Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 21.9.2013 14:47

Äsken just käytiin pojan kanssa seikkailemassa isoja teitä vältellen ja molemmilla tankkauksilla kulutus oli sekalaisessa ajossa 3.8/100km.

Ihan varmana ryystää tankin nopeasti tyhjäksi jos ajaa tollasia matkoja tuppi nurin. Matkavauhdin kun pitää siinä 90kmh korvilla niin pitäisi päästä 4L tuntumaan ja konekkin tykkää kun sitä ei kiusata maksimi rasituksilla.

Laitetaan välillä kuva ettei mene pelkästään hölinäksi. Taas on katunappulat alla ja pyörä näyttää niillä aika aneemiselta, parin viikon päästä laitetaan alle Michelin AC10:it niin saadaan pyörä taas oikean enskan näköiseksi ja pitoa sorateille ;)

Kuva
Tunturisopu
Pyörä:
Yamaha wr125r
Liittynyt:
16.7.2013 15:08
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Tunturisopu » 21.9.2013 18:10

Onkos tollasilla katunappuloilla hyvä ajaa asfaltilla täristääkö pahasti? Minkä merkkiset nuo muuten ovat?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 21.9.2013 18:54

Bridgestone TW301/302. Renkaat on loistavat yleiskäyttöön ja toimii kiitettävästi myös asfaltilla, pikitiellä renkaat on lähes yhtä äänettömät kuin smotot. Pitoa ja ajettavuutta löytyy jokaisella tiepohjalla, oli se sitten pikeä soraa tai mettäpolkua, kunhan varoo vihreetä ja märkää. Asfaltilla ajettavuus on sen verran hyvä että mutkatiellä monesti unohtaa ajavansa katunappuloilla ja monesti on smoto kuskit ihmetelleen enskapyörän vauhtia mutkaisella pikitiellä.

Mulla on samanlaiset olleet KTM 690 Endurossa ja voin tunnustaa että renkaat on joutunut koville mun käytössä ominaisuuksien puolesta. Ensi kesäksi taas laitan uudet samanlaiset alle ja poika oli samoilla linjoilla oman pyörän rengastuksen kanssa. Nyt Betassa on hieman kapea takarengas ja siksi näyttää noin orvolta, mutta kun halavalla saatiin niin silloin kapeakin takarengas on ihan sopiva :D

Jos haluaa rouheampaa rengasta alle niin sitten Michelin AC10 tai Dunlop MX71 joista jälkimmäinen on mun suosikki rengas. Noi on sitten enska/krossirenkaita ja ei ole asfaltilla kaikista parhaimpia mutta pikiteiden ulkopuolella molemmat on loistavia renkaita. Tosin MX71 toimii myös pikitiellä mutta ei ole yhtä hyvä kuin TW301/302.

Endurot on siitä hauskoja että niihin löytyy rengasta joka lähtöön ja on paljon monipuolisempia kuin smotot. Ominaisuuksissa ei kuitenkaan tarvitse tinkiä sopivalla rengastuksella ja ihan kelvollista ratarengastakin löytyy jos haluaa huimistella moottoriradalla.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 28.9.2013 15:45

Kierroslukimittari on varuste millä ei käytännössä tee mitään mutta ilman sitä ei voi olla ;)

Stormilta löytyi Koso kierrosluku/tuntimittari joka mahtui näppärästi Betan oman mittarin alle. Kytkentä on helppoa, maajohto, virtajohto virtalukon taakse ja singaalijohto tulpanjohtoon. Mittari on numeroiltaan selkeä ja taustavalokin löytyy, maksimi kierrokset jää muistiin (saa nollattua), ja tietenkin tunnit ja kaksi tunti trippiä jotka on nollattavissa.

Maksimikierrokset ajon aikana, enempää kone ei kierrä eikä tarviikkaan. Kierrokset 15/63 väleillä 90kmh/7800rpm on aika siedetävä, ollaan juuri parhaalla alueella tehojen/väännön suhteen.

Kuva

Mittari sopii hyvin ohjaamoon, kuin olisi suunniteltu sinne. Tyhjäkäynti keikkuu 1650-2000rpm paikkeilla, ehkä vähän korkea lämpimällä koneella mutta eipä sammuile niin herkästi.

Kuva

http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... timittari/
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 29.9.2013 19:55

Meneekö smotomalliin minkään muun endurovanteet kuin betan? esim husse tai yammun? ja paljonko tulis maksamaan ilman renkaita? :)
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 29.9.2013 20:58

Ei mitään tietoa, mutta kiinnostaisi tietää minkä pyörän vanteet saisi sopimaan alle. Voisi talven aikana hankkia motovanteet himassa siltä varalta että alkaa radalla motoilu kiinnostamaan.
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 1.10.2013 18:31

meneekö tähän minkään muu ilmanputsari kun tuo vakio? tarkotus oisi saada edes vaahtomuovinen tuon vakion tilalle tai jokin muu putsari. meneekös tällänen http://www.motocross-shop.de/motocross- ... s_id=42314 http://www.motocross-shop.de/motocross- ... s_id=52170
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 1.10.2013 20:33

Samat ajatukset, alkuperäinen suodatin ei ole kaikista paras pölyn suodattajana, hintakin on osattu laittaa "kohdalleen" kun sitä ei tarvikkeena saa.

Ongelma ei ole vaahtomuovisuodattimen sopiminen vaan rungon löytäminen mihin sen vaahtomuovisuodattimen laitat, ilman runkoa noilla ei tee mitään. Tähän mennessä ei ole etsintä tuottanut tulosta, ne häkit joita olen päässyt käpistelemään, on ollut liian isoja tai väärän mallisia.

Tuossa sun ekassa linkissä on pelkkä pölysuoja ilmansuodattimen päälle, kokkihattu ajaa saman asian. Suodattaa karkeimman pölyn ja esisuodatinta vaihtamalla saa ilmansuodattimelle hieman elinikää lisää ennen kun suodatin on pesun/öljyämisen tarpeessa.

Eipä sen rungon teko mikään mahdoton homma olisi jos viitsisi alkaa turaamaan, pojalle hyvä amis homma talveksi.

Kuva
Nazbolli
Liittynyt:
24.9.2012 16:50
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Nazbolli » 1.10.2013 21:52

Ite ajattelin tälläsen betan hommata 2-tahtisen tilalle. Onko hyvä hankita? kun itse en ole tälläistä missään nähnyt livenä, enkä tunne ketää jolla tällänen olisi ja saako tähän jonkinäkösiä änkkiä joilla sais paremmat pörinät ? :D
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 1.10.2013 21:57

Ei tarvii vaihtaa änkkää, ottaa killerin pois niin on hyvät pörinät. Jos nekään ei riitä niin sitten suurentamaan vaimentimen pääty reikää. Vakiona on absorptio vaimennin, eli rakenteeltaan ihan sama kun Arrow, Akra, LV tai mikä tahansa vastaava vaimennin.

Paras viritys vakioputkeen on killerin poisto ja Akran tarran laittaminen, moni on mennyt halpaan :lol:
Nazbolli
Liittynyt:
24.9.2012 16:50
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Nazbolli » 1.10.2013 22:02

Entäs pystyisitkö kertomaan kokemuksia/mielipiteitä pyörästä, että oliko kannattava hankinta ?
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 1.10.2013 22:09

Nazbolli kirjoitti:Ite ajattelin tälläsen betan hommata 2-tahtisen tilalle. Onko hyvä hankita? kun itse en ole tälläistä missään nähnyt livenä, enkä tunne ketää jolla tällänen olisi ja saako tähän jonkinäkösiä änkkiä joilla sais paremmat pörinät ? :D

kyllähän tähän saa tuon scalvinin tilattua jos haluaa, jollakin oli mielestäni sellainen kiinni ja kuva jossain mototnetin galleriassa mutta hintakin sen 500e millä saa +5km/h
http://www.scalviniracing.it/eng/prodot ... T125%20-4t
Mutta itse olen ainakin pitänyt pyörästä ja monet ihmetelleet keveyttä. ainut mitä olen jäänyt kaipaamaan niin jotain koropalaa koska joskus tuppaa valumaan taaemmas penkistä kun kiihdyttää :D
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 2.10.2013 6:58

Kokemuksia ja mielipiteitä löytyy aika paljon tästä viestiketjusta. Lyhyesti sanottuna, on kannattava ostos ja tyytyväisiä ollaan oltu. Ehkä yksi parhaita pyöriä siinä suhteessa että sitä tarvii heti alkaa rakentelemaan uusiksi kalliilla osilla.
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 4.10.2013 21:01

Pisti silmään että tää betahan näyttää aika lailla lähelti -09 ktm exc:ltä kun kattoo noita etukatteiden ilmaaukkoja ja muotoja takalipasta puhumattakaan, näyttäis siltä että etukatteet menisi heittämällä kiinni ja myös pumpunsuojat. takalipasta en mene takuuseen mutta onko joku muukin huomannut :D
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 4.10.2013 21:33

No ei kyllä ole lähellekkään samanlaiset muovit, eikä sovi teleskooppien suojatkaan.