Honda Varadero

kvaak
Liittynyt:
7.8.2012 22:14
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut kvaak » 3.3.2015 21:50

Heipodei!
Tuli ostettua tollanen kevareitten mersu, eli tosiaan varaeero!
50tkm ajettu -01

pari kysymystä tähän, että mistä vois johtua että pienessä vauhissa alkaa seilaamaan vähä sinne sun tänne, ehkä ohjauslaakerit tai jotain sinnepäin?
ja sitten onko muilla vilkkujen kans ongelmaa että ei meinaa mennä päälle, ja jos menee niin pitkällä viiveellä, pitääkö tässä ruveta vilkkurelettä/katkasiaboksia ostamaan tankoon ?
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut mustavi » 4.3.2015 14:06

Onnittelut, joo kyllähän se piikeistä Mersu-luokkaa onkin ;)

Ohjauslaakerissahan tuntuis stongaa kääntäessä pykälä, tai väljyyttä. Rengaspaineet ny ensin tarkistaisin, ja ainakin Shadow on tarkka että taka-akselin mutteri on kiristetty kunnolla (oliko 88Nm, tarkista).

Vilkuissa voi olla hapettumia alkaen stongakatkasimesta, eli pura-putsaa-voitele. Jos on orggis hehkulamppuvilkut voi kannoissa olla oksidaatiota. Minivilkuissa ehkä jokin vastuspulma? Tässä vielä saksalaisvideo stongakatkaisimen purkamisesta ja pikeentyneen voitelurasvan pois putsaamisesta:

https://www.youtube.com/watch?v=8ePDdqlofuA

Tekisin ehkä heti sellasen kevyen kevätkunnostuksen mistä Shadow-topikissa oli just puhetta. 50tkm on sinänsä vasta hädin tuskin sisäänajettu, eli hyvin pidettynä Hondan pikkuvinkkelit menee toisen mokoman ilman ihmeempää kränää. Kaasarikone kerää aika mielellään karstaa (aja siis ehdottomasti 98:lla) ja siit katoaa yläväännöt jos kaasarien alipaineet heittää (Shadow-Wikissä on kaikenlaista mikä pätee osittain kaasari-Varreenkin, sama moottori kun on). Katso kaikki tehohävikkiä aiheuttavat seikat, ja ehkä tarvii vähän karstanpolttelua - komia iso prätkänrohjake tarvii kaikki 11kW jotta se kulkis mukavasti.
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 5.3.2015 12:26, muokattu yhteensä 1 kerran
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut sampul1 » 4.3.2015 20:25

Joo mullakin oli vilkkuviivettä, lämpimällä kelillä hävis ainakin viime kesänä. Pura kataksija ja WD40, elektroninen rele auttaa kans. Viive pieneni 1,5min->7sek.
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
kvaak
Liittynyt:
7.8.2012 22:14
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut kvaak » 6.3.2015 14:29

Oukkidoukki! pitää vielä purkaa ja putsata kunnolla tuo tankokatkasin, oisko vielä ideoita millä sais pitkien katkasijan palauttamaan itsensä rasian uumenista ( eli siis nappi mikä painetaan ala asentoon että pitkät palaa)?

Pitää tarkistaa rengas paineet, mitä sinne on suositeltavaa laittaa? Luin jostain että suht isot oisi hyvät että jaksais vetää kunnolla ?

Sitten vielä tuo vilkkujuttu, niin mulla ei oo 1.5 minuuttia vaan se on tosiaan tuo 7s, sekös se häirihteekin :D Jos sitä ei pienemmäksi saa niin kaise on tottumuskysymys.

Kyllä luulen et äkkiseltään kaikki ois ihan reilassa, hyvin se tuntu vetävän kun kävin tuossa yks päivä päräyttämässä., mut hyvähän se on vielä tsekata että kaikki on reilassa!
Oon ahkerasti lueskellu sieltä sun täältä varaderoista, niin eihän tuo 50tkm ole vasta kuin sisäänajoa!! :)
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut mustavi » 6.3.2015 18:43

Nythän olis vielä hyvät hetket purkaa ne tankokatkaisimet ja tehdä tarpeelliset työt että kaikki toimii jouheasti - samalla vaik kytkinvaijeri ja miksei kaasuvaijeritkin irti ja tuoreet öljyt kuoren sisään. Ei vilkuissa ole mun mielestä ainakaan Shadowssa viivettä ollenkaan.

Hieman ohjearvosta korotettuja paineita, ja paineiden muuttelua ajotarpeiden mukaan oon ainakin ite harrastanu - tosin isotassu-kustomissa erot tuntuukin kai enemmän. Alipaine on huonon ketjun jälkeen tehosyöppö #2, etkä haluais antaa 11kW:sta kymppääkään pois isossa kevarinrohjakkeessa :)

Hondan piikki-V2 kestää ison prätkän km-lukemia jos se saa asiallista kohtelua. Ei ole ainakaan itelläni tullu vastaan ajoneuvoa, missä 10 ajokauden viat on... ööh, polttimot e/t kärähtäny kerran. Mersut on näihin nähden oikeita vikakasoja :D
kvaak
Liittynyt:
7.8.2012 22:14
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut kvaak » 6.3.2015 18:53

Tosiaan vois vaikka innostua viikonlopun aikana raahautumaan talliin kattoa nuo molemmat katkasijat kunnolla läpi ja rasvailla vaijerit! Kiitos asiantuntevista neuvoista! :)

E: Katkasija avattu ja puhdistettu paskasta, wd40 hölvätty ihan huolella ja hyvin toimii nyt! Pitkien katkasijakin rupes palauttamaan! Mites vielä tollanen että miten jengi on laittanu fättiksiä noihin vehkeisiin, kun vasemman puolen katkaisijassa on se tappi, mikä estää katkaisijaa pyörimästä.. ?
Joppeliizu
Pyörä:
KTM EXC 250
Paikkakunta:
Simo
Liittynyt:
24.2.2013 20:16
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut Joppeliizu » 11.7.2015 23:19

Apua tarttis.
Tuli 2010 varre ostettua ja myyjä anto mukaan vaihdenäytön kun oli semmosen ostanu muttei sitten jaksanutkaan laittaa.
Tuollainen:http://www.healtech-electronics.com/products/gpds/
Elikkä ei olis kuin laittaa liitin kiinni ja menoksi mutta en löydä mistään sitä liitintä, mahtaako tuo edes mennä 2010 varreen. Jos ei mene niin 100e lähtee jos joku haluaa :D
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut mustavi » 12.7.2015 4:43

Jos malli on GPDS-H01 niin on ilmoitettu menevän 2007-2013 ruisku-Varreen ohjelehden mukaan.
R1ku
Pyörä:
Honda XL varadero 125, Aprilia RX 50, Honda NSR 125 (projekti)
Liittynyt:
7.12.2013 20:00
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut R1ku » 10.9.2015 19:03

Vieläkös täällä on muita varrekuskeja? :)
Ite tullu rullailtua viimesen 1,5v aikana noin 10tkm. eikä kertaakaan oo jättäny tienpäälle. Nyt päälle 40tkm. mittarissa eikä tosissaan mitään suurempia ongelmia koskaan ollu :D .
Onhan se tosissaan 2tahtisiin verrattuna prkleen laiska ja motarilla ajaminen on toisinaan vähän temppuilua, mutta kyllä sitä vaan osaa arvostaa kun perushuollon lisäksi ei tarvia mitään tehdä. Enskesänä sitten isompaa alle 8)
peevee55
Pyörä:
Suzuki pv, Honda Shadow vt125c
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
30.7.2009 21:37
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut peevee55 » 29.7.2016 17:34

Onko vakavaa jos venttiilikopan välistä on tihkunut jonkin verran öljyä?
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut mustavi » 30.7.2016 13:06

Tarkoitatko koristekansia, vai niiden alla olevia varsinaisia venttiilikoneiston kansia - jotka ehkä olisivat huonosti kiristettyjä (vaikkapa viimeksi venttiilinvälyksiä tarkistettaessa), tai niiden tiiviste falskaisi? Kohtuullisen pienikin määrä öljyä aiheuttaa näkyvää suttua... Mielestäni Hondan pikkuvinkkelissä ei ole mitään tunnettua vuoto-ongelmaa, eli veikkaisin pikkujuttua. Mul täyttyy kohta 60tkm eikä ole yhtikäs mitään ollu. S´on Honda :D
peevee55
Pyörä:
Suzuki pv, Honda Shadow vt125c
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
30.7.2009 21:37
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut peevee55 » 30.7.2016 20:32

Koristekannet on puhtaat, mutta takasylinterin kannen ympäristössä on öljyslerbaa. Ainut reitti vuodolle on vissiin tuo tiiviste. Katsoin kanssa että tuo öljyhuohottimen tarkistuskuppi olo täynnä nestettä. Ei vissiin hirveen vakavaa. Shadowin tosiaan möin kesän alussa puolalaisille ja siirryin varadero kuskiksi.
varanero
Liittynyt:
6.3.2017 14:26
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut varanero » 6.3.2017 14:45

mustavi kirjoitti:Jos malli on GPDS-H01 niin on ilmoitettu menevän 2007-2013 ruisku-Varreen ohjelehden mukaan.

Mistä se ECU boksi löytyy, mihin liitin käy?
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut mustavi » 6.3.2017 17:54

varanero kirjoitti:Mistä se ECU boksi löytyy, mihin liitin käy?


Itelläni ei ole Varrea, ja heitin pari viikkoa sitten tekniikkapaperit (Varren ETAI-korjausopas) kämpälle minne olen juuri muuttamassa, eli mistä ECU:n sijainti kävis varmaan ilmi. Juuri nyt ei ole juurikaan toivoa, että löytäisin korjausoppaan tuhansien kirjojen joukosta jotka on sekalaisessa järjestyksessä... ennen ku saan hyllytettyä ne uudelleen. Sorii... arvaan kyl ettei Sua paljo kiinnostais alkaa summittain irrotella Varren katepalapeliä ECU:a etsiskellessäs.

Varren omistajan käsikirjan - josko tarvittu tieto löytyy sieltä - voi ladata osoitteesta:

http://www.hondabikes.fi/jalleenmyynti-ja-huolto/125-cc

Healtech-infon mukaan ECU:ssa pitäis olla diagnostiikkaliitin, johon toi lisävaruste kytkeytyy. En ole ite laittanu tuota vaihdeosoitinta Varjooni, vaikka aika ajoin maantietä vingutellessa tulee kokeiltua ja turhautuneena havaittua, ettei 6- tai 7-vaihdetta olekaan :D