Mäkistation kirjoitti:RD:ssä samasta liittimestä tulee virta päällä 12V ulos.
Katselin tuossa tota kytkentäkaaviota, niin onhan tämä ihan selviö.
Virtalukko yhdistää ON asennossa punaisen ja ruskean johdon. Punainen on regun(20) punaiseen ja akun + johtoon yhteydessä ja ruskeassa on regu ja ohjainboksi(16). Näin virtojen kytkemisellä sinne ohjainboksille tulee suoraan akun jännite.
Koska regulaattorin ruskea johto on kytketty tähän samaan saattaa olla, että ne regun punainen ja ruskea johto täytyy yhdistää jotta regu toimii oikein, sillä näin ne on silloin kun virtalukosta on käännetty virrat päälle. Tässä vielä kytkentäkaaviosta värittäen sama
http://i10.aijaa.com/b/00556/11697920.jpgEli regun punainen ja ruskea kytketään yhteen ja niistä virta servolle. Regun musta on maa, niin sen voi vetää suoraan servolle maajohdoksi tai käyttää pyörän runkoa tähän. Sitten se cdi:n signaalijohto kiinni, niin ei pitäisi tarvita muuta sen servon toimintaan saamiseksi. Regulta ulostuleva jännite pitäsi olla jonkin verran yli 12v (
ei missään nimessä mitään 24v). Ihanne akun lataamista ajatellen on 13,8v mutta harvoin ne reguissa tarkalleen tota on. Jos saat tyyliin jotain 24v lukemia sieltä regusta ulos, niin älä kytke sitä servoa. Jotain häikkää on jos niin paljon tulee.
CDI:n musta/valko -johtoa on taas yleismittarilla turha mittailla. Siihen pitäis olla oskiloskooppi, kun toiminnallisesti siinä kyse on taajuudesta. (
esim 175hz = 10500rpm jne..)
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein