HM CRM Rotax 2T RR & Competition

notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut notreal911 » 23.11.2016 23:28

Mulla on käynyt mielessä tuo vauhtipyörän kevennys, mutta pitäisi saada tietoa paljonko ja mistä kohtaa voi ottaa. Eikös siellä sisällä ole jotain magneetteja, niihin asti ei kait saisi "osua"? Tai jos löytäin kuvia jostain...
Indiana
Liittynyt:
9.6.2016 23:22
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Indiana » 25.11.2016 14:52

Mitkä ois hyvii kauppoi mist saa osii?
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut notreal911 » 25.11.2016 14:58

Riippuu mistä osista kyse? Storm motorista olen hankkinut mm etupään stefoja, ketjurattaita ja jarrupaloja...
Indiana
Liittynyt:
9.6.2016 23:22
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Indiana » 25.11.2016 15:31

No kaikkea muuta paitsi konee osii. No nyt on tarve keula stefoille ja linkun laakereille. Minkä kokoset stefat menee näihi hemmeihi etee? En tiennykkää et stormist saa noi hyvi :D
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut notreal911 » 25.11.2016 22:36

Etupään stefat on Stom motorilla koodilla: MCI-FSM-041 / FSM-041 Fork seal kit
ja koko on 41x53x10
Jos hankit etujarrupaloja, huomioi seuraava. Sopivat palat on Hondan merkillä ja valikoimista löytyy myös palat jossa jarrusatula on oikealla puolen. Tällöin keskenään erilaiset palat ovat peilikuvat eivätkä sovikkaan. Oikeat ovat koodilla: FA465TT / EBC rakes.

Laitetaan tähän nyt varuiksi myös takapalojen koodi: FA131R / EBS Brakes
Linkun laakerit saa helpoiten mallin kanssa tai mittaamalla, tosin niitä varmaan saa mistä vaan laakereita myyvästä liikkeestä.
;)
Indiana
Liittynyt:
9.6.2016 23:22
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Indiana » 26.11.2016 23:06

Juu kiitti! Oks näit rotax/hm kauppoi muit ku pjme, np...
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut ma$$i » 27.11.2016 0:12

Yleisosat saat vaikka mistä. Nakkilasta ei varsinaisesti kannata mitään tilata. PJME nopeuttanut ainakin tutuilla joilla vielä on rotaxit niin toimitusaikojaan hyvin paljon :) , ihan max parissa viikossa tullut.

http://www.kfm-motorraeder.de täältä saa aivan kaiken mutta toimituksissa voi kestää kun tilaavat suoraan rotaxilta.

http://www.motoracingshop.com koneenosia jne

Kyllähän noita paikkoja löytyy iha hyvin. Stormiltaki saa ns perusosat ihan hakemalla hyllystä
MX_125
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Cagiva Mito 1991, Cagiva Mito SP, KTM 990 SMR
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut MX_125 » 14.12.2016 4:40

notreal911 kirjoitti:Mulla on käynyt mielessä tuo vauhtipyörän kevennys, mutta pitäisi saada tietoa paljonko ja mistä kohtaa voi ottaa. Eikös siellä sisällä ole jotain magneetteja, niihin asti ei kait saisi "osua"? Tai jos löytäin kuvia jostain...


Mulla on mäxässä reilusti kevennetty vakiovauhtis, pinnasta voi ottaa hyvin reilusti tavaraa pois mutta hemmin vakiovauhtiksella siitä ei oo kovin paljon iloa johtuen starttihampaista(+100g painavampi kun MX/SX/RX vauhtis) Käytännön vaikutus on loppujenlopuksi aika olematon, jos tykkää moottorijarrutella(niinkuin minä) niin kevennetty vauhtis on hyvä idea koska moottorijarrun eliminointi on aika mukava lisä. Suurin vaikutus on ehkä enemmänkin moottorin käytökseen liittyen joka muuttuu aika mukavasti. (PS löytyisi täydellinen kiksisetti hemmiin edulliseen hintaan, jos siis haluat keventää vauhtista ja poistaa sähköstartin.)
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut notreal911 » 14.12.2016 18:50

Meillä ei ole tarkoitusta luopua sähköstartista kun ei ole mikään kisapyörä kyseessä.
Mutta, osaatko antaa jotain mm mittoja paljonko on reilusti? tai esim. painoja, paljonko on kevennetty grammoissa...
Paras vaihtoehto olisi jos lyötyisi toinen vakiovauhtipyörä mitä voisi surutta sorvailla ja testailla sekä olisi alkuperäinen "varalla" jos ei tykkääkkään.
MX_125
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Cagiva Mito 1991, Cagiva Mito SP, KTM 990 SMR
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut MX_125 » 19.12.2016 22:51

Jos ei oo tarkoitus sähköstartista luopua niin ei siinä ole oikeen tilaa ottaa tarpeeks siivua pois että olis jotain hyötyä/vaikutusta. Korkeintaan saa about MX/RX/SX vakiovauhtiksen painoseks, joka taas ei vaikuta juuri ollenkaan. Jos jotain huomattavaa vaikutusta haluaa niin kiksiswappi+starttihampaaton vauhtis jota voi hyvin keventää. Tai sittten perinteinen innerrotor kit.
Indiana
Liittynyt:
9.6.2016 23:22
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Indiana » 22.12.2016 18:23

Paljos tonne "perus" version keulaan oikeen menee öljyä per pumppu ku ei mistään tunnu löytyvän? Pitääkö jälleenmyyjältä urkkia tietoa?
Indiana
Liittynyt:
9.6.2016 23:22
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Indiana » 26.12.2016 16:08

Maahantuojaa meinaan :lol:
Indiana kirjoitti:Paljos tonne "perus" version keulaan oikeen menee öljyä per pumppu ku ei mistään tunnu löytyvän? Pitääkö jälleenmyyjältä urkkia tietoa?



.
Indiana
Liittynyt:
9.6.2016 23:22
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Indiana » 29.12.2016 1:37

Jos jollekki tulee samallaine ongelma vastaan niin keulaan menee öljyä 3dl per pumppu :)
carlll
Liittynyt:
21.12.2014 2:37
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut carlll » 5.2.2017 16:09

Osaks ketää neuvoo et mist vois lähtee liikkel ku hemmi ei haluu käynnistyy. Kipinä saa startti pyörii kone pyörii bensa saa sulakkeet vaihdettu akku vaihdettu ja silti ei haluu käynnistyy :s
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut ma$$i » 5.2.2017 17:42

Miten kokeiltu että antaa kipinän? Tulppa pois ja sylinteriä vasten koettaa näkyykö kipinää kun starttaa. Vaikka näkyisi, silti tulppa vaihtoon. Ei välttämättä anna paineen alla kipinää. Uusi tulppa uusiin testeihin.

Miten bensan saanti varmistettu? Onko tulppa ollut märkä yrityksien jälkeen vai ei? Kaasari irti ja putsaus.

Ilmanputsarin kunto?

Sähköliitoksien käynti läpi erityisesti virtakukon takaata ja puolan/ tulpanjohdon ympäristöstä.

Jos kipinää ja bensaa tulee niin 2t pitäisi jo käydä :roll: :). Eli jommalla kummalla puolella fibaa.