Rieju Marathon

Nuadhu
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
19.11.2009 21:01
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Nuadhu » 20.4.2012 11:40

Postijunnu kirjoitti:Laitoin Yamaha WR:n 13p eturattaan ja Derbi Senda 125:n 54p takarattaan tilaukseen... Toivottavasti sopii, lähti eturatas kävelemään pari tuntia sitte ku lähin ajaan :s Pitäis varmaan vielä lukituslevy hommata, mutta jospa sen jostaki sais.

JT:n sivujen mukaan 125cc Sendan takaratas on sama kuin XT:n, joten pitäisi sopia.
Lukituslevyn löytäminen voi olla työn takana, helpoiten varmaan saa riistohintaan alkuperäisenä varaosana.
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 20.4.2012 13:34

Voin lähes varmaksi sanoa, et yamahan vastaava on halvempi ku riejun alkuperäinen eli kysymään vaan yamaha liikkeestä wr:n tai yzärin lukkolevyä.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Nuadhu
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
19.11.2009 21:01
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Nuadhu » 25.4.2012 11:30

Ei kukaan haluaisi luopua vakiovaimentimestaan?
Vaihdossa voisin tarjota Akrapovikkia, hiilikuitunen kiinnityspanta, kevyt, virtaa hyvin jne.
Ottakaa yhteyttä vaikka YV:llä
3duski
Liittynyt:
13.7.2010 22:42
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut 3duski » 25.4.2012 21:38

Nuadhu kirjoitti:Ei kukaan haluaisi luopua vakiovaimentimestaan?
Vaihdossa voisin tarjota Akrapovikkia, hiilikuitunen kiinnityspanta, kevyt, virtaa hyvin jne.
Ottakaa yhteyttä vaikka YV:llä

En kyllä vakio änkästä luopuisi mut mihin hintaan toi akra lähtis ?
min-akin
Pyörä:
Rieju Marathon 125 Enduro
Paikkakunta:
Asikkala, Vääksy
Liittynyt:
28.9.2011 18:39
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut min-akin » 29.4.2012 15:30

4t koneen ropaajille: Pystyykö moottorista mittaamaan puristuksia itse, vai vaatiiko erikoislaitteet? Ja onko seoskarttoja mahdollista tarkastella dyno:ssa, kun kiinnostaisi tietää oikeita säätöjä koko kierrosalueelle? Ruiskussa voi, kaasarista en tiedä..

Onko kukaan vaihtanut kyseisen Keihin CVEK 30mm kaasarin neulaa hieman ohuemmaksi? Kun olisi seosten puolesta ehkä parempi, että tulisi tavaraa koneeseen keskikierroksille.. Ja olisiko tehohyötyä vaihtaa tk suutinta isommaksi vaikka 40:een?
Eilen olisin saanut tehonmittauksen 20e, mutta ajattelin, että on kivempi, jos on oikeasti säädetty ja sitten vasta pollet paperille. :)

Ja sitten Marathonin omistajille: Millä kaasarin asetuksilla ajelette näin kesällä? Siis vastaavilla "vireillä" : b5 liitin ja reikälevy poistettu, sekä vaimentimessa 40mm reikäputkula.
Kun lämpimät kelit saapuivat, huiput tippuivat ja kymmenykset vauhdista poistuivat. :lol:

Täältä yritin katsella ohjeita 4t kaasarin säätöön, kun suht luotettavalta sivustolta näyttää.
:)
marcc
Pyörä:
Aprilia MX '05, Honda NSR '02 (EX), Rieju Marathon Pro SM '09 (EX), Aprilia SR 50R Factory (EX)
Paikkakunta:
Vahto
Liittynyt:
3.11.2011 18:02
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut marcc » 1.5.2012 16:48

Nyt sanoi kone kaput, tulis öljyjen puolesta halvemmaks ajella vajaatahdilla 1500km, 1L öljyä ja kiinnileipassu yamahan kone...
Viimeksi muokannut marcc päivämäärä 11.9.2012 22:31, muokattu yhteensä 2 kertaa
Nuadhu
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
19.11.2009 21:01
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Nuadhu » 2.5.2012 15:55

marcc kirjoitti:Nyt sanoi kone kaput, tulis öljyjen puolesta halvemmaks ajella vajaatahdilla :D 1500km, 1L öljyä ja kiinnileipassu yamahan kone...

Muistahan ottaa kuvia niin saahaan me muutkin nähdä mitä se kone on syöny ;)
marcc
Pyörä:
Aprilia MX '05, Honda NSR '02 (EX), Rieju Marathon Pro SM '09 (EX), Aprilia SR 50R Factory (EX)
Paikkakunta:
Vahto
Liittynyt:
3.11.2011 18:02
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut marcc » 2.5.2012 18:45

No näin alkuun voin kertoa että taitaa selvitä pelkästään sylinterin ja männän vaihdolla/porautuksella.. Ihan mukavat skraidut sylinterin kyljessä, simmoset pitkät ja syvät, ei ne ihan pelkästään hoonaamalla häviä :P Yläkerrasta voin pari kuvaa räpsästä ja sit sen verran alakerrasta mitä sylinterinreästä näkyää.. On se perkele kun riejumyyjä/huolto sanoo että alkuperäinen sylkkä ja mäntä maksaa 500+€ :s halvemmaks tulee ku ostaa 183cc :lol: ukko ei vaan tykkää ajatuksesta.
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 2.5.2012 19:11

Kysyt silt et maksatko, niin eiköhän suostu 180cc:n ostamiseen.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
marcc
Pyörä:
Aprilia MX '05, Honda NSR '02 (EX), Rieju Marathon Pro SM '09 (EX), Aprilia SR 50R Factory (EX)
Paikkakunta:
Vahto
Liittynyt:
3.11.2011 18:02
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut marcc » 2.5.2012 20:54

Ei siinä se maksaminen oo ongelma vaan se "182.9cm3" teksti siinä pannun kyljessä... kun ei sitä vastaan ollu mitään että porataan ylikokoon. sais olla vaikka 200cc kuha kyljessä lukee 125cc :P

E: Jos joku haluaa niin myyn mun DEPin sliparin 200€ +postit, 1000km ollut ajossa, avattu ja suljettu --> ei vuoda enää, ei kolhuja, myydään tarpeettomana ja rahanpuutteen takia :lol: ajellaan vakioputkella kunnes saadaa sit parempaa. :D Kuvia tulee kun laitan tuonne ilmoitusalueelle.
Viimeksi muokannut marcc päivämäärä 2.5.2012 21:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Santzuk
Pyörä:
125cc
Liittynyt:
29.4.2010 20:11
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Santzuk » 2.5.2012 21:14

viewtopic.php?f=72&t=81867&start=30
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 2.5.2012 21:52

marcc kirjoitti:Ei siinä se maksaminen oo ongelma vaan se "182.9cm3" teksti siinä pannun kyljessä... kun ei sitä vastaan ollu mitään että porataan ylikokoon. sais olla vaikka 200cc kuha kyljessä lukee 125cc :P
No jos näin on ni ei muutaku sitte teet vaan merkinnän tolla MB93 näyttämällä tavalla, toimii oikeesti moni on kokeillu, ja jos se kiinalaisessa 150cc ilmajäähykoneessa kestää se merkintä, niin luulis kestävän nestejäähy piikissäkin joka lämpenee vähemmän.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
marcc
Pyörä:
Aprilia MX '05, Honda NSR '02 (EX), Rieju Marathon Pro SM '09 (EX), Aprilia SR 50R Factory (EX)
Paikkakunta:
Vahto
Liittynyt:
3.11.2011 18:02
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut marcc » 2.5.2012 22:02

Kathellaa mitä isukki tuosta tuumaa :D eihä sitä välttämättä edes nävy kun mulla on tuommone pohjapanssari mut en muista tuleeko tarpeeks ylös peittääksee tuon merkinnä.
Oon kyllä noista merkinnän muutoksista kuullu mut nää ohjeetha o iha luxusta :lol:
SomaliKapteeni
Pyörä:
Rieju Marathon -09 125cc
Paikkakunta:
Helsinki (Hertsika)
Liittynyt:
8.8.2011 1:24
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut SomaliKapteeni » 2.5.2012 22:50

Juu, suoraan vaan ostat sen athenan kun se kerran on halvempi kun vakiopytty! Ja varmaan mukavasti alkaa se Riejukin piristymään ;)
marcc
Pyörä:
Aprilia MX '05, Honda NSR '02 (EX), Rieju Marathon Pro SM '09 (EX), Aprilia SR 50R Factory (EX)
Paikkakunta:
Vahto
Liittynyt:
3.11.2011 18:02
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut marcc » 2.5.2012 23:11

Mielellään ostaisinki ton athenan/malossin... 8) mut epäilempä että ku on yammun kone ni löytyy halvemmallaki noita varaosia ku toi mascon välittämä "riejun alkuperäinen varaosa", et vaikka kävelis suoraan yamaha-huoltoon ja kyselis sieltä. saas nähä nyt. toivotaan parasta ja pelätään pahinta :D