Aprilia MX 125

mikkets
Pyörä:
Ktm exc 300 -08, Suzuki RM 250 -97, Honda cr 250 -97
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
23.8.2009 12:50
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut mikkets » 16.5.2012 19:57

Kannattaa tsekata männän kunto, helppo homma mutta voi säästää kalliilta remontilta!
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo18738/ Suzuki rm 250 rakentelua
Salamimestari
Pyörä:
Aprilia MX125 -06
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
28.7.2011 3:43
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut Salamimestari » 16.5.2012 22:59

mikkets kirjoitti:Kannattaa tsekata männän kunto, helppo homma mutta voi säästää kalliilta remontilta!

Itelläki toi männän vaihto salettii eessä, ku puristukset vähenee päivä päivältä ja öljyä uppoo semipaljo.
Eikai mitää tiivisteit tarvi uusii ku kurkkaa sinne ja kattoo männän koon sun muut?
Viimeksi muokannut Salamimestari päivämäärä 16.5.2012 23:03, muokattu yhteensä 1 kerran
Ilola - Gladas
Myydään 34mm vhsb kaasutin + 34mm imukaulat Aprilia MX ja RS
Jupezki
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
31.5.2009 21:05
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut Jupezki » 16.5.2012 23:01

Jupezki kirjoitti:Missä vika? Laskin sokkaa 2. ylimmästä lovesta alimpaan loveen, kun tuppas sammumaan pienillä kierroksilla ja ryyppy hieman päällä toimi normaalisti. Samalla asensin Raven toimimaan, mutta se ei ole olellista. No, sitten läjäsin ja lähdin kokeilemaan. Ei meinannu lähtä millään käyntiin ja lopulta sitten tuuppasin tulille. Kierrokset olisivat nousseet ihan tappiin asti, mutta sammutin pyörän aina ennen sitä, kun on 115 km ajettu mäntä sisässä. Oletin, että kaasarin luistin hahlo ei oo menny kohalleen, jotenka ähräsin tankki paikallaan kaasarin auki ja sain mielestäni luistin hahloonsa.

No, tämän jälkeen on sitten niin että kierrokset leijjuuu nii vitusti. Kiristin imukaulan niin paljon kun menee ja samoin ilmanputsarin, mutta silti leijjuu. Sitten meinaa sammua ja ryypyllä saa ainoastaan pidettyä käynnissä. Booaaa jos pistää vain kaasua. Elikkä onko luisti jumissa tms. että laskee hitaasti alas, vaiko imuvuoto? Eikö se, jos bräkliiniä, tai jtn puhistusainetta, suihkuttaa imukaulaan, ala nostaa kierroksia silloin? Kaasarissa on 130 pääsuutin ja 70 tk suutin. Nii ja 28 'Lortto. :D


Vika löydetty, olin laittannu samalla kaasuvaijerin liian tiukkaan runkoa vasten, kun erään johdon nidoin kiinni. Sen takkii leijju, kun vaijeri ei päässy laskeutumaan. Sen jälkeen tuli sit sellanen vika, että antanu kipinää. Puhistin puolan liittimet ja mangeetolta tulevat liittimet, niin alkoihan se sitä tulta iskeä.

Nyt vaan ilmeisesti käy liian rikkaalla, menee aika äkkiä tukkoon ja röpättää. Mutta, jos tyhjäkäynnillä lyö äkkiä kaasun pohjaan, booaa. Eli oisko niin että, neulan sokkaan yks ylöspäin ja isompaa tk suutinta?
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 16.5.2012 23:08

Salamimestari kirjoitti:
mikkets kirjoitti:Kannattaa tsekata männän kunto, helppo homma mutta voi säästää kalliilta remontilta!

Itelläki toi männän vaihto salettii eessä, ku puristukset vähenee päivä päivältä ja öljyä uppoo semipaljo.
Eikai mitää tiivisteit tarvi uusii ku kurkkaa sinne ja kattoo männän koon sun muut?

no yläpään tiivistesarja on hyvä vaihtaa ja neulalaakeri kiertokangen yläpäähän
Salamimestari
Pyörä:
Aprilia MX125 -06
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
28.7.2011 3:43
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut Salamimestari » 16.5.2012 23:19

^^jaani^^ kirjoitti:
Salamimestari kirjoitti:
mikkets kirjoitti:Kannattaa tsekata männän kunto, helppo homma mutta voi säästää kalliilta remontilta!

Itelläki toi männän vaihto salettii eessä, ku puristukset vähenee päivä päivältä ja öljyä uppoo semipaljo.
Eikai mitää tiivisteit tarvi uusii ku kurkkaa sinne ja kattoo männän koon sun muut?

no yläpään tiivistesarja on hyvä vaihtaa ja neulalaakeri kiertokangen yläpäähän

Näitä ei sitten mahdollisen männänvaihdon yhteydessä tarvi vaihtaa?
Ilola - Gladas
Myydään 34mm vhsb kaasutin + 34mm imukaulat Aprilia MX ja RS
Jupezki
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
31.5.2009 21:05
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut Jupezki » 16.5.2012 23:41

Tiivisteethän pitäisi vaihtaa aina, kun pintoja, joiden välissä tiiviste on, käytetään erillään. Tai mun mutu on tälläinen.
SuolakurkkuJooseppi
Pyörä:
Olihan noita
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.3.2010 22:12
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut SuolakurkkuJooseppi » 16.5.2012 23:43

Aina kun yläkertaa avaa niin kannattaa ne tiivisteet siinä uusia. ;) Ja pakoaukostahan voi kurkkia eikä maksa mitään:D
valkokilpi YZ projekti
Salamimestari
Pyörä:
Aprilia MX125 -06
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
28.7.2011 3:43
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut Salamimestari » 16.5.2012 23:51

Nyt sitten vielä, että kannattasko alistua nakkilan hintoihin vai tilata pjmestä?
Kauan pjmessä on toimitusaika ja mitä postitus suomee maksaa?
Ilola - Gladas
Myydään 34mm vhsb kaasutin + 34mm imukaulat Aprilia MX ja RS
Jupezki
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
31.5.2009 21:05
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut Jupezki » 17.5.2012 0:16

Itte tilasin PJME:ltä männän, yläpään tiivistesarjan, neuliksen ja Raven laipan, postit 50€ ja toimitusaika oli maanantaista seuraavan viikon perjantaihin.

Mulla ei vissiinkään myöskään Raven laippa aukea ylös asti, sillä piikki ei ole yhtään repäisevä ja tuntuu ja kuulee, kuin äänet laskevat, laippa nousee ylös ja laskee kesken kaiken alas. Kun testaillin ilman tankkia, niin solenoidi ei vetänyt itseään ihan kokonaan sisään. Onko mitenkään korjattavissa, vaiko uutta solenoidia hommaamaan?
disasteri
Pyörä:
Aprilia MX 125 -05
Paikkakunta:
Iitti
Liittynyt:
30.6.2011 16:12
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut disasteri » 17.5.2012 1:11

Meniköhän painelaakeri? Ajoin kutosella ja sitte kokeilin kytkintä ni tuntuma oli kadonnu, kahva oli ihan löysä. MUTTA tapauksesta en kuullut minkäänlaista poikkeavaa ääntä. Koitin säätää kytkintä ylhäältä ja alhaalta eikä vaikutusta. Mistä nopein ja halvin uusi tilalle? Niksejä vaihtamiseen?

Vaihoin öljyt talven aikana, edellisen omistaja oli vain laittanut 600ml öljyä koneeseen...

E: Kytkinkruunu kädessä, pallossa uria, mutta liikkuu eli tais siis mennä?
mikkets
Pyörä:
Ktm exc 300 -08, Suzuki RM 250 -97, Honda cr 250 -97
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
23.8.2009 12:50
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut mikkets » 17.5.2012 15:31

Jos pelkän männän tarvii niin motoracingshop ehkä paras vaihtoehto, jos osat varastossa niin kotiovelle kolmessa päivässä ja postit 18€. ;)

Disasteri: Joo kyllä se sille vaikuttaa, uusia saa pjme:ltä/easypartsilta, samalla uusi kytkinkopan tiiviste. Mittahan samalla myös kytkinlevyt ja jouset että ovatko valmistajan toleransseissa, mukavampi rempata kaikki kerralla ;)

http://www.laverdaman.co.uk/Rotax%20Engine%20Manual%20122.pdf

Tuolta löytyy nuo mitat yms
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo18738/ Suzuki rm 250 rakentelua
disasteri
Pyörä:
Aprilia MX 125 -05
Paikkakunta:
Iitti
Liittynyt:
30.6.2011 16:12
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut disasteri » 17.5.2012 17:09

Levyt ja jouset oli sentää vielä hyvissä mitoissa :D
Pitää kattoo mitä maksaa liikkeessä painelaakeri ja tiiviste.
mikkets
Pyörä:
Ktm exc 300 -08, Suzuki RM 250 -97, Honda cr 250 -97
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
23.8.2009 12:50
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut mikkets » 17.5.2012 17:19

Nakkilassa 86€ uusi painelaakeri , töistä tuleekin sitten äkkiä toinen mokoma :s
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo18738/ Suzuki rm 250 rakentelua
disasteri
Pyörä:
Aprilia MX 125 -05
Paikkakunta:
Iitti
Liittynyt:
30.6.2011 16:12
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut disasteri » 17.5.2012 21:22

Onneksi töistä ei tarvikkaa maksaa ;)
Easypartsilta 63e + 20e + 12e = 95e
Nakkilasta 86e + 9e = 95e (Koska nakkilasta mahdollista noutaa)
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Aprilia MX 125

ViestiKirjoittanut Rajis- » 18.5.2012 1:03

Vaikuttaakos hirveesti huoltoväleihin, jos isken ton "perus setin" kiinni, eli vhm dome kansi, vforce kolmooset ja ton 34mm mikunin? ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125