Yamaha YZF-R125

AttK0
Liittynyt:
1.8.2011 4:00
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut AttK0 » 17.10.2012 23:47

MegaTorttu kirjoitti:Itseäkin kiinnostaisi minkälaisen potikan sinne laittaa, kun tuolla mainittiin "100ohm-1kohm" että meneekö sinne joku tuolta väliltä, vai onko tuo se säätöväli? Ja ei vissiinkään hirveästi väliä, että kumpaan päähän sitä johtoa laittaa sen potikan, kunhan on valko-ruskea ja toinen pää menee ecuun.


Noin vissiin taitaa juu suurinpiirtein mennä. Omasta mielestäni potikan säätöarvo ei kyllä voi olla esim. 100Ohm-1kOhm vaan niillä käsittääkseni on aina vaan yksi nimellisarvo, joka on se maksimiarvo. Eli jos potikan arvo on 1kOhm, niin kun kääntää toiseen suuntaan tappiin asti niin se on 0Ohm ja kun kääntää toiseen suuntaan maksimiin niin 1kOhm.

Mutta siitä potikan arvosta olisi hyvä vielä saada varmuus :s
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 18.10.2012 1:49

joo siis toi on se mitä olin laittanu ni se on se säätö"haitari" mut ei se kait 100 ollu vaa 10ohm se pienimmän asennon arvo, et jos oon 100 laittanu ni sit on ollu kyl kirjotusvirhe:o ja 1Kohm sitte maksimi
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
MegaTorttu
Liittynyt:
11.8.2012 18:30
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut MegaTorttu » 18.10.2012 10:00

|Psychosocial| kirjoitti:joo siis toi on se mitä olin laittanu ni se on se säätö"haitari" mut ei se kait 100 ollu vaa 10ohm se pienimmän asennon arvo, et jos oon 100 laittanu ni sit on ollu kyl kirjotusvirhe:o ja 1Kohm sitte maksimi

Juu 10Ohm-1kOhm siinä olikin. Korjansin sen tuonne. Mistä tuollaisa sitten saa, itse koitin äsken etsiä netistä, mutta ei tullut ainakaa varmuudella oikeanlaista vastaa.
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 18.10.2012 12:24

Kouluelektroniikka -sivulta saa varmaan, ei vaan viittis tilata netistä tuon hintaista palikkaa.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
hanskii
Pyörä:
Derbi Senda x-race sm 2007(EX) , CPI SM "KTM" Pro 2009(EX) , Yamaha YZF-R125 2008
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
17.11.2010 19:55
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut hanskii » 18.10.2012 16:46

Mutta tosiaan potikan kytkentä onnistui täysin nyt kone käy selvästi hieman rikkaammalla arrowin kanssa :D rajottimella rupeaa vähän röpöttämään, mutta ainoa miinus on tosiaan se moottorihäiriö valo joka rupeaa palamaan sitten kun koneen ajaa lämpimäksi ... =D
Anddi1
Pyörä:
Rieju mrt pro motard -09 EX, Suzuki ts 125x, Yamaha dt 50, Husqvarna sm 125 09-, Yamaha WR 125 -10
Liittynyt:
9.9.2009 12:44
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Anddi1 » 18.10.2012 18:38

Häiriövalon palaminen johtuu siitä että pyörän ECU:ssa on itsediagnoosi. Huoltokäsikirjassa on "ohjearvo" anturin vastukselle. Voi olla että maksimiarvon ylittyessä moottorivalo alkaa palamaan, koska ECU luulee anturin olevan rikki. Vastus kannattaa säätää siihe arvoon jossa häiriövalo ei enää pala.
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 18.10.2012 18:47

Mites kova homma tossa laittamisessa oli? Pitäs WR:ääkin tehdä..
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
MegaTorttu
Liittynyt:
11.8.2012 18:30
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut MegaTorttu » 18.10.2012 19:11

Jos joku löytää sen potikan kuluelektroniikan sivuilta, niin olisitko ystävällinen ja linkkasit tähän, kun ite olen etsinyt sieltä, mutta ei ole tullut vastaan.
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 19.10.2012 23:10

mitäs ihmettä ku itellä ei pala ollenkaa se valo??:D
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 20.10.2012 0:13

on juu tehty ja vaikeimman kautta oikee eli sinne pyörän uumenii anturin päähä eikä helposti niiku nykyses et penkkien alla :D
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
Kevytmakarooniruoka
Liittynyt:
2.10.2012 16:26
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Kevytmakarooniruoka » 20.10.2012 1:19

asetelkaa te vaa potikoita, mä asentelen big valve headia ;))))
hanskii
Pyörä:
Derbi Senda x-race sm 2007(EX) , CPI SM "KTM" Pro 2009(EX) , Yamaha YZF-R125 2008
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
17.11.2010 19:55
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut hanskii » 20.10.2012 15:07

Kolmetoista kirjoitti:Mites kova homma tossa laittamisessa oli? Pitäs WR:ääkin tehdä..

Jos tavarat valmiina niin MAX. 15min homma :D
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 20.10.2012 15:39

Kevytmakarooniruoka kirjoitti:asetelkaa te vaa potikoita, mä asentelen big valve headia ;))))


Niin mitä..? :nörtti:
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 20.10.2012 17:24

jos oikein tajusin ni isovenakantta
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
Matias Lappalainen
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 2009
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
18.4.2011 13:40
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Matias Lappalainen » 21.10.2012 20:18

Moi. Starttimoottori ei pyöri starttikatkaisijasta painaessa, pyörii kyllä kun vedetään paksu kaapeli akulta startin napaan suoraan eli vika on ennen starttia. Sulakkeet ok, samoin starttirele ja starttipiirin katkaisurele. Korjausopas kehottaa mm. tarkistamaan diodin kunnon. Mistähän se diodi löytyy?