exce kirjoitti:Mikäköhän olis vikana kun tiputtaa jännitteen johkin 3-4 kun antaa vähäkin kaasua. Jännitteen säädin on uusi
Joo mulla sama, palaako sulla etuvalonpoltin samantie? toimiiko muut sähköt?
exce kirjoitti:Mikäköhän olis vikana kun tiputtaa jännitteen johkin 3-4 kun antaa vähäkin kaasua. Jännitteen säädin on uusi
Gogge kirjoitti:Viittais siihen että kytkin ei irrota. Vika varmaan siinä että ei kerää kunnon painetta sinne.. miten ilmasit?
Gogge kirjoitti: Entä jos kokeilee ihan jarrujen ilmaustaktiikalla, eli pumppaa kahva kovaksi, kahva pohjaan ja nippaa auki,
'-' kirjoitti:alpinestars^ kirjoitti:Uusien ja vanhojen kotarien paisaritko ei käy toisiinsa ? Kun vanhassa on vähä isompi pytty ?
Käy ne, vanhemmissa vaan taisi välipillit olla eripituisia.
alpinestars^ kirjoitti:Sattusko jollain muulla olee viel kokemusta asiasta ?
Rasori kirjoitti:Gogge kirjoitti: Entä jos kokeilee ihan jarrujen ilmaustaktiikalla, eli pumppaa kahva kovaksi, kahva pohjaan ja nippaa auki,
Ei kahvaa saa paineltua kovaksi. Kävi kyllä itselläkin mielessä, mutta kohtasin tuon ongelman. Pitäisikö pystyä? Seuraavaksi suunnittelin pääsylinterin männän tarkastusta , mutta saan sopivat lukkorengaspihdit vasta huomiseksi.
hengga96 kirjoitti:mihi sää lukkorengaspihtejä tarviit? ihte avasin ton kytkimen pääsylinterin juuri ja putsasin kun totesin että urarenkaat on kunnossa. tarkastanu myös tuon työsylinterin ja siellä orengas kunnossa ja sen keskellä olevan kuulan pitää vissii liikkua? näin ymmärsin
Kalpa @Pohjolan Kurapyöräilijät kirjoitti:Tässä siis step by step miten toi KTM:n magura ilmataan. Esivaatimuksena vaikka 100ml ruisku (apteekista 4.2€) ja siihen sopivaa letkua pieni pätkä. Nesteeksi magura bloodia (saa alan liikkeistä ja pyöräliikkeistä), myös vauvaöljy (mineraali) ja ATF (automaattivaihdelaatikon neste) kelpaa. 8mm avain ja ristipääruuvimeisseli.
1. Pääsylinterin (master cylinder, se kahvan säiliö) auki. Poista kansi ja se kumihärpäke
2. Poista kytkinkahva. Käännä sarvia ja pääsylinteriä sitten että se on vaakatasossa.
3. Työsylinterin päällä on nippa joka on suojattu kumitulpalla. Poista kumitulppa.
4. Imaise ruiskuun nestettä. Kovin paljoa sitä ei tarvita. 1/3 ruiskun tilavuudesta? Paina ilmat ulos ruisku/letku-combosta
5. Laita ruisku letkun kautta kiinni nippaan ja anna painetta jotta sinne ei jää ilmaa.
6. 8mm avaimella nippa auki, riittää että se naksahtaa auki. (1/4 kierrosta)
7. Purista nesteet sisään. Pääsylinteristä kuuluu kyllä pulputusta jos siellä systeemissä on ilmaa. Huomaat kun pääsylinterissä nestetaso nousee. Mitään suuria määriä nestettä sinne ei mene. Eli älä ihmettele ellei koko ruiskullinen holahda...
8. Pyydä kaveria imemään toisella ruiskulla tulvivat nesteet pääsylinteristä. Vaihtoehtoisesti voit ympäröidä sen esim pyyhkeellä johon nesteet sitten imeytyy.
9. Purista systeemiin uutta nestettä kunnes tuntuu siltä ettei ilmaa ole enää. Nestepinnan työsylinterillä pitäisi olla noin 4mm yläreunasta.
10. Pidä painetta ruiskun kanssa ja väännä ilmausnippa kiinni.
11. Kahva paikoilleen ja kokeile. Ellei toimi, palaa kohtaan 6.
12. Kansi kumilirpakkeineen paikoilleen.
13. Poista ruisku ja laita kumitulppa paikoilleen.
14. Avaa olut
LeKe96 kirjoitti:Voip olla et se jousi painaa sitä pulttia nosta pyörä pukille tai pyyä kaveri nostaa takahäkistä ja koita uudelleen
zonzaz kirjoitti:LeKe96 kirjoitti:Voip olla et se jousi painaa sitä pulttia nosta pyörä pukille tai pyyä kaveri nostaa takahäkistä ja koita uudelleen
ei auta sekään, otin koko takahaarukan pois eikä lähde silti