Aprilia SX/RX125

^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 11.3.2013 16:41

Huomaa että postit on 50€ Pjme:ltä :D
Juho''
Pyörä:
Ktm exc 125 -09 ja Suzuki Pv -95
Liittynyt:
16.7.2009 22:00
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Juho'' » 11.3.2013 19:18

Onko säxässä ja räsässä samat vaihteiden välityssuhteet?

E: siis jos molemmissa on 122 kone
Jazzeish
Pyörä:
Suzuki PV -93
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
26.4.2011 18:36
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Jazzeish » 11.3.2013 19:38

Käykö vakio sylinterille ja Polinin 154cc sylinterille samat tiivisteet? Ja pitäiskö kampiakselia vaihtaa kun laittaa tuon polinin kiinni? pyörällä ajettu siis ~30 000km ja mun käsityksen mukaan kampiakselia ei ole vaihdettu vielä..
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 11.3.2013 20:44

no kiertokanki kannattaa ainaki vaihtaa
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 11.3.2013 20:53

Juho'' kirjoitti:Onko säxässä ja räsässä samat vaihteiden välityssuhteet?


Aprilia RS 125 2009-2010 ~~~~~~~Aprilia SX 125 2008 - 2009
1. vaihde 10 / 30 -~~~~~~~~~~~~~- 1. vaihde 10/30
2. vaihde 14 / 29 -~~~~~~~~~~~~~- 2. vaihde 14/29
3. vaihde 17 / 27 -~~~~~~~~~~~~~- 3. vaihde 17/27
4. vaihde 19 / 25 -~~~~~~~~~~~~~- 4. vaihde 19/25
5. vaihde 21 / 24 -~~~~~~~~~~~~~- 5. vaihde 21/23
6. vaihde 22 / 23 -~~~~~~~~~~~~~- 6. vaihde 22/21

E:Siistin vähän c:
Viimeksi muokannut Blacklake päivämäärä 11.3.2013 23:12, muokattu yhteensä 2 kertaa
-unknown
Pyörä:
Aprillia rx125,2xhopper,papiska & ex Gilera
Paikkakunta:
Kerimäki
Liittynyt:
7.6.2009 21:24
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut -unknown » 11.3.2013 22:12

Siis mitäh. jimi sä vaihat 8tonnissa muovirattaat? eikai niitä viellä tarviis? vai onko mulla menny jotai ohi, ja mun pitäs nyt avata pjme ja alkaa tilailee:D 12k mittarissa
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 11.3.2013 22:58

vittu niitä tarvii vaihtaa, sitte vaihtaa ko räjähtää, meni munki nykysestä 4000km kohalla ekat rattaat ja 11 000km meni toiset ja ex räsällä ajettu nyt 18 000km ja alkuperäses sisässä...
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut j|m| » 12.3.2013 9:46

Noh, mieluummin sitten liian aikaisin. Ei oo varaa oottaa että toi jonnekki korpeen jättää ku ei oo ees minkäännäköstä peräkärryä tota hakemaan ja hinausautoki taitaa olla sen +-200€ :s
Tai voihan niitä uusia pitää repussa mukana ja sit lootaöljyt ja tiiviste mukaan :)
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 12.3.2013 16:16

nii, mutta siis ne uudetki voi räjähtää vaikka 2000km sisää :lol:
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut j|m| » 12.3.2013 16:59

Pystysköhän joku koneistamo btw väsäämää nuo rattaat jostai kestävemmästä materiaalista? Hinta saattaa kyllä olla melko suolanen :)
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 12.3.2013 17:32

nii i, se olis hyvä idea jos teettäs. Monesti mietitty, että miks kestävään koneeseen on pitäny tehä tämmönen heikko kohta :D
Zusuki
Liittynyt:
27.11.2011 21:50
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Zusuki » 12.3.2013 18:06

Kysyn tähän nyt näin kun olen laittamassa TT:ksi

Onko apikassa niinku hussessa se, että jos otat kaasarin kannen irti niin siinä pitäisi kalibroida kaasuasennontunnistimet jne uudestaan? (Onko edes näissä sitä)

Kun laitan raven niin miten saan sen "säädettyä" kohilleen tmv :s? (Jossain luki että piti rumpata sitä jotenki jännästi)

Ja viellä viimeinen, että kun sanottiin jotta rave1 ei toimi, ellei poraa ECU boksiin reikää. Tähän jos sais kuvia että mistä kohtaa se pitää porata. Ja miten paljon se sitten n. kiertää jos rajoitettuna vaan sen 11t rpm? Ja mihin ECUssa johto johon isken raven kiinni vaan?


Pyöräni on siis 2010vm RX

Kiitos jo asiallisista neuvoista etukäteen.
NiiN-Aina
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
8.7.2011 10:16
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut NiiN-Aina » 12.3.2013 21:26

paskat sitä tarvi kalibroida :D
ja ei se paljon siitä 12k yli kierrä kyllä :P
-unknown
Pyörä:
Aprillia rx125,2xhopper,papiska & ex Gilera
Paikkakunta:
Kerimäki
Liittynyt:
7.6.2009 21:24
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut -unknown » 13.3.2013 17:17

Zusuki kirjoitti:Kysyn tähän nyt näin kun olen laittamassa TT:ksi

Onko apikassa niinku hussessa se, että jos otat kaasarin kannen irti niin siinä pitäisi kalibroida kaasuasennontunnistimet jne uudestaan? (Onko edes näissä sitä)

Kun laitan raven niin miten saan sen "säädettyä" kohilleen tmv :s? (Jossain luki että piti rumpata sitä jotenki jännästi)

Ja viellä viimeinen, että kun sanottiin jotta rave1 ei toimi, ellei poraa ECU boksiin reikää. Tähän jos sais kuvia että mistä kohtaa se pitää porata. Ja miten paljon se sitten n. kiertää jos rajoitettuna vaan sen 11t rpm? Ja mihin ECUssa johto johon isken raven kiinni vaan?


Pyöräni on siis 2010vm RX

Kiitos jo asiallisista neuvoista etukäteen.


Kaasuasennon tunnistin on joo, muttei sitä uusiks tarvitse missään vaiheessa ''kalibroida''. Keskiasentoon mie sen laitoin, kun kaasarin aikoinaan purin. Tosin nykyään miulla ei sitä edes ole, kun isomman kaasarin vaihdoin.

Raven säätöön hyvät ohjeet tietopankista. Yksinkertaisuudessaan, pakoaukosta katot että laippa menee alas asti, ja vaijerin ollessa tiukimmillaan laippa on pakoaukonkaton myötäisesti.

Ecuboksin kun otat irti, niin huomaat kyllä, sen merkatun kohdan. Siinä on se lovi, ja muistaakseni lovessa pieni painauma. Siihen 3mm poranterällä reikä, ja esim kuumaliimaa täyteen.
Näissä uudemmissa ei tarvitse ohjainboksia joten ecuun ei varsinaisesti johtoa tule kiinni. Putken yläpuolella rungossa on liitin, joka käy solenoidin liittimeen. Et voi erehtyä!
Eikä kierrä juuri paljoa yli 11trpm, tai saattaa kiertääkkin muttei sinne asti todellakaan tarvitse huudattaa.
Jö0nä
Pyörä:
3x Suzuki PV, Aprilia RX 125 -08
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.2.2009 11:29
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Jö0nä » 13.3.2013 22:20

Onkos muilla ollu ongelmaa saada se ilmanputsarin kumiletku kiinni 34mm lorttoon? Kaverille sitä yritettiin säxään tunkee kiinni, mutta ei saatu pysymään molemmissa päissä vaan aina irtos toisesta päästä se letku.

Onko jotain kikkaa tuohon että miten sais sen helpoiten paikalleen? ku itellekki pitäs 34 vhsb kiinni laittaa kuhan imukaula tulee. :D