Zusuki kirjoitti:Kysyn tähän nyt näin kun olen laittamassa TT:ksi
Onko apikassa niinku hussessa se, että jos otat kaasarin kannen irti niin siinä pitäisi kalibroida kaasuasennontunnistimet jne uudestaan? (Onko edes näissä sitä)
Kun laitan raven niin miten saan sen "säädettyä" kohilleen tmv
? (Jossain luki että piti rumpata sitä jotenki jännästi)
Ja viellä viimeinen, että kun sanottiin jotta rave1 ei toimi, ellei poraa ECU boksiin reikää. Tähän jos sais kuvia että mistä kohtaa se pitää porata. Ja miten paljon se sitten n. kiertää jos rajoitettuna vaan sen 11t rpm? Ja mihin ECUssa johto johon isken raven kiinni vaan?
Pyöräni on siis 2010vm RX
Kiitos jo asiallisista neuvoista etukäteen.
Kaasuasennon tunnistin on joo, muttei sitä uusiks tarvitse missään vaiheessa ''kalibroida''. Keskiasentoon mie sen laitoin, kun kaasarin aikoinaan purin. Tosin nykyään miulla ei sitä edes ole, kun isomman kaasarin vaihdoin.
Raven säätöön hyvät ohjeet tietopankista. Yksinkertaisuudessaan, pakoaukosta katot että laippa menee alas asti, ja vaijerin ollessa tiukimmillaan laippa on pakoaukonkaton myötäisesti.
Ecuboksin kun otat irti, niin huomaat kyllä, sen merkatun kohdan. Siinä on se lovi, ja muistaakseni lovessa pieni painauma. Siihen 3mm poranterällä reikä, ja esim kuumaliimaa täyteen.
Näissä uudemmissa ei tarvitse ohjainboksia joten ecuun ei varsinaisesti johtoa tule kiinni. Putken yläpuolella rungossa on liitin, joka käy solenoidin liittimeen. Et voi erehtyä!
Eikä kierrä juuri paljoa yli 11trpm, tai saattaa kiertääkkin muttei sinne asti todellakaan tarvitse huudattaa.