Jees hyvä tietää!
Eipä nyt mitään muutakaan vikapaikkaa tule mieleen kuin staattori
. Koska kipinä katoaa kun pyörä lämpenee ja löytyy jälleen pyörän jäähdyttyä. Toista CDI boksia on kokeiltu, täysin sama vaikutus. Puolan pitäisi olla kunnossa, samoin tulpanjohdon ja hatun. Eipä tuo oikeastaan jätä muuta varaa kuin että staattori pettää lämmetessään. Alkuperäisen staattorin uskon olevan kiinni ja ~350h ajettu.
En sitten tiedä oisko "vanhuuttaan" antautunu, vai johtuuko ex omistajan tempusta (kopassa halkinainen tiiviste laitettuna, päästi kosteudet sisään) ja mun suorittamasta pesusta juuri ennen vian ilmenemistä
... Nyt iltapäivällä vasta huomasin että kopassa oli vettä kun sen avasin.
Motopalvelun diagnoosi oli (valitettavasti) täysin sama
, että staattorista lähtisivät vikaa etsimään.
Staattorin hajoamiselle tuo ainakin omaan korvaan nyt kuulostaisi kun lämpimänä kipinä katoaa. Jos puola olisi hajalla niin eikös se olisi vähän niiku on/ off taikka antaisi todella heikkoa kipinää koko ajan. Nyt antaa kylmänä hyvin mutta lämpimänä ei ollenkaan. Vai voisiko puolasta tulla samanlaiset oireet?
Kondensaattori ei liity sytytykseen tuolla tapaa ja jos jänäri olisi hajalla niin valot sekoilisivat, nyt toimivat täysin normaalisti.
Koskenkorva
Mullakin napsahtaa aikalailla kun lyö ykkösen pesään jos ei ole vielä yhtään ajanut kummemmin (laatikko vähän viileä vielä) mutta ei kyllä hypi vapaalle. Oisko sulla 1 vaihteen ratas vähän kulunut/ pyöristynyt