Honda CB125:set

Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 11.7.2006 20:45

Ansta kirjoitti:me ostettii tollane Honda CB100.

Ongelma on, että se ei siedä täyttä kaasua paikaltaan. Siis sellain jos lyö kaasun pohjaan se hyytyy. MUTTA jos pintakaasulla nostaa kierroksia ja lyö pohjaan sitten ottaa kaikki.

Ajossa sama homma. Jos lähtee kiihdyttämään täyskaasulla se hyytyy, muttakun vähän aikaa kiihdyttää vaik puolkaasulla se sietää täyden kaasun.?


Täysin normaalia toimintaa nelarilta, jossa ei ole kiihdytyspumppua. Ei ole vielä tullut vastaan minkäänkokoista CB:tä jossa ei tätä ongelmaa olisi, joten ole huoletta, ajokkisi on kunnossa.

Enemmän olisin yllättynyt jos se EI olisi tehnyt kuten tekee sinulla nyt.
Dank memes melt steel beams.
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 11.7.2006 21:57

Purettiin myös Hondasta vähä sytytystä mut nyt on ongelma mikä on oikea kärkiväli?
Sleepperi
Paikkakunta:
Etelä-Karjala
Liittynyt:
4.5.2005 17:51

ViestiKirjoittanut Sleepperi » 12.7.2006 0:01

Mitä onko kaikki Cb kuskit jääny terassille vallan näin komeilla kesä keleillä vai matkustanu Arabiaan öljyn peräs, kun hiljaiselta vaikuttaa tämä topicci.??
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 12.7.2006 0:09

Sleepperi kirjoitti:Mitä onko kaikki Cb kuskit jääny terassille vallan näin komeilla kesä keleillä vai matkustanu Arabiaan öljyn peräs, kun hiljaiselta vaikuttaa tämä topicci.??


Ei meitäteitä cb-miehiä tällä foorumilla enää paljoa ole =/.
Dank memes melt steel beams.
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 12.7.2006 10:23

mikä on oikea kärkiväli 100 kuutioiseen 73vm cb:seen?
volvoamazon67
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
18.11.2004 20:20

ViestiKirjoittanut volvoamazon67 » 12.7.2006 18:31

mulla on cb k5 vm.77 missä kohtaa on yläpään ajoitus merkit
Wilbert
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
28.2.2005 1:25

ViestiKirjoittanut Wilbert » 12.7.2006 19:37

Joo eli mites tommonen cb kestää vähän pidempää matkaa että onko luotettava peli vaikka onkin ilmajäähdytteinen ja vanha? eli -74 yksilöstä olisi kyse jos hankin sellasen tästä kohta kun kortin saa.
pääjehu
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
26.1.2005 21:27

ViestiKirjoittanut pääjehu » 12.7.2006 19:41

Ei siitä ilmajäähdytyksestä kannata huolehtia, ja kyllä sen hyvin pitäisi kestää, onhan siinä sentään hondan idioottivarma 4t-kone
http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=55229 nyt xps halvalla!!
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 12.7.2006 20:03

pääjehu kirjoitti:Ei siitä ilmajäähdytyksestä kannata huolehtia, ja kyllä sen hyvin pitäisi kestää, onhan siinä sentään hondan idioottivarma 4t-kone


Jep, kone kyllä kestää, mutta jaappanin insinöörien ajattelemattomuudesta johtuen tuota vanhempaa konetta saa porailla aika usein, kun se nokkaketju kulkee vasemman pytyn sivussa, eikä keskellä. Se lämmittää vasenta sylinteriä aika paljon.
Dank memes melt steel beams.
Wilbert
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
28.2.2005 1:25

ViestiKirjoittanut Wilbert » 12.7.2006 20:17

mitäs tuo aika usein meinaa? 15 000 km?
Henu-89
Pyörä:
Yamaha XJ 900 F -89 (58L), "mittarissa" vain 132tkm.
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
14.1.2005 20:08

ViestiKirjoittanut Henu-89 » 18.7.2006 18:15

no ni,kuka myy mulle CB;n halvalla?? tai sit vaihtaa shadowiin,sillon pitää kuitenkin minun pyytää about 2000 euroa väliä...

onko hyvä vekotin??
kestääkö oikeesti??
eli ei tarvii olla joka ajoa ennen tai joka ajon jälkeen kokoomassa pyörää uusiks/purkamassa???
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 18.7.2006 18:42

Henu-89 kirjoitti:no ni,kuka myy mulle CB;n halvalla?? tai sit vaihtaa shadowiin,sillon pitää kuitenkin minun pyytää about 2000 euroa väliä...

onko hyvä vekotin??
kestääkö oikeesti??
eli ei tarvii olla joka ajoa ennen tai joka ajon jälkeen kokoomassa pyörää uusiks/purkamassa???


Nettimotossa oli vielä eilen reilu 600e todella siistin näkönen CB125 Deluxe. Enää ei näyttäny olevan, mutta ei sitä tiiä jos uudelleen ilmaantuu.

On hyvä vekotin, aivan loistava etten sanoisi.

Kestää oikeastikin, kunhan pidät huolen ettei se ole musta CB125. Jos on vähänkään paremmin pidetty, niin ei tartte kuin pari kertaa kesässä öljyt vaihtaa ja huoletonta ajoa vaan. Allekirjoittaneella tuli viime kesänä n.14tkm CB.llä ajettua, ja ainoa vika oli kannentiiviste joka hajosi juuri ennen talvea. Mittarissa oli silloin 55tkm kun se minulle tuli, lähtiessä melkein 69tkm.
Dank memes melt steel beams.
Henu-89
Pyörä:
Yamaha XJ 900 F -89 (58L), "mittarissa" vain 132tkm.
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
14.1.2005 20:08

ViestiKirjoittanut Henu-89 » 19.7.2006 16:02

Tume34 kirjoitti:
Henu-89 kirjoitti:


Nettimotossa oli vielä eilen reilu 600e todella siistin näkönen CB125 Deluxe. Enää ei näyttäny olevan, mutta ei sitä tiiä jos uudelleen ilmaantuu.

On hyvä vekotin, aivan loistava etten sanoisi.

Kestää oikeastikin, kunhan pidät huolen ettei se ole musta CB125. Jos on vähänkään paremmin pidetty, niin ei tartte kuin pari kertaa kesässä öljyt vaihtaa ja huoletonta ajoa vaan. Allekirjoittaneella tuli viime kesänä n.14tkm CB.llä ajettua, ja ainoa vika oli kannentiiviste joka hajosi juuri ennen talvea. Mittarissa oli silloin 55tkm kun se minulle tuli, lähtiessä melkein 69tkm.


musta??

onko kalliit osat??
mitenkäs männän vaihdot ja semmoset onko kovinkin kinkkisiä väsätä??
kärsiikö ajaa pitkää matkaa???
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 19.7.2006 16:17

Henu-89 kirjoitti:
musta??

onko kalliit osat??
mitenkäs männän vaihdot ja semmoset onko kovinkin kinkkisiä väsätä??
kärsiikö ajaa pitkää matkaa???


Niin, musta väri tuntuu kiroavan CB:n, tähän mennessä kaverilla ollut kaksi mustaa cb:tä ja molemmat pommeja :D. Muun väriset ihme kyllä toimineet moitteetta, mitä on tullut vastaan.

Ei ne niin hirmukalliit, kaikkia tarvittavia osia saa kyllä tarvikkeena ja hinnat sen mukaiset. Männänvaihtoja ei tarvitse kovinkaan usein suorittaa, sillon kun pitää niin ainakin ensikertalaiselle on hyvä olla apuna Haynesin korjausopas. Kannen irroittaminen ei ole kovin hankala juttu sinänsä.

Kärsii ajaa, nimim.Kalajoella viimekin kesänä kerran käynyt, ja samana päivänä tuli helposti aina 500km kun innostui ajelemaan.
Dank memes melt steel beams.
janio89
Paikkakunta:
Loimaa City
Liittynyt:
29.3.2005 16:39

ViestiKirjoittanut janio89 » 20.7.2006 18:01

Nyt kun osista puhutaan niin mistäs sais tähän uudempaan etujarrun osasia, siis muitakin kuin jarrupaloja? Brandtilta ainakin varmaan, mut onkohan siel kovat hinnat?